• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Ja jag gillar också gymmet men ser TRX som ett väldigt bra komplement. Skulle nog inte byta bort en bra uppsättning hantlar mot TRX men….
I TRX kan man både få rörlighet och bli stark i ytterlägen. Vilket underlättar i annat.
Favoriterna är liggande rodd och triceps extensions. 😊
Så har man inte börjat laborera och testa TRX så är det dags nu!

Ja jag gillar också gymmet men ser TRX som ett väldigt bra komplement. Skulle nog inte byta bort en bra uppsättning hantlar mot TRX men….
I TRX kan man både få rörlighet och bli stark i ytterlägen. Vilket underlättar i annat.
Favoriterna är liggande rodd och triceps extensions. 😊
Så har man inte börjat laborera och testa TRX så är det dags nu!

Lite så. Hantelpress vill jag inte vara utan.
Håller med, tri ext är av en annan värld.

Börjat dieta igen, orkar inte alltid äta fast föda så intar proteinpulver ibland.
Såvitt jag vet är jag inte laktorintolerant. Kan kanske vara lite laktoskänslig men jag kan utan problem äta 5dl icke-laktosfri utan att jag påverkas. Köper dock Laktosfri möjlk pga längre hållbarhet.

Köpte whey-80 och blandade 1.5dl i 3dl laktorfri mjölk. Blev ordentligt seg skallen, fick dock inte andra symton som listas på 1177, t ex gasig, magknip osv. Jag fick två lactrase-tabletter från en kollega, intog dessa två tabletter några minuter innan och jag fick blev inte alls påverkad.

Är det andra födoämnen i Whey-80 jag är känslig mot eller är det bara att jag får andra symton än vad som listas på 1177?

Dags för deff efter 4 mån bygge. Ca 7 kilo ska bort
DSC_2867.JPG
DSC_2864.JPG

Känslan är du borde kunna tappa både fett (och vatten) genom typ ketodiet på 4-5v om du ex vill få fram magmusklerna till sommaren.

Rätt trist diet dock om man inte är duktig i köket, har provat och blev mkt ägg/tonfisk/sallad etc. så gav det typ 5v sen tröttna jag (och inte ätit tonfisk på 1.5år). Men sötsuget försvann rätt snabbt med det vilket var positivt för egen del och likaså nedre delen på magen ”sögs in” som jag tyckte var svår träna rak.

Börjat dieta igen, orkar inte alltid äta fast föda så intar proteinpulver ibland.
Såvitt jag vet är jag inte laktorintolerant. Kan kanske vara lite laktoskänslig men jag kan utan problem äta 5dl icke-laktosfri utan att jag påverkas. Köper dock Laktosfri möjlk pga längre hållbarhet.

Köpte whey-80 och blandade 1.5dl i 3dl laktorfri mjölk. Blev ordentligt seg skallen, fick dock inte andra symton som listas på 1177, t ex gasig, magknip osv. Jag fick två lactrase-tabletter från en kollega, intog dessa två tabletter några minuter innan och jag fick blev inte alls påverkad.

Är det andra födoämnen i Whey-80 jag är känslig mot eller är det bara att jag får andra symton än vad som listas på 1177?
Behöver inte vara just whey80 du inte tål, utan just den tillverkaren. Jag har råkat ut för det så sedan dess köper jag alltid en mindre mängd och testar först innan jag fyller skafferiet.

Känslan är du borde kunna tappa både fett (och vatten) genom typ ketodiet på 4-5v om du ex vill få fram magmusklerna till sommaren.

Rätt trist diet dock om man inte är duktig i köket, har provat och blev mkt ägg/tonfisk/sallad etc. så gav det typ 5v sen tröttna jag (och inte ätit tonfisk på 1.5år). Men sötsuget försvann rätt snabbt med det vilket var positivt för egen del och likaså nedre delen på magen ”sögs in” som jag tyckte var svår träna rak.
Ja keto är inget för mig har testat och min kropp kan inte jobba på det, blir som en stut utan driv😁
Äter fortfarande rejäla mängder kolhydrater formen är ändå inte dålig. Ska bli kul o se va coachen gör framöver.

Jag bytte från whey 80 till whey100 och tycker den funkar bättre, hade illamående innan som jag blivit av med.

Ja keto är inget för mig har testat och min kropp kan inte jobba på det, blir som en stut utan driv😁
Äter fortfarande rejäla mängder kolhydrater formen är ändå inte dålig. Ska bli kul o se va coachen gör framöver.
Tror inte heller på någon variant av keto. För att gå ner i vikt krävs det ett underskott. Sen hur man gör det handlar ju om vad man föredrar som individ. Inte heller säker på att olika dieter släpper fett på olika ställen utan att det är genetiskt var och hur fettet släpper och vart vi håller mer.
Jag känner precis som dig att kolhydraterna är viktigt som bränsle. Man kan ju gå relativt lågt på kcal men få in en relativt hög mängd kolisar runt ex träning för prestation.
Jag spar hellre på fettet och dess kcal😀
Sen verkar du ju ha ett jobb som kräver ganska mkt energi😃

Alltså vad fan händer…
Mina ben (från höften ner till foten) skakar som fan på vägen ner när jag gör leg extensions. Ingen skillnad på om det är 10kg eller 70kg på.
Förut var det endast höger fot som skakade men nu är det båda jävla benen. Skakade även lite när jag körde vader.

Har nyligen börjat stretcha? Kan det bero på det?

Har, av någon märklig anledning, aldrig testat kreatin innan men har sedan ett par veckor tillbaka börjat med det. Ni som använder det regelbundet, hur mycket vikt lägger man på sig? Förstår att det är individuellt men hur upplever ni det?

Alltså vad fan händer…
Mina ben (från höften ner till foten) skakar som fan på vägen ner när jag gör leg extensions. Ingen skillnad på om det är 10kg eller 70kg på.
Förut var det endast höger fot som skakade men nu är det båda jävla benen. Skakade även lite när jag körde vader.

Har nyligen börjat stretcha? Kan det bero på det?

Förlägger du benspark sist i benpasset?
Jag kan också bli lite skakig / darrig om jag kör leg ext sist i passet.

Det förklarar en del.

Yeah. Tvärtemot vad många verkar tro sker det mesta av vätskeansamlingen intracellulärt och det om något är en indikation på att du får bra respons av kreatin. En del säger att de får moon-face och liknande men jag gissar på en placeboeffekt.
Jag känner mig iaf lite biffigare när jag kör en kreatin-cykel. ^^ Starkare också givetvis.

Yeah. Tvärtemot vad många verkar tro sker det mesta av vätskeansamlingen intracellulärt och det om något är en indikation på att du får bra respons av kreatin. En del säger att de får moon-face och liknande men jag gissar på en placeboeffekt.
Jag känner mig iaf lite biffigare när jag kör en kreatin-cykel. ^^ Starkare också givetvis.
Exakt. Kanske placebo men jag känner mig både starkare och biffigare - men har "oförklarligt" gått upp lite i vikt.

Exakt. Kanske placebo men jag känner mig både starkare och biffigare - men har "oförklarligt" gått upp lite i vikt.

Gott.
Kreatin är den enda "låssas-anabola" för naturliga lyftare, som har reell effekt på styrka och muskelutveckling.
Men köp gärna Creapure. De garanterar att produkten inte är kontaminerad av restprodukter, kemikalier osv.

Har, av någon märklig anledning, aldrig testat kreatin innan men har sedan ett par veckor tillbaka börjat med det. Ni som använder det regelbundet, hur mycket vikt lägger man på sig? Förstår att det är individuellt men hur upplever ni det?
Väldigt olika hur mycket man går upp. Jag tror att jag lägger på mig minst 5kg av kreatin, förmodligen mer. Hat iofs inte ätit kött på över 20 år så avsaknaden av naturligt kreatin i kroppen är nog obefintlig.

Väldigt olika hur mycket man går upp. Jag tror att jag lägger på mig minst 5kg av kreatin, förmodligen mer. Hat iofs inte ätit kött på över 20 år så avsaknaden av naturligt kreatin i kroppen är nog obefintlig.
Jag har också funderat över om vegetarianer är i större behov av kreatin. Jag upplever bra effekt av kreatin, men jag har inte heller ätit kött på länge.

Skulle jag lägga på mig 5 kg så skulle det innebära 8% av min vikt så det är jag inte orolig för 😂 Men jag kan tänka mig att veganers/vegetarianers kroppar reagerar annorlunda.

Bara på leg ext och sittande vadpress. Skakar som fan på vägen ner.

Hade tränat ganska hårt dagarna före med ett 10km snabbtempo löppass, padel och hård stretch.
Inte samma led men jag klättrar en del och jag darrar som ett asplöv i början av sessioner när jag gör rörelser som kräver axelstabilisering . Blir dock bättre ju mer uppvärmd jag är.

Väldigt anekdotisk jag vet, Men det kan inte vara det?

Är det någon här som testat JuggernautAI och kan säga om det är värt pengarna?
Har kört Sheiko gold, som är en liknande app. Den ska programmera från Boris sheikos formler eller vad man ska säga.

Jag gick på appen under bulk. På 4 veckor gick jag från 120kg max i bänken till 140 kg.

Gick upp från 92 till 100 kg också, så det var mycket mat och en del fett om man säger så.

Körde bänk och böj varannan dag i stort sett, 8-12 set typ…

Rätt kul o testa!

Tillbaka
Topp