Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är lädret på bund hårda från cnc eller mjuka?Jag är väl lite av bund-entusiast men cns bund imponerar inte så stort på mig. I mitt tycke för kort bundplatta. Annars passar formen bra till rund boett. Vad har du för lug-vidd på den där?Det här är ett 18 mm. Om du vill testa kan jag skicka det så du kan prova. Skicka PM i så fall.
![]()
Wow! Enligt mig en av forumets bästa klockor.Onsdag redan? Snart fredag dåZRC Grands Fonds blev dagens pansar mot mörkret i Mordor
![]()
![]()
MjukaÄr lädret på bund hårda från cnc eller mjuka?
Ja den där klockan är så makalöst häftig.Onsdag redan? Snart fredag dåZRC Grands Fonds blev dagens pansar mot mörkret i Mordor
![]()
![]()
Kul att höraWow! Enligt mig en av forumets bästa klockor.
Njae kanske inte så affordable, beroende på vad man jämför med, och kanske inte micro i världen. Men i Sverige och på detta forumet är den "micro" enligt migJa den där klockan är så makalöst häftig.
(Och uppenbarligen affordable för somliga...)
![]()
Delgada är bara lite avundsjuk...Kul att höraFörsökte sälja den ett tag, men ingen som slog till. Tror att många tycker den är cool men inte vågar ta steget. Anledningen är väl antingen att man tror att den är för stor eller att det inte går att sälja igen då den låg ett tag på k&s. Men helt ärligt så bärs den inte stort och den är ju förjäkla bra
![]()
Njae kanske inte så affordable, beroende på vad man jämför med, och kanske inte micro i världen. Men i Sverige och på detta forumet är den "micro" enligt migVilket jag anser är väldigt märkligt då jag själv inte tvekade då jag fick möjligheten att testa. Och det tackar jag @v0n för
![]()
Det får man varaDelgada är bara lite avundsjuk...
Ja, den är verkligen vrålbra!Kul att höraFörsökte sälja den ett tag, men ingen som slog till. Tror att många tycker den är cool men inte vågar ta steget. Anledningen är väl antingen att man tror att den är för stor eller att det inte går att sälja igen då den låg ett tag på k&s. Men helt ärligt så bärs den inte stort och den är ju förjäkla bra
![]()
Njae kanske inte så affordable, beroende på vad man jämför med, och kanske inte micro i världen. Men i Sverige och på detta forumet är den "micro" enligt migVilket jag anser är väldigt märkligt då jag själv inte tvekade då jag fick möjligheten att testa. Och det tackar jag @v0n för
![]()
40.5 är denna. De nyare är 41.5 och om jag inte har helt fel så finns de sedan 2022 även i 39mm.Ja, den är verkligen vrålbra!
Men stor??? Den är väl bara 39 mm i Ø?
Jag inväntar ett nytt släpp av Dificiano Narwhal, vilken passar min panchobudget.
Ja, Showroom W i Sigtuna har såväl 39 som 41,5 i kollektionen.40.5 är denna. De nyare är 41.5 och om jag inte har helt fel så finns de sedan 2022 även i 39mm.
Det många hänger upp sig på är lugtolug som är på 49mm plus adaptern. Men adaptern bygger inget enligt mig, mer att den smiter åt runt handleden
Ja den är med fin![]()
Mmm, finns många trevligaJa, Showroom W i Sigtuna har såväl 39 som 41,5 i kollektionen.
![]()
ZRC HERITAGE GF38163 | Showroom W
It is more than a dive watch, with its bold and timeless design, this ZRC HERITAGE GF38163 model holds all the cards to becoming an everyday companion for both men and women. Its sleek domed dial, Magnum-style hands, hour circle, and minimalist bezel endow it with a multi-faceted personality...sv.showroomwenngarn.com
Inget ställe att lita på enligt mig. Ville bara nämna det om någon mot all förmodan skulle va spekulant på ZRC. Svarar inte ens på mailJa, Showroom W i Sigtuna har såväl 39 som 41,5 i kollektionen.
![]()
ZRC HERITAGE GF38163 | Showroom W
It is more than a dive watch, with its bold and timeless design, this ZRC HERITAGE GF38163 model holds all the cards to becoming an everyday companion for both men and women. Its sleek domed dial, Magnum-style hands, hour circle, and minimalist bezel endow it with a multi-faceted personality...sv.showroomwenngarn.com
Har ingen aning vad det är för pajsare, landade på deras sida då jag kollade storleksutbudet. Har ingen som helst avsikt att separera mina blygsamma finansiella tillgångar från mig själv till någon i Sigtuna.Inget ställe att lita på enligt mig. Ville bara nämna det om någon mot all förmodan skulle va spekulant på ZRC. Svarar inte ens på mail![]()
Att inte våga ta steget är att inte våga leva. Tryggare att köpa en Seamaster och vara som alla andra. Jag bugar för dig som vågar. ”Who dares, wins!”Kul att höraFörsökte sälja den ett tag, men ingen som slog till. Tror att många tycker den är cool men inte vågar ta steget. Anledningen är väl antingen att man tror att den är för stor eller att det inte går att sälja igen då den låg ett tag på k&s. Men helt ärligt så bärs den inte stort och den är ju förjäkla bra
![]()
![]()
Helt rätt där!Att inte våga ta steget är att inte våga leva. Tryggare att köpa en Seamaster och vara som alla andra. Jag bugar för dig som vågar. ”Who dares, wins!”
Nä, misstänker att du är klokare än så meeen kan man rädda någon från huvudbryet med ovan nämnda clown så gör jag gärna detHar ingen aning vad det är för pajsare, landade på deras sida då jag kollade storleksutbudet. Har ingen som helst avsikt att separera mina blygsamma finansiella tillgångar från mig själv till någon i Sigtuna.![]()
Du är en synnerligen omtänksam och god människa bäste @v0n!Nä, misstänker att du är klokare än så meeen kan man rädda någon från huvudbryet med ovan nämnda clown så gör jag gärna det![]()
40.5 är denna. De nyare är 41.5 och om jag inte har helt fel så finns de sedan 2022 även i 39mm.
Det många hänger upp sig på är lugtolug som är på 49mm plus adaptern. Men adaptern bygger inget enligt mig, mer att den smiter åt runt handleden
Ja den är med fin![]()
Nej det var taskigtJag är bara sur att jag inte vågade när jag hade chansen. OCH att v0n bara gick och sålde den utan att fråga om lov
Är det facila 24 mm bandbredd på den?