Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Räkor är väl mycket protein och kalorisnåla?Bästa alternativen för att öka intaget av protein? Osugen på pulver pga allt skit det ofta innehåller, men behöver öka intaget och kan inte käka så mycket mer.![]()
Möjligt! Funderar dock på om det finns något pulver/tillskott som är "bättre" än allt det med sötningsmedel osvRäkor är väl mycket protein och kalorisnåla?
Hitta valfri proteinrik källa som du tycker är gott och har lätt för att äta även när du är mätt.Bästa alternativen för att öka intaget av protein? Osugen på pulver pga allt skit det ofta innehåller, men behöver öka intaget och kan inte käka så mycket mer.![]()
Finns vissa riktigt bra proteinpulver men smakar det så kostar det. Jag kör core pro från svenskt kosttillskott. Smakar bra, 90% rent till skillnad från whey 80. Finns neutral smak utan sötningsmedel.Bästa alternativen för att öka intaget av protein? Osugen på pulver pga allt skit det ofta innehåller, men behöver öka intaget och kan inte käka så mycket mer.![]()
Nä, ca 12-15gr protein per 100gr. Dyrt.Räkor är väl mycket protein och kalorisnåla?
Hitta valfri proteinrik källa som du tycker är gott och har lätt för att äta även när du är mätt.
Hur mycket protein vill du få i dig och hur mycket äter du på en dag?
Är sällan särskilt svårt att få i sig de 2gram/kg kroppsvikt och dag om man inte utesluter många livsmedel i sin kost (vegan etc).
Räcker ju oftast med att bara äta vettig lunch och middag + ett mål på morgonen eller kvällen.
Då tänker jag att man äter 300gram kött/kyckling/fisk till lunch/middag och gröt/fil/yoghurt/ägg etc på morgonen/kvällen, och då har jag inte ens räknat på den protein övriga livsmedel innehåller.
Äter 40+ ägg i veckan. Sen typ 150+g kyckling eller annat kött dagligen. Halv deciliter jordnötssmör på det.Finns vissa riktigt bra proteinpulver men smakar det så kostar det. Jag kör core pro från svenskt kosttillskott. Smakar bra, 90% rent till skillnad från whey 80. Finns neutral smak utan sötningsmedel.
![]()
Core Protein Pro
Vårt bästa proteinpulver! Premium vassleproteinisolat med extra hög proteinhalt och supersnabbt upptag. Ditt ultimata proteinpulver för muskeltillväxt! Köp här!www.svensktkosttillskott.se
Nä, ca 12-15gr protein per 100gr. Dyrt.
Ägg - väldigt mångsidigt. Öka allmänt intaget av bra eko kött, fågel & fisk. Blir billigare i längden.
Nötter funkar bra, får du upp kcalintaget också om du behöver.
Per måltid? Hur många måltider? Posta vad du äter på en dag så blir det enklare att föreslå något. Jag hade ökat mängden protein per måltid isf, äter minst 250gr kött per måltid tex.Äter 40+ ägg i veckan. Sen typ 150+g kyckling eller annat kött dagligen. Halv deciliter jordnötssmör på det.
150g kyckling/kött per dag är ju rätt lite, borde vara enkelt att dubbla eller trippla det. Äter du 250gram per måltid x2 får du ju i dig typ 100gram protein per dag bara där, vilket tillsammans med ditt stora äggintag borde räcka gott och väl!Äter 40+ ägg i veckan. Sen typ 150+g kyckling eller annat kött dagligen. Halv deciliter jordnötssmör på det.
Lunch: 150g+ kyckling samt kolhydraterPer måltid? Hur många måltider? Posta vad du äter på en dag så blir det enklare att föreslå något. Jag hade ökat mängden protein per måltid isf, äter minst 250gr kött per måltid tex.
Nötfärs från bra leverantör, väldigt enkelt att laga, krydda & variera i alla former.
Ja, absolut. Ibland lyckas jag med mer, men ofta landar det i att lunchportionen är vad den är.150g kyckling/kött per dag är ju rätt lite, borde vara enkelt att dubbla eller trippla det. Äter du 250gram per måltid x2 får du ju i dig typ 100gram protein per dag bara där, vilket tillsammans med ditt stora äggintag borde räcka gott och väl!
Öka lunchen till 200gr+ proteinkälla samt ersätt middagen med likvärdigt, äggen tar du som frukost/kvällsmål istället. Storkok & matlådor, om du inte redan äter det.Lunch: 150g+ kyckling samt kolhydrater
Middag: 6ägg + annat
Utöver det, 0,5dl jordnötssmör.
Ja, absolut. Ibland lyckas jag med mer, men ofta landar det i att lunchportionen är vad den är.
Detta är ju väldigt lite mat om du inte äter mer utöver detta, gissar att du går på någon kalorisnål diet då?Lunch: 150g+ kyckling samt kolhydrater
Middag: 6ägg + annat
Utöver det, 0,5dl jordnötssmör.
Ja, absolut. Ibland lyckas jag med mer, men ofta landar det i att lunchportionen är vad den är.
Jag undrar också vad det är som är så farligt med de ”billigare” prottepulvrena som finns på svensk marknad idag (typ whey-80). Obs ingen broscience och ”sötningsmedel dödar”.Alternativt rena proteintillskott, de riktigt rena brukar som @snoozarn vara rätt dyra. Jag har dock bara valt proteinpulver jag tycker är goda och inte brytt mig så mycket övrigt om innehållet, sällan proteinpulver innehåll något särskilt onödigt eller farligt ändå.
La bara med det viktiga, men ja det blir inga enorma mängder mat. Därav fundering på pulver, men tål inte sötningsmedel t.exDetta är ju väldigt lite mat om du inte äter mer utöver detta, gissar att du går på någon kalorisnål diet då?
Har man då inte så mycket kalorier att spela med så är det ju rena proteinrika livsmedel som du måste få in mer av, går det inte att påverka lunchen får du kanske försöka få in mer kött/kyckling/fisk vid annat mål.
Alternativt rena proteintillskott, de riktigt rena brukar som @snoozarn vara rätt dyra. Jag har dock bara valt proteinpulver jag tycker är goda och inte brytt mig så mycket övrigt om innehållet, sällan proteinpulver innehåll något särskilt onödigt eller farligt ändå.
vad händer när du äter sötningsmedel?. Därav fundering på pulver, men tål inte sötningsmedel t.ex![]()
Skiter ner migvad händer när du äter sötningsmedel?
Farligt har väl ingen påstått, jag föredrar bara högre kvalité på det jag intar - mat som pulver. Smaken är bättre och magen mår bättre.Jag undrar också vad det är som är så farligt med de ”billigare” prottepulvrena som finns på svensk marknad idag (typ whey-80). Obs ingen broscience och ”sötningsmedel dödar”.
Man får inte glömma bort att vi har en rätt hårt reglerad livsmedelsindustri i Sverige.
Allt med måtta.
Se där, kikade på mina färska som ligger i lake. Förklarar saken.De räkor jag brukar köpa har 24g/100 och blir runt 14:- för nästan 25g protein.
Frigående räkor smakar bäst!Se där, kikade på mina färska som ligger i lake. Förklarar saken.
För min del oavsett så är färsen billigare PPK samt lättare att spåra leverantören och villkoren djuren lever under. Kanske inte lika viktigt för andra.
Du lever upp till ditt användarnamn iaf.Frigående räkor smakar bäst!
Vad är det som är bättre med dyrare pulver? Mer än högre koncentration protein. Vad är det som gör att magen mår bättre?Farligt har väl ingen påstått, jag föredrar bara högre kvalité på det jag intar - mat som pulver. Smaken är bättre och magen mår bättre.![]()
Magen hänger mycket i Rolex & Paneraitrådarna och ser därför ner på billiga homagepulver.Vad är det som är bättre med dyrare pulver? Mer än högre koncentration protein. Vad är det som gör att magen mår bättre?
Köp naturellt vasslepulver och smaksätt själv? Då blir det utan sötningsämne, smak etcMöjligt! Funderar dock på om det finns något pulver/tillskott som är "bättre" än allt det med sötningsmedel osv
Inte alls, inget att be om ursäkt för. Snarare microtråd- & lifestyle-krigare som ska hävda sig i tråden av någon anledning.Jag ser att min fråga kan uppfattas som provocerande, och det är inte meningen. Ber om ursäkt för det.
Jag skulle i alla fall vilka hävda att whey 80 egentlig är vad de flesta behöver. 99 procent tränar inte tillräckligt mycket eller hårt för att behöva typ whey 100.
Ju högre koncentration mjölk det är, desto mer brukar det jävlas med magen. Att dyrare produkter smakar bättre håller jag med om.
Jag gör mitt bästa för att ignorera den funktionen. 2 minuter kan smita förbi alldeles för fort...Är det någon mer som har problem med Styrkelabbets app efter uppdateringen, jag får inga notiser efter setvila längre?
Om man "behöver" Whey 100 eller 80 (eller kanske Whey 10 000) har rimligen noll och INGENTING med hur hårt eller mycket man tränar. Det ena är ett isolat och det andra ett koncentrat av vassleprotein.Jag ser att min fråga kan uppfattas som provocerande, och det är inte meningen. Ber om ursäkt för det.
Jag skulle i alla fall vilka hävda att whey 80 egentlig är vad de flesta behöver. 99 procent tränar inte tillräckligt mycket eller hårt för att behöva typ whey 100.
Ju högre koncentration mjölk det är, desto mer brukar det jävlas med magen. Att dyrare produkter smakar bättre håller jag med om.