• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Nu har man länk igen 👍
1000017150.jpg
1000017149.jpg
1000017154.jpg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Idkar rodelträning och funderar på morgondagens klockval.
20240220_195719.jpg

Känner på mig att det kan bli en annan fifty fathoms inspirerad klocka... en röd... från Hong Kong kanske.... som heter som ett stort segel kanske...
Men sen blir det nog fransosen igen. Inte klara med varandra för den här veckan ännu.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag har aldrig fattat det där...
Du måste bära klockan väldigt nära handen?
Vi har olika utformning på handleden. Generellt är stora kronor bättre än små för mig så i det här fallet var det lite skämtsam. Även bandhornens utformning har betydelse för min handledsknöl. Jag fattar inte varför kronan ska vara på höger sida?

Edit: Om man inte har manuellt uppdrag, då är vanlig kronplacering bättre. Vilket nog är ursprungsorsaken till kronplaceringen. På en krono som på bilden är det lätt och naturligt att manövrera knapparna med tummen tycker jag.

EZM 13.1 för destrotopic.

20240221_080658.jpg
 
Senast ändrad:

Meridius

Cartier
2-Faktor
Vi har olika utformning på handleden. Generellt är stora kronor bättre än små för mig så i det här fallet var det lite skämtsam. Även bandhornens utformning har betydelse för min handledsknöl. Jag fattar inte varför kronan ska vara på höger sida?

Edit: Om man inte har manuellt uppdrag, då är vanlig kronplacering bättre. Vilket nog är ursprungsorsaken till kronplaceringen. På en krono som på bilden är det lätt och naturligt att manövrera knapparna med tummen tycker jag.

EZM 13.1 för destrotopic.

20240221_080658.jpg


Helt enig i ovan synpunkter/åsikter. Jag tycker att Destro SER lite udda ut, men det är nog bara för att den stora majoriteten inte är det. Har faktiskt aldrig testat.
 

Michelnr1

Omega
Någon som har ett spontant tips på en skön grön klocka? Urtavla, inte boett haha. Har kollat en del på Traska men jazzar inte med deras typografi och vill ha datum på vardagsur. Gärna något dressigare under 10tkr
Jag har denna :)
Skön textur på tavlan, så den uppför sig olika i olika ljus ☀️
Inte åt det dressigare hållet dock 🫣
 

Bilagor

  • IMG_6501.jpeg
    IMG_6501.jpeg
    346.1 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

Master J

Audemars
2-Faktor
Ja, det hade varit bättre men å andra sidan vet jag inte när jag kollade på klockan sist och inte visste om det var nio på förmiddagen eller nio på kvällen. 😅

Nä iofs, men det ser fattigt ut... typ som en väckarklocka från Jula för 99 kr som kostade 2:40 att tillverka istället för 2:50 för att de snålade på urverket 🤷‍♂️
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nä iofs, men det ser fattigt ut... typ som en väckarklocka från Jula för 99 kr som kostade 2:40 att tillverka istället för 2:50 för att de snålade på urverket 🤷‍♂️
Detta ska ju vara en homage till en gammal modell som inte hade 24h-visning så jag tycker att det är rätt. Hade bara AM/PM på mina gamla Casio jag hade som liten så jag gillar det. 😁
 
Topp