• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nya kläder till den japanska gentlemannabergsbestigaren.
7DA34392-7F10-4158-9B49-EE1414553F67.jpeg
32BADEB6-4EC6-484F-B24E-F0CAA54EAD7E.jpeg
 

Herr Gås

Banned
Nu ska jag inte vara den som är den men det där är den nya Invictafierade loggan. Kronloggan är den gamla som de sen har börjat använda igen.

Gammal vintagepjäs.
8zPRye2ykTwYwPnDrUsjb7cMH8FbVK.jpg
Med gammal syftade jag på att det i min tro skulle finnas en 3e logga.

Jag läste en artikel förra året där Armani vunnit tvisten om loggan och Glycine skulle bli tvungna att byta igen.

Sen dess verkar domen ha blivit ändrad så de fick behålla armaniloggan ändå.

Oavsett vilket anser jag att invictaloggan är betydligt snyggare på denna modellen än den gamla.

 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Med gammal syftade jag på att det i min tro skulle finnas en 3e logga.

Jag läste en artikel förra året där Armani vunnit tvisten om loggan och Glycine skulle bli tvungna att byta igen.

Sen dess verkar domen ha blivit ändrad så de fick behålla armaniloggan ändå.

Oavsett vilket anser jag att invictaloggan är betydligt snyggare på denna modellen än den gamla.

Aha, där ser man, visste inte att de hade vänt ännu en gång. Jag tycker definitivt att kronan är snyggare utan vingar men smaken är som baken. 😊 Bra att du fick den du gillade bäst! 👌
 

AndyJ

Panerai
Länken ska enl senaste uppgifterna vara hos Jason i Vancouver för QC och ska sedan förbi Forasec för leverans till mig. Jag hör av mig när länken kommer eller blir försenad.

Det jag hört om Universa är att c19 ställer till ihopsättning i Schweiz och att han därför måste starta en Workshop i Van för att ta hand om det själv! Där blir det ytterligare försening, slutet feb för första batchen tror jag han skrev på IG.

Angående populariteten så har han noll marknadsföring utan verkar bara ägna sig åt att leverera till oss som har betalda preorders och producera Uni. Kan det vara ca 10 pers på watchuseek som följer tråden :) ingen crowd direkt.

Att det kommer en till batch med Seaforth gör nog att några tar den istället. Men för Fairwind kommer det lösa sig när journalisterna får klockan i hand, den är liksom några nivåer upp från SF vad gäller design. Plus länken.

Men jag bryr mig bara om mina 2, de löser suget efter Seiko SLA037, BB58 m fl då allt utom urverket enligt mig är top notch i jämförelse.
Jag har aldrig klämt på en Halios men Fairwind måste vara en av klockorna som ger mest pang för pengen. Har kollat på den här recensionen några gånger och man kan nog inte bli mer entusiastisk än han är.
De ser galet fina ut på dina bilder med😛

Jag köpte en Nodus istället mest för att jag redan hade en vintagedykare i Oris 65 och jag ville ha något mer modernt. Hade jag inte haft Orisen så hade jag köpt en Fairwind med en gång.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Finns väl inga otrevliga i denna tråd? :)
Nejdå, det var bara menat som ett skämt. Får dock höra att jag är en dryg jävel med jämna mellanrum så det kanske ligger någon sanning i det. 😂
Kommer ni ihåg Atticus som det bubblades om förra året som las på is? (en gren av NTH)
EWs9key.jpg

S3SAhdV.jpg

eXSnM77.jpg

Hi, everyone!

I’d like to begin by thanking all of you for sticking with us since we first announced the Atticus brand in late 2019. Your patience is sincerely appreciated.

As many of you know by now, we've received prototypes of the first five models in the Adventure Series - Icarus, Meteora, Pelion, Pytheas, and Téleios. The prototypes have made their rounds over the last several months to reviewers and our friends in social media. If you haven't already, check out our Blog and the Photo Gallery for links to the reviews and photos of the prototypes.
Pre-Orders Starting SOON!
In case you haven't been following us on social media or the watch forums, we’re opening pre-orders on Monday, January 18th at Noon EST (GMT-5). We know that many of you have been waiting for many months while we got our ducks in a row. We hope you're as excited as we are to get this show on the road!
What to expect
  • When choosing your pre-order, please note that there are two pages per model name - one WITH DATE and one NO DATE.
  • Please be sure to select your preferred Date/No-Date version before placing your order.
  • Pre-orders will be paid in full at the time of purchase, including flat-rate shipping.
  • Pre-order prices will start at $400USD for a limited time, so don't delay - and tell your friends to place their orders as soon as possible to take advantage of this limited-time pre-order price.
  • Production will begin after the Chinese New Year so that we can deliver mid-summer.
  • We will keep you updated with any important news between now and delivery.
Thanks again for your continued enthusiasm and support as we launch Atticus Watch Company. We hope you enjoy the ride!
If you have any questions, please do not hesitate to use the form on our contact page.

With kindest regards,
JIeTJGdMiZrxMI4pL9wcQFRDHSiTED3fo37vrMvPH5oownPCNFVRZht6VhnkUYnMkO71udM-1pbIcbD1GfzCMyxH0kqlOr9ioxnogdH0h912vJVLPnd9evW6-ZIOLo5IFOi5zHZjvvQxzSWSgPPWTLnDO5SmDvUcHlU=s0-d-e1-ft

Rusty - Founder and Lead Designer
Meh, väldigt trist design IMO som ärligt talat ser ut att kunna vara inköpta på typ Aliexpress för ett par hundra spänn. Stort plus för det porriga namnet dock! Rusty Mahoney är ju i klass med Dirk Diggler! 😂
Länken ska enl senaste uppgifterna vara hos Jason i Vancouver för QC och ska sedan förbi Forasec för leverans till mig. Jag hör av mig när länken kommer eller blir försenad.

Det jag hört om Universa är att c19 ställer till ihopsättning i Schweiz och att han därför måste starta en Workshop i Van för att ta hand om det själv! Där blir det ytterligare försening, slutet feb för första batchen tror jag han skrev på IG.

Angående populariteten så har han noll marknadsföring utan verkar bara ägna sig åt att leverera till oss som har betalda preorders och producera Uni. Kan det vara ca 10 pers på watchuseek som följer tråden :) ingen crowd direkt.

Att det kommer en till batch med Seaforth gör nog att några tar den istället. Men för Fairwind kommer det lösa sig när journalisterna får klockan i hand, den är liksom några nivåer upp från SF vad gäller design. Plus länken.

Men jag bryr mig bara om mina 2, de löser suget efter Seiko SLA037, BB58 m fl då allt utom urverket enligt mig är top notch i jämförelse.
Jag vet, jag tjatar men hur går det med nya Seaforth? Går det att skriv upp sig för förbokning på något sätt eller måste man bevaka hans/deras Instagramkonto för uppdateringar? ☺️
 

HSK

Patek
2-Faktor
🦄 får vara med på byteslördag om någon är tillräckligt vågad! :pirate:

1.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
🦄 får vara med på byteslördag om någon är tillräckligt vågad! :pirate:

1.jpg
Camo- mod på en G? :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vill du adoptera mig så jag får låna dina klockor emellanåt?
Har du möjligtvis gul jacka?
😂😂 Veckans bästa fråga, förmodligen årets 😄.
Ja vi får se om det går att lösa, skicka dina personuppgifter så ska jag se om det är möjligt.
(Jag gör det främst för att få tillgång till din fina klock-arsenal 😂)
Är min herre möjligtvis en åldrande sång- och dansman?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nejdå, det var bara menat som ett skämt. Får dock höra att jag är en dryg jävel med jämna mellanrum så det kanske ligger någon sanning i det. 😂

Meh, väldigt trist design IMO som ärligt talat ser ut att kunna vara inköpta på typ Aliexpress för ett par hundra spänn. Stort plus för det porriga namnet dock! Rusty Mahoney är ju i klass med Dirk Diggler! 😂

Jag vet, jag tjatar men hur går det med nya Seaforth? Går det att skriv upp sig för förbokning på något sätt eller måste man bevaka hans/deras Instagramkonto för uppdateringar? ☺️
Den gamla tråkmodellen, but why?!? Ok att tjata, jag tror jag läst sommar21 för den. Bevaka IG och Journal på hemsidan. Tror även Seaforth-tråden på watchuseek är bra.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Har dessa på byte eller försäljning idag. (underbart vackra allihopa som ni ser )
Vill ha kvar en Zelos och släppa iväg en, klarar bara inte besluta vem :)

Reverie Classic, Zelos Swordfish 40, Heimdallr Brons-sub, Zelos Mako mk3

Föredrar ren försäljning men är sugen på något utan vridring (eller annat kul. Är inte så kräsen)


1610181310411.png
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nejdå, det var bara menat som ett skämt. Får dock höra att jag är en dryg jävel med jämna mellanrum så det kanske ligger någon sanning i det. 😂

Meh, väldigt trist design IMO som ärligt talat ser ut att kunna vara inköpta på typ Aliexpress för ett par hundra spänn. Stort plus för det porriga namnet dock! Rusty Mahoney är ju i klass med Dirk Diggler! 😂
G5PRReZ.jpg
 
Topp