• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Detta var ju ett svar på @hepanter, men jag fick inte till det med "citat" så jag kör en skärmdump för sammanhang.
1000012888.jpg
Allt är ju relativt, men jag kommer aldrig mer att köpa ur i den prisklassen eller över. Svag krona och rejäla prishöjningar på "Swiss" slår hårt. Min gröna Aquis kostade 13K för sex år sedan och kostar nu ca 27K.
1000012886.jpg

Senast ändrad:
God morgon, idag öppnar en veckas preorder på Halios Seaforth IV i många färger och varianter.

Länk ”ska” gå att beställa om ca en vecka @Nikk ska komma upp på hemsidan.
Om man skulle skaffa sig en sån där Halios, vilken färg gör sig bäst?
Kanske skulle rösta?

KS tumme upp för svart
Vanlig tumme upp för vit
Vanlig Hjärta-gubbe för blå
KS-Hjärta-gubbe för rosa
Häpen gubbe för gul

Vilken är bäst?

Edit: gul verkar vara mest populär, följd av vit. Övriga är lite svalare.

Senast ändrad:
Detta var ju ett svar på @hepanter, men jag fick inte till det med "citat" så jag kör en skärmdump för sammanhang.
1000012888.jpg
Allt är ju relativt, men jag kommer aldrig mer att köpa ur i den prisklassen eller över. Svag krona och rejäla prishöjningar på "Swiss" slår hårt. Min gröna Aquis kostade 13K för sex år sedan och kostar nu ca 27K.
1000012886.jpg
De är samma läge här har en speedmaster professional och de kommer nog bara bli min dyrare klocka framåt.
Tur de är kul med billigare klockor också .
Ja rejäla prisökningar som sagt, håll hårt i orisen👍

De är samma läge här har en speedmaster professional och de kommer nog bara bli min dyrare klocka framåt.
Tur de är kul med billigare klockor också .
Ja rejäla prisökningar som sagt, håll hårt i orisen👍
Btw..., din Speedmaster måste väl ändå vara en "Keeper4Ever"? Har du lyckats landa en sådan till förhoppningsvis hyggligt pris så skall den inte flippas bort.

Btw..., din Speedmaster måste väl ändå vara en "Keeper4Ever"? Har du lyckats landa en sådan till förhoppningsvis hyggligt pris så skall den inte flippas bort.
Ja den hade ett hyggligt pris, köptes av en vän och jag har använt den så pass att den formats efter jobbet. Glaset talar sitt tydliga språk om timmar efter timmar i lantbruket. Har aldrig haft en spärr att inte våga använda den i lantbruket de är ett tydligt tecken att den är rotad mer än andra.
Hitta denna i en låda den kanske man skulle slänga i ett batteri i, för dom dagar man vill ha nåt enkelt
1000029217.jpg

Ja den hade ett hyggligt pris, köptes av en vän och jag har använt den så pass att den formats efter jobbet. Glaset talar sitt tydliga språk om timmar efter timmar i lantbruket. Har aldrig haft en spärr att inte våga använda den i lantbruket de är ett tydligt tecken att den är rotad mer än andra.
Hitta denna i en låda den kanske man skulle slänga i ett batteri i, för dom dagar man vill ha nåt enkelt
1000029217.jpg
Speedyn har väl hesalite/plexi och kan ju poleras till en viss gräns eller få ett nytt plexi för det fall du vill "snobba till det". Men jag gillar brukarpatina på premiumur. Precis som slitna och blekta inserts, t.ex. Pepsis som har fått duktigt med sol och stryk är ju otroligt charmiga.

Senast ändrad:
Speedyn har väl hesalite/plexi och kan ju poleras till en viss gräns eller få ett nytt plexi för det fall du vill "snobba till det". Men jag gillar brukarpatina på premiumur. Precis som slitna och blekta inserts, t.ex. Pepsis som har fått duktigt med sol och stryk är ju otroligt charmiga.

En vän till mig brukar berätta om hans kompis som får slicka på sin speedmaster när han vill se tiden pga dassigt plexi 🤘😂

Tillbaka
Topp