• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Urtyp

Audemars

Yrsnö

Cartier
I veckan var jag över hos @Jockinho och hämtade passaround klockan.
Stort tack för en trevlig pratstund och tack alla inblandade för en bra passaround!:)

IMG_20201009_115235.jpg

Tavlan är ju bara så bra! :D
 

SVENUR

Omega
2-Faktor
OK... känner inte att det är läge att ens konsultera sambon om val av klocka så ni får agera smakråd :)

Vilken av nedanstående skulle DU välja och varför?
Farer WT.png

Min första tanke var den högra.. men jag har ju redan flera klockor med blå urtavla... kanske dags att ta något annat. Den i mitten är begränsad till 250 st - de två andra är begränsade till 200st. På den i mitten så lyser yttre ringen (städerna), siffrorna samt den inre ringen (1-24) i mörker - det ser coolt ut men inget man ser till vardags...

Man kan ta valfritt armband till resp. klocka - färgerna ovan är bara förslag.

Så - shoooot
Mitten helt klart. Snyggast av de tre och lumen verkar helt överlägsen. Det är ett riktigt bra worldtimer-alternativ! Lägg upp massor med bilder om det blir köp!:)
 

FOQ

Audemars
Lagt en order på denna nu. Precis vad jag har saknat. Quartz. Affordable. Lagom unik.
Ska bli gött att slita på den så man får grym patina. Push crown gör mig helt ärligt ingenting. 100 WR. Perfekt för bad osv.

Den här tråden har börjat återfå sin glans igen. Jag visste inte att denna klockan skulle släppas till alla. Hade frågat om det tidigare. Grymt att kunna få info här.

Tack alla och trevlig fredag på er!

IMG_20201009_133121.jpg
 

Acos

Audemars
upload_2020-10-9_0-31-3.jpeg

Helt korrekt! Kursivt, vad känner du inför det?
Min spontana tanke är att denna andas mer flygare medans SNN231 är mer Field. Källa: Feeling
Känner nog precis som du, den andra är mer av en field watch såg dock att den bruna fortfarande säljs SNN241, vet inte om den känns lika field/”militär” som SNN231 men den med kursiva är absolut inte fy skam den heller
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Covid reglerna skärptes här på Island i måndags, så jag hoppas på nästa sommar i bästa fall. Tyvärr :)
Gåvor mellan privatpersoner går att skicka utan att det förtullas? Eller är det helt kört? Även om den har ett värde så är det ju redan din egendom som en familjemedlem ska skicka. Tråkigt att det ska vara så omöjligt. Baka in den i en tårta!
 
Topp