Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kämpar på med diverse krämpor. Kör lite lugnare denna vecka med högre reps, sen lite extra fokus på prehabövningar för axlar, underarmar. Hyfsad form för en snart 37 åring, kunde varit värre men också bättre, men bara vara harmonisk i de man gör och ha huvudet med sig![]()
Jädra fin bredd du fick med spegelbrytningen vid överkroppen där.Kämpar på med diverse krämpor. Kör lite lugnare denna vecka med högre reps, sen lite extra fokus på prehabövningar för axlar, underarmar. Hyfsad form för en snart 37 åring, kunde varit värre men också bättre, men bara vara harmonisk i de man gör och ha huvudet med sig![]()
Haha ja om de kunde se lika bra ut utan spegelJädra fin bredd du fick med spegelbrytningen vid överkroppen där.![]()
De visar verkligheten, såsom man vill se den.Haha ja om de kunde se lika bra ut utan spegelGymspeglar brukar ju alltid göra saker lite bättre än va de är.
Bänken såg bra ut!Ser jäkligt robust och bra ut, bra pris för en sån bänk.
Do-win!Experimenterar med viktplatta under hälen när jag knäböjer och tycker det ger väldigt bättre kontakt med quads jmfrt med utan.
Men lite instabilt blir det ju iom upphöjningen på ca 4-5 cm.
Tyngdpunkten hamnar gärna över den främre delen av foten, men där blir balansen lite sämre. Så det blir som mest airsquats i slutet på benpasset.
Har vanliga skor med platt sula på mig typ Converse.
Eller så köper jag lyftarskor men snålo som jag är vill jag inte betala +2tkr.
Några tips om bra lyftarskor som kostar max 1000?
Eller så fortsätter du med upphöjda i kombo med do-win, det har sina fördelarExperimenterar med viktplatta under hälen när jag knäböjer och tycker det ger väldigt bättre kontakt med quads jmfrt med utan.
Tyngdpunkten hamnar gärna över den främre delen av foten, men där blir balansen lite sämre. Så det blir som mest airsquats i slutet på benpasset.
Adidas powerlift brukar gå att få för under 1000 om man handlar utomlands.Experimenterar med viktplatta under hälen när jag knäböjer och tycker det ger väldigt bättre kontakt med quads jmfrt med utan.
Adidas powerlift brukar gå att få för under 1000 om man handlar utomlands.
Jag köpte mina från amazon i usa
https://www.amazon.com/adidas-Powerlift-Weightlifting-Shoes-Trainer/dp/B091MMXH77/ref=mp_s_a_1_3?crid=13CTN4O3OUOP9&keywords=adidas+squat+shoes+men&qid=1649764019&sprefix=adidas+sq,aps,224&sr=8-3&th=1&psc=1
shoppinghjälp kan erbjudas om du inte har bråttom.
Jag brukar köra små järnvikter typ 2,5kg under hälarna. Med tanke på hur lite man egentligen använder lyftarskor så tycker jag inte det är värt det. Bättre köra skor med mindre sula som är något sådär stabila o sen lägga viktplattor.Experimenterar med viktplatta under hälen när jag knäböjer och tycker det ger väldigt bättre kontakt med quads jmfrt med utan.
Jag brukar köra små järnvikter typ 2,5kg under hälarna. Med tanke på hur lite man egentligen använder lyftarskor så tycker jag inte det är värt det. Bättre köra skor med mindre sula som är något sådär stabila o sen lägga viktplattor.
Testa också att använda en piasavakvast-skaft.
Vårt gym har en bit planka liggande man kan använda. Såga till en bit hemma med tillräcklig tjocklek och lägg på gymmet. På vår står det t.o.m. att styrelsen säger den ska vara därJa kanske får köra fattigmansböj ett tag till. Ska fundera på det. Skönt ändå att slippa tänka extra på balansen.
Tycker jag måste höja 4 cm för att få bäst kontakt, 2,5kg plattor är lite för tunna.
Vårt gym har en bit planka liggande man kan använda. Såga till en bit hemma med tillräcklig tjocklek och lägg på gymmet. På vår står det t.o.m. att styrelsen säger den ska vara där
Svårt kanske på Sats, Friskis, Nordic osv
Hehe. Det vore ju annars en syn att bära med sig en bit planka till gymmet![]()
Tittar man på styrkelyftare och tyngdlyftare har 95 procent av alla någon form av sko med höjd häl. De flesta, inklusive mig själv, måste träna rörlighet på något sätt för att kunna böja ordentligt.Planka eller viktskiva under häl ger tyvärr helt annorlunda belastning och fotanatomi än sko med klack.
Jävlar vad öppet, jobbat på stora gym tidigare men det där är ju läskigt mycket plats över..Back bitc.....
Grymt okul att börja om på "nytt" än en gång vid 40 års ålder....
![]()
Ja finns även en utedel med padelbanor och lite annat för träningJävlar vad öppet, jobbat på stora gym tidigare men det där är ju läskigt mycket plats över..
SATS Häggvik - mitt favoritgym!Ja finns även en utedel med padelbanor och lite annat för träning![]()
Tränar också alltid på semestern. Vart ärHit får jag 4 tonårspojkar på semestern. Varje morgon!
Trångt, svettigt men det blir gjort och en vecka kostade 25€/person![]()
![]()
Arnold gym, Puerto Santiago alldeles i närheten av Los Gigantes på Teneriffa.Tränar också alltid på semestern. Vart är
Detta?