• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Dagens
7F5371FA-9490-4C9D-9B49-7AC1FF9D93A2.jpeg
 

Three5One

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på mikroklockor med kvartsverk? Det finns ju ett gäng kronografer, men utbudet verkar skralt i övrigt. Finns det några guldkorn i tråden (utöver Trenchhunter som ser mumsig ut) eller någon som vet något kommande?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på mikroklockor med kvartsverk? Det finns ju ett gäng kronografer, men utbudet verkar skralt i övrigt. Finns det några guldkorn i tråden (utöver Trenchhunter som ser mumsig ut) eller någon som vet något kommande?
Inte mitt område egentligen men tycker nog det börjar poppa upp mer och mer.

Charlie Paris, Boldr och Venturo dyker upp i skallen...lämnar sedan gladeligen över till kvartsexperterna 😃
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
jaha, verkar vara ett Worn & Wound + Yema limited samarbete på g att lanseras idag. Det flaxade till på facebook men jag kollade något annat och sedan var det borta.

Såg att Yema var stolta att lansera tillsammans med W&W i alla fall. Undrar vad det är...en LaxMan kanske

Edit: den kommer 18 februari, men man kan få en förhandstitt den 17e genom att gå med i Yema CoLabs.
 
Senast ändrad:

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Jag har varit väldigt inaktiv i tråden det senaste, detta pga. mycket på hemmafronten, med jobb och annat som helt enkelt tagit tid & energi.

Lovade dock att jag skulle ta en jämförande bild på Trenchunter-modellerna, den nuvarande och den med sk. ”Maxi dial”.
Sent omsider kommer här en jämförande bild. Maxin är den till höger på nato. Index, logo-text samt namntext är alla lite uppförstorade.

3AA83511-9996-44DB-86B3-3A197E96AD58.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20210128_124439.jpg

Köpte random billigt oyster till Serican på ebay och blev lite paff hur bra kvalitet det var. Kikade bara på hur endlinks såg ut på bild och tänkte inte så mycket på vem säljaren var annat än att han var Europabaserad. Det var säljaren av Alpha klockorna visade det sig när jag kollade.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har varit väldigt inaktiv i tråden det senaste, detta pga. mycket på hemmafronten, med jobb och annat som helt enkelt tagit tid & energi.

Lovade dock att jag skulle ta en jämförande bild på Trenchunter-modellerna, den nuvarande och den med sk. ”Maxi dial”.
Sent omsider kommer här en jämförande bild. Maxin är den till höger på nato. Index, logo-text samt namntext är alla lite uppförstorade.
Tack för det. Hoppas det är bra med familjen, den går ju alltid först!

Kul att så liten skillnad kan göra så mycket ändå. Bra upplösning på bilden också! :) Jag jämför de mycket noga nu.

D3BA1D5E-A717-4762-800E-7E4B7FF5916A.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
IMG_20210128_124439.jpg

Köpte random billigt oyster till Serican på ebay och blev lite paff hur bra kvalitet det var. Kikade bara på hur endlinks såg ut på bild och tänkte inte så mycket på vem säljaren var annat än att han var Europabaserad. Det var säljaren av Alpha klockorna visade det sig när jag kollade.
Ja, där fanns det inte mycket att gnälla på gällande passform iaf. Like a glove som dom säger👌🏼
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Jag har varit väldigt inaktiv i tråden det senaste, detta pga. mycket på hemmafronten, med jobb och annat som helt enkelt tagit tid & energi.

Lovade dock att jag skulle ta en jämförande bild på Trenchunter-modellerna, den nuvarande och den med sk. ”Maxi dial”.
Sent omsider kommer här en jämförande bild. Maxin är den till höger på nato. Index, logo-text samt namntext är alla lite uppförstorade.

3AA83511-9996-44DB-86B3-3A197E96AD58.jpeg
Hördedudu! Var hittar man den då? Tycker den blev en fullträff så! Skicka runt de hemliga exemplaren från de djupast gömmorna.
 

Carmania

Breitling
Jag siktar på 3291.50 (gen 2). Föredrar dom borstade delarna på den framför dom polerade på v1. Sen ska ju kronan vara lättare att använda på gen 2 :) Gen 2 finns inte heller i lika många exemplar som gen 1 vilket gör jakten roligare ^^

45580-1970349149.jpg;quality=95;w=2000
Har för mig att jag läst att gen 1 tillverkades i mycket färre ex än gen 2. Hittar inte siffrorna igen men ur minnet var det c:a 20.000 totalt och bara c:a 3000 var gen 1.
 
Topp