• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fellow klock-nerds! Jag skulle vilja be om lite råd och er input på en prissättning. Nyköp från Zackrissons Ur kostar Nethuns Aqua II Steel 2 767,50 kr. Inköpt i slutet av september har jag satt ut min för 2 300 obro.

Tänkte dumpa i eftermiddag, men funderar om jag rimligt eller skevt ute i prissättningen?

Klockbild för trådrelevans, lite knepigt kanske mtp att det är en annan klocka :chicken:...

20201006_102344.jpg
Det är generellt trögt på K&S nu, och på det alltid lite svårare med mikromärken. Fick erfara detta själv när jag skulle sälja min Traska Summiteer nu i somras. Köpte i slutet av juli direkt från Traska för 5.900 kr. Satte ut den redan några veckor senare. Jättefin på alla sätt och perfekta specs på pappret, men av någon anledning kändes det inte rätt för mig. Sålde den till slut för 3.400 i mitten av september. Det är ett rejält värdetapp för en 1,5 månad gammal knappt använd klocka.

Fellow klock-nerds! Jag skulle vilja be om lite råd och er input på en prissättning.

Nyköp från Zackrissons Ur kostar Nethuns Aqua II Steel 2 767,50 kr. Inköpt i slutet av september har jag satt ut min för 2 300 obro.

Tänkte bumpa i eftermiddag, men funderar om jag rimligt eller skevt ute i prissättningen?

Klockbild för trådrelevans, lite knepigt kanske mtp att det är en annan klocka :chicken:...

20201006_102344.jpg

Jag har sett din annons och faktiskt reagerat på priset....
Jag och säkert de allra flesta andra köper hellre en helt ny klocka om det inte ens kostar 400 kr mer...

Rimlig prissättning tror jag är 18-1900 kr...

Snygga bilder. Har varit intresserad av att köpa samma modell, tycker nypriset är lite för högt. Är du nöjd med din?
Jag är väldigt nöjd, de skruvar ju ihop klockorna själva i Linköping så QC känns gedigen. Uppskattar meca-quartz utan tickande sekund. Jag tycker designen är trevlig, blått/silver gör sällan bort sig, många fina detaljer! Gillar däremot inte designen på originallänken med polerade mittbitar och dessutom butterflyspänne utan mikrojustering. Har mest haft nato- eller läderband på. Som du säger så vill man ju kanske inte betala 6500 för en ny men de kör ju lite kampanjer då och då.
ukV9Sis.jpg

Ha, först i kön då! :hilarious: Alltså jag på den! Gagaaaarin ftw!

vart kan man skriva upp sig på denna? :)
Satte upp mig på listan nu, men verkar som det är drygt 400 före mig. 987 klockor och det ska inte bli fler vad det verkar. Men vissa köper flera så kanske kommer ut på diverse marknadsplatser vad det lider.
facebook som gäller om man vill skriva upp sig på lista antar jag?

Det är generellt trögt på K&S nu, och på det alltid lite svårare med mikromärken. Fick erfara detta själv när jag skulle sälja min Traska Summiteer nu i somras. Köpte i slutet av juli direkt från Traska för 5.900 kr. Satte ut den redan några veckor senare. Jättefin på alla sätt och perfekta specs på pappret, men av någon anledning kändes det inte rätt för mig. Sålde den till slut för 3.400 i mitten av september. Det är ett rejält värdetapp för en 1,5 månad gammal knappt använd klocka.
Jag har sett din annons och faktiskt reagerat på priset....
Jag och säkert de allra flesta andra köper hellre en helt ny klocka om det inte ens kostar 400 kr mer...

Rimlig prissättning tror jag är 18-1900 kr...
Håller med, en ny är alltid en ny och för 400kr så är det inte värt att handla begagnat

Allright gubbs, tack för värdefull och konstruktiv input.

Då ska jag justera ned priset och se om det finns ngt intresse. I annat fall får jag försöka ragga fatt i nga 22 mm's Borealisband och prova.

Efter lunch; ny klocka, samma k-k-väder :pirate:.

20201006_132949.jpg

Jag är väldigt nöjd, de skruvar ju ihop klockorna själva i Linköping så QC känns gedigen. Uppskattar meca-quartz utan tickande sekund. Jag tycker designen är trevlig, blått/silver gör sällan bort sig, många fina detaljer! Gillar däremot inte designen på originallänken med polerade mittbitar och dessutom butterflyspänne utan mikrojustering. Har mest haft nato- eller läderband på. Som du säger så vill man ju kanske inte betala 6500 för en ny men de kör ju lite kampanjer då och då.
ukV9Sis.jpg
Tack för all info.
Nu blir man ännu mer sugen på köp.

Haha :)! Tack för erbjudandet, men den stannar för gott. Det är får många minnen tillsammans med den. Är du intresserad av en Momentum, glöm inte att de har en europeisk sida så att du slipper moms, https://eu.momentumwatch.com/.

Jo jag har noterat den... Tänker att dom kanske har nån blackfriday-rea eller liknande, har ingen brådska.
Snyggt band på din, är det från @SpaceAce ?

Fick hem en av de nya klockrullarna från @koze idag. Den nya canvasen är inte vaxad och tillsammans med en ljusare liner så ska det inte vara någon risk för missfärgningar som det var på de gamla. Stort tack @koze! :)

Snabbrecension: 10/10 på affordable-skalan, 10/10 på snygg-skalan och 10/10 på kvalitets-skalan. Testade att trycka i min Aquadive GMT på Isofrane vilket är en rätt klumpig kombination och det var precis att det gick. Med andra ord; har man inga klockor som är gigantiska så är det inga som problem att få plats med dem.

Fullsmockad med klockor så är den ändå smidig.
DSCF3324.jpg

Schyssta detaljer och riktigt fint sydd.
DSCF3325.jpg

Finns även plats för ett bandverktyg, boettkniv eller extraband.
DSCF3317.jpg

DSCF3314.jpg

DSCF3318.jpg

DSCF3320.jpg

Fick hem en av de nya klockrullarna från @koze idag. Den nya canvasen är inte vaxad och tillsammans med en ljusare liner så ska det inte vara någon risk för missfärgningar som det var på de gamla. Stort tack @koze! :)

Snabbrecension: 10/10 på affordable-skalan, 10/10 på snygg-skalan och 10/10 på kvalitets-skalan. Testade att trycka i min Aquadive GMT på Isofrane vilket är en rätt klumpig kombination och det var precis att det gick. Med andra ord; har man inga klockor som är gigantiska så är det inga som problem att få plats med dem.

DSCF3324.jpg

DSCF3325.jpg

DSCF3317.jpg

DSCF3314.jpg

DSCF3318.jpg

DSCF3320.jpg
Snygga bilder, lika snygg i verkligheten. Fick också hem mina idag.

DSCF3324.jpg

DSCF3325.jpg

DSCF3317.jpg

DSCF3314.jpg

DSCF3318.jpg

DSCF3320.jpg
Stort tack, vad glad jag blir! Fan, måste steppa upp mitt kamera-game :nailbiting:

Tillbaka
Topp