• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Idag mina herrar och damer, är det exakt 5 år sedan jag startade tråden.
Högt och lågt, men nästan alltid en väldigt trevlig stämning. Och därmed den största tråden på forumet!

Ha den äran tråden, på femårsdagen! Hoppas på fem år till! 🥳🥳🥳🥳

Och vad passar då bättre än med en tvättäkta mikro och affordable:
OrokevT.jpg
Farsan… kött 🥩 !
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Riktigt stilren och ser gediget utförd ut. Är det en GMT bezel?
Försökte googla upp denna klocka och tillverkare, verkar endast hitta https://www.timefactors.com . Stämmer den sidan?

Ingen GMT men du kan ju hålla koll på en andra tid med den, dock så visar den ju inte om det är för eller eftermiddag som på en GMT-bezel (1-24). Kräver ju också en 24 timmarsvisare för att det ska gifta sig om man säger så.
 

Tomi87

Cartier
Den där ser ju riktigt trevlig ut! Och extremt billig. Är du nöjd med den?
Det är jag, även om jag försökt byta bort den ett par gånger på Byteslördag! ;)
Den vita tavlan är riktigt, riktigt bra. Det enda jag kan klaga på är att gångreserven nog inte håller vad den lovar. Och sen att det inte går att vrida upp den. Men för priset, kanon!
Är för övrigt ett strapmonster utan dess like, så mycket skoj.
 

Tomi87

Cartier
Annars finns den här att beställa från Sverige. Men då tror jag att det blir billigare med tullen.


Frågan är dock hur stor den egentligen är. Står 38mm men den ser snarare ut att vara lika stor som min SNK809 som är 37mm.
Jag skulle säga att den är 37mm, men jag upplever den mindre än t.ex. min Smiths Everest som är 36mm. Har en kort l2l, som gör en hel del för intrycket.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Japp
Och vilket precision jobb 👌🏽
69E7AECD-3F2E-48AE-9F89-BC2EA1D1A2D3.jpeg
33EC0B87-2DE1-4218-B593-41CBF0DF01D6.jpeg
Jepp, sa ju det. 😁 Finishen är fan galen på det där spännet! Som jag har förstått det så monterar de ihop spännet och slipar sen delarna tillsammans så att de ska ligga perfekt mot varandra. Det är också därför loggan är på baksidan så att de inte slipar bort den i det steget. Next level!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kom ju fler paket igår! För er som inte har följt den andra tråden (länkar nedan) så har @Ehrnholm en piffig maskin som kan simulera olika klimat på sin arbetsplats, både ute och inne, för att testa hur olika material påverkas. Kissregn i oktober i Flen, soldränkt Moskva i april eller snöstorm i Texas. You name it, he's got it! Vi valde dock gassande solsken i Sahara och sammanlagt har vridringsinlägget varit i maskinen i 834h och tavlan och visarna i 12 121h (japp, nästan 1,5år) och det senare motsvarar ca 15-20 år i öknen. Såhär blev det i alla fall! Tavlan har ett grönt koppar-skimmer över sig men svårt att fånga på bild, speciellt när det inte är sol. Tack till @Von som moddade ihop kalaset till mig! 😊
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg


Fick lite hjälp vid fotograferingen! 😁
DSCF5856.jpg


Länk till tråden med mer detaljer:
Nöta nato
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kom ju fler paket igår! För er som inte har följt den andra tråden (länkar nedan) så har @Ehrnholm en piffig maskin som kan simulera olika klimat på sin arbetsplats, både ute och inne, för att testa hur olika material påverkas. Kissregn i oktober i Flen, soldränkt Moskva i april eller snöstorm i Texas. You name it, he's got it! Vi valde dock gassande solsken i Sahara och sammanlagt har vridringsinlägget varit i maskinen i 834h och tavlan och visarna i 12 121h (japp, nästan 1,5år) och det senare motsvarar ca 15-20 år i öknen. Såhär blev det i alla fall! Tavlan har ett grönt koppar-skimmer över sig men svårt att fånga på bild, speciellt när det inte är sol. Tack till @Von som moddade ihop kalaset till mig! 😊
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg


Fick lite hjälp vid fotograferingen! 😁
DSCF5856.jpg


Länk till tråden med mer detaljer:
Nöta nato
Helt galet projekt, superkul att få ha varit med på ett hörn. En liten kul jämförelse med min 009 som jag tyckte var lagom härjad 🙄😂
GqnrwBr.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Kom ju fler paket igår! För er som inte har följt den andra tråden (länkar nedan) så har @Ehrnholm en piffig maskin som kan simulera olika klimat på sin arbetsplats, både ute och inne, för att testa hur olika material påverkas. Kissregn i oktober i Flen, soldränkt Moskva i april eller snöstorm i Texas. You name it, he's got it! Vi valde dock gassande solsken i Sahara och sammanlagt har vridringsinlägget varit i maskinen i 834h och tavlan och visarna i 12 121h (japp, nästan 1,5år) och det senare motsvarar ca 15-20 år i öknen. Såhär blev det i alla fall! Tavlan har ett grönt koppar-skimmer över sig men svårt att fånga på bild, speciellt när det inte är sol. Tack till @Von som moddade ihop kalaset till mig! 😊
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg


Fick lite hjälp vid fotograferingen! 😁
DSCF5856.jpg


Länk till tråden med mer detaljer:
Nöta nato
Wow, vilket jäkla projekt! Och vilken jäkla maskin det måste vara.
Och vilket häftigt resultat!
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Kom ju fler paket igår! För er som inte har följt den andra tråden (länkar nedan) så har @Ehrnholm en piffig maskin som kan simulera olika klimat på sin arbetsplats, både ute och inne, för att testa hur olika material påverkas. Kissregn i oktober i Flen, soldränkt Moskva i april eller snöstorm i Texas. You name it, he's got it! Vi valde dock gassande solsken i Sahara och sammanlagt har vridringsinlägget varit i maskinen i 834h och tavlan och visarna i 12 121h (japp, nästan 1,5år) och det senare motsvarar ca 15-20 år i öknen. Såhär blev det i alla fall! Tavlan har ett grönt koppar-skimmer över sig men svårt att fånga på bild, speciellt när det inte är sol. Tack till @Von som moddade ihop kalaset till mig! 😊
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg


Fick lite hjälp vid fotograferingen! 😁
DSCF5856.jpg


Länk till tråden med mer detaljer:
Nöta nato
Vilket sjukt coolt projekt, och bra resultat! Riktigt häftigt!
 
Topp