• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

snoozarn

Patek
2-Faktor
Chins +50kg x5, because carnivore? #vitaminbrist

IMG_20181001_164310.jpg
 

Belfort

Omega
Hur ska man egentligen göra för att få optimalt tryck? Vad är erat knep när ni känner för någon gång då och då verkligen få sjukt pump? Mycket vatten innan man gymmar vet jag bland annat är viktigt, vad är era små knip? Påse gifflar? En kebabpizza?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur ska man egentligen göra för att få optimalt tryck? Vad är erat knep när ni känner för någon gång då och då verkligen få sjukt pump? Mycket vatten innan man gymmar vet jag bland annat är viktigt, vad är era små knip? Påse gifflar? En kebabpizza?
Menar du tryck i träningen eller skinnpumpet?
I vilket fall så är det bara att ställa dig framför racket och gå loss, massiv träning ger ett massivt pump.
Sen är ju kolisar bra för att kunna leverera.
Önskar du pump utöver detta så får du bege dig utomlands där dom har andra regler för tillsatt kemi, inget jag endorsar här nu utan mer att dom PWO som du hittar på marknaden idag klarar du dig utan.
Ta en stark espresso och lite snabba kolisar så går du in och trycker till bara.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Snart 3 veckor avklarat med Carnivote-dieten. Det har fungerat bra, kör den i kombination med periodisk fasta som jag kört sedan flera år.

Positiva är att jag slutat krascha helt under dagen, speciellt efter lunch när kroppen fått sin mat & hjärnan går in i standby. Jag behöver inte längre ta en powernap efter lunchen. Man får ett lite annorlunda tryck på gymmet, inte samma carbs-tryck men jag är ok med det. Styrkan har ändå varit hyfsad, börjar komma upp i vikter jag lekte med för något år sedan. Drog en 160kg x10 & 180kg x5 häromdagen i marklyft tex. Trappat ned på cardion men kommer börja med det successivt.

Om mig - 178 cm, 78 kg. Under 10% BF. Vikten har legat still, var rädd för att gå ned något kg i början men har stadigt legat runt 2,5 - 3k kcal/dag. Protein oftast över 250gr/dag, kolhydrater 0 gr/dag, resten fett.

Hur känns det? Överlag mycket bra, jag är ganska extrem och gillar utforska nya dieter, träningsmetoder etc. Psyke och kropp har varit på topp, likaså energin.

Jag har snittat runt 4-500gr kött per måltid. En vanlig vardag kan se ut så här;

Lunch kl 13 - 500 gr kalkon/nötfärs 12% från bonden/slaktaren, blandar i ett ägg vid tillagning.
Middag kl 19 - 500 gr lax/entrecote/nötfärs/ägg/animaliskt. Mycket smör, slänger in bearnise också för att få upp kcal.

Helgerna är lite svårare med tanke på att jag ätit & druckit lite mer då, men det har gått bra. Burgarställen löser oftast det genom att ha ett salladsblad istället för bröd. Men det har slinkit ned 3 BmB-burgare under en helg. Snacktips istället för lördagsgodis - tryffelsalami, ölkorv & beef jerky. Riktigt bra.


Positivit - enkelt, energin stadig under hela dagen, kött är gott, går snabbt att handla & tillaga, inget sötsug alls, inget småätande, mindre aptit, klarare psyke, bra sömn, hud & hår mår topp,
Positiva påståenden - Bättre hälsa, lägre inflammationsrisk, högre testo, mindre magsmältningsproblem, klarare psyke, enklare diet.

Negativt - inte mycket att välja på, enformigt ibland, svårt med ev sambo/familj/bortbjuden på middag, fryser som fan,
Negativa påståenden - dåliga blodvärden, risk för cancer (jaja).


Det kommer vara lite svårt att återgå till att äta "normalt", kommer fortsatt äta mycket kött & grönt. Jag ser ingen anledning till massa onödiga kolhydrater när vi klarar oss utan, sjukt trött på dessa människor som påstår att man bara måste äta sin frukost, x antal gram kolhydrater osv. Hittepå! Kroppen vänjer sig väldigt snabbt och om man tex äter kl 10:30 varje dag så ställer kroppen in sig på det, justera och experimentera!

Jag kommer from nästa vecka slänga in gröna grönsaker så som: grönkål, sparris, broccoli, spenat, avokado, blomkål etc. Det ska bli kul med lite grönt.
Blodvärden etc ska också kollas upp, det är jag riktigt nyfiken över.

Funderingar eller annat? Shoot. :)

Inspiration, läsning etc.

https://ryanmunsey.com/carnivore-diet/

https://zerocarbzen.com/vitamin-c/



Spännande. Lite nyfiken på att testa några veckor. Hur länge körde du?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Spännande. Lite nyfiken på att testa några veckor. Hur länge körde du?
Do it! Inne på sjätte veckan just nu, känns fortfarande bra och blir ännu mättare med tanke på att man slängt in lite grönsaker. Körde en 23h fasta i helgen också, ingen hungerkänsla/humörsvängningar etc öht.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Do it! Inne på sjätte veckan just nu, känns fortfarande bra och blir ännu mättare med tanke på att man slängt in lite grönsaker. Körde en 23h fasta i helgen också, ingen hungerkänsla/humörsvängningar etc öht.
Cool.

Käkar inte så mycket carbs nu. Ligger väl på typ 40 E% protein, 40 E% fett och resten carbs, oftast lite mindre typ 10-15%.
Mestadels kött och grönt. Så blir inte jättestor omställning. Kvargen och kycklingen som utgår (och grönsakerna då)

Har ej läst länkarna än dock så ska ta tag i det
 

Belfort

Omega
Har käkat 500 gram kvarg varje dag de senaste 5-6 åren. Har gjort ett uppehåll nu i en vecka, men inser att det är svårt att tillgodose 60gram protein varje dag på ett lika smidigt och snabbt sätt som en kvargburk gör, speciellt med priset i åtanke.

Ibland önskar man att man inte hade brytt sig om kosten :banghead:
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan ju ha fel, men utbudet jag lade märke till innehöll mest produkter som var verkningslösa men kanske inte farliga. Alltså produkter som fanns ute på den legala marknaden. Exempelvis "Total Bodybuilding System" som kostade skjortan och var helt och hållet verkningslöst. Eller "Hotstuff" som innehöll malda torkade tjurtestiklar och andra endokrina körtlar som kanske i teorin kan orsaka galna kosjukan hos människa. Lite Tribulus fanns nog också i utbudet. Du kanske har andra minnen.

På motionärsnivå är det som du säger, att helkroppspass verkar vara mer inne nu och att man eftersträvar symmetri framför storlek. På proffsnivå tycker jag att max nåddes redan på nittiotalet men "freaks" fanns då som nu.
Nu har vi ju äntrat en annan tidsålder....the rule of cross fit där alla är kungar direkt dom köpt en svettig bag, lyftarpjuck, magnesium och gjort 10 miljarder böj amrap boom headexplosion
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Har käkat 500 gram kvarg varje dag de senaste 5-6 åren. Har gjort ett uppehåll nu i en vecka, men inser att det är svårt att tillgodose 60gram protein varje dag på ett lika smidigt och snabbt sätt som en kvargburk gör, speciellt med priset i åtanke.

Ibland önskar man att man inte hade brytt sig om kosten :banghead:
Proteinpulver? Billigare
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har käkat 500 gram kvarg varje dag de senaste 5-6 åren. Har gjort ett uppehåll nu i en vecka, men inser att det är svårt att tillgodose 60gram protein varje dag på ett lika smidigt och snabbt sätt som en kvargburk gör, speciellt med priset i åtanke.

Ibland önskar man att man inte hade brytt sig om kosten :banghead:
Proteinpulver? Billigare
Skulle inte använt varken eller.

60gr går att få i sig lätt, antingen 300gr kycklingfilé om man vill ha låga kcal/fett eller 250gr nötfärs. Jag köper oftast Hälsingestintan nötfärs 500gr för 40kr, blir två port a 20kr/st för dig. 50gr protein per port, godare och framförallt - varm mat istället för kall. Finns flera sätt utan att få i sig mejeriprodukter.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Skulle inte använt varken eller.

60gr går att få i sig lätt, antingen 300gr kycklingfilé om man vill ha låga kcal/fett eller 250gr nötfärs. Jag köper oftast Hälsingestintan nötfärs 500gr för 40kr, blir två port a 20kr/st för dig. 50gr protein per port, godare och framförallt - varm mat istället för kall. Finns flera sätt utan att få i sig mejeriprodukter.

Vasslepulver är ju bra för styrketräning. Eller är det nya rön som jag har missat?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vasslepulver är ju bra för styrketräning. Eller är det nya rön som jag har missat?
Ja, men vassle är en restprodukt och jag hade hellre siktat på att få i mig proteinet via fullvärdiga måltider. Men det är min personliga åsikt. Förstår vissa som är på språng tex och behöver en proteinshake men den kan likväl bytas ut mot aminosyror.
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja, men vassle är en restprodukt och jag hade hellre siktat på att få i mig proteinet via fullvärdiga måltider. Men det är min personliga åsikt. Förstår vissa som är på språng tex och behöver en proteinshake men den kan likväl bytas ut mot aminosyror.

Jag förstår tankegången. Jag har käkat pulver så långt jag kan minnas och det vore ett kul experiment att köra enbart proteinrik föda istället.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag förstår tankegången. Jag har käkat pulver så långt jag kan minnas och det vore ett kul experiment att köra enbart proteinrik föda istället.
Förståeligt, testa!

Jag anser att mat ändå ska kosta. Visst är det roligare & mer ekonomiskt att komma undan billigare men i slutändan är det ens egna kropp och den ska hålla i många år till. Det finns så mycket vi kan påverka bara med hjälp av kosten, mer än vad folk tror.

"Man tankar inte en Ferrari med diesel."
 

jistanes

Cartier
Snoozarn (som min telefon förresten ville autocorrecta till ”Snopparna”) - hur tänker du om köttets nuförtiden ansedda/påstådda hälsonackdelar? Cancerogent osv. Miljöpåverkan åsido. Läser det som att denna überköttiga diet är en fas, men att du ändå äter en ganska stor mängd kött. Livsmedelsverkets rekommendation är väl 500g/pers och vecka. Du verkar allmänt intresserad och påläst, varför jag frågar.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Finns ju veganskt protwinpulver också baserat på ärtor, havre, soja osv. Ofta i en blandning av samtliga. Smakar helt ok tycker jag.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Snoozarn (som min telefon förresten ville autocorrecta till ”Snopparna”) - hur tänker du om köttets nuförtiden ansedda/påstådda hälsonackdelar? Cancerogent osv. Miljöpåverkan åsido. Läser det som att denna überköttiga diet är en fas, men att du ändå äter en ganska stor mängd kött. Livsmedelsverkets rekommendation är väl 500g/pers och vecka. Du verkar allmänt intresserad och påläst, varför jag frågar.
Intressant det där, jag har hittills bara fått hälsofördelar. I nuläget finns heller inga studier baserade på långtidseffekten av dieten, så vem vet. Jag äter snäppet mindre kött nu med tanke på att jag slängt in lite grönt i dieten.

För att argumentera lite - Shawn Baker som förespråkar Carnivore dieten kollade upp sina blodvärden efter JRE-podcasten, det var inga bra resultat. Sen har man alla dessa YT-kanaler som försvarar (carnivores) & attackerar (veganer) blodvärdena.. Två länkar nedan. Ska bli intressant att se mina blodvärden om några veckor.

https://robbwolf.com/2018/03/13/episode-385-dr-shawn-baker-carnivore-diet-and-dr-bakers-blood-work/
http://cholesterolcode.com/thoughts-on-shawn-bakers-labs/


Nedan ser vi även att vi har mer gemensamt med en köttätande varg jämfört med en vegansk ko. Läsvärd artikel där Andys blodvärden var hyfsat normala dessutom.
https://medium.com/@andylindquist/90-days-on-a-carnivore-diet-results-and-insights-8d07692869fe
0*u3Eea7fc40SKqI5H.jpg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Skulle inte använt varken eller.

60gr går att få i sig lätt, antingen 300gr kycklingfilé om man vill ha låga kcal/fett eller 250gr nötfärs. Jag köper oftast Hälsingestintan nötfärs 500gr för 40kr, blir två port a 20kr/st för dig. 50gr protein per port, godare och framförallt - varm mat istället för kall. Finns flera sätt utan att få i sig mejeriprodukter.
Var köper du färsen så billig? Proteinpulvret är ju nästan hälften av priset ändå, om man nu tar hänsyn till det ekonomiska
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Var köper du färsen så billig? Proteinpulvret är ju nästan hälften av priset ändå, om man nu tar hänsyn till det ekonomiska

Billig köttfärs vill jag också veta vart man införskaffar!
Lokala Ica Kvantum brukar sälja ut Hälsingestintans 500gr för 39kr, ord pris 59kr. Brukar fylla frysen med runt 10kg då. Annars handlar jag ifrån Tre bönder, blir strax över 100kr/kg då.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Som svar på gårdagens hälsodiskussion. Summa summarum - finns inga långtidsstudier utförda, kortsiktigt har det gett fantastiska resultat för de som testat, fasta har bara positiva fördelar. Sedan snackar Joe som vanligt skit om tidigare gäster. Som försvar har ju våra förfäder ätit kött hur länge somhelst, intressant oavsett.

 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Snart 3 veckor avklarat med Carnivote-dieten. Det har fungerat bra, kör den i kombination med periodisk fasta som jag kört sedan flera år.

Positiva är att jag slutat krascha helt under dagen, speciellt efter lunch när kroppen fått sin mat & hjärnan går in i standby. Jag behöver inte längre ta en powernap efter lunchen. Man får ett lite annorlunda tryck på gymmet, inte samma carbs-tryck men jag är ok med det. Styrkan har ändå varit hyfsad, börjar komma upp i vikter jag lekte med för något år sedan. Drog en 160kg x10 & 180kg x5 häromdagen i marklyft tex. Trappat ned på cardion men kommer börja med det successivt.

Om mig - 178 cm, 78 kg. Under 10% BF. Vikten har legat still, var rädd för att gå ned något kg i början men har stadigt legat runt 2,5 - 3k kcal/dag. Protein oftast över 250gr/dag, kolhydrater 0 gr/dag, resten fett.

Hur känns det? Överlag mycket bra, jag är ganska extrem och gillar utforska nya dieter, träningsmetoder etc. Psyke och kropp har varit på topp, likaså energin.

Jag har snittat runt 4-500gr kött per måltid. En vanlig vardag kan se ut så här;

Lunch kl 13 - 500 gr kalkon/nötfärs 12% från bonden/slaktaren, blandar i ett ägg vid tillagning.
Middag kl 19 - 500 gr lax/entrecote/nötfärs/ägg/animaliskt. Mycket smör, slänger in bearnise också för att få upp kcal.

Helgerna är lite svårare med tanke på att jag ätit & druckit lite mer då, men det har gått bra. Burgarställen löser oftast det genom att ha ett salladsblad istället för bröd. Men det har slinkit ned 3 BmB-burgare under en helg. Snacktips istället för lördagsgodis - tryffelsalami, ölkorv & beef jerky. Riktigt bra.


Positivit - enkelt, energin stadig under hela dagen, kött är gott, går snabbt att handla & tillaga, inget sötsug alls, inget småätande, mindre aptit, klarare psyke, bra sömn, hud & hår mår topp,
Positiva påståenden - Bättre hälsa, lägre inflammationsrisk, högre testo, mindre magsmältningsproblem, klarare psyke, enklare diet.

Negativt - inte mycket att välja på, enformigt ibland, svårt med ev sambo/familj/bortbjuden på middag, fryser som fan,
Negativa påståenden - dåliga blodvärden, risk för cancer (jaja).


Det kommer vara lite svårt att återgå till att äta "normalt", kommer fortsatt äta mycket kött & grönt. Jag ser ingen anledning till massa onödiga kolhydrater när vi klarar oss utan, sjukt trött på dessa människor som påstår att man bara måste äta sin frukost, x antal gram kolhydrater osv. Hittepå! Kroppen vänjer sig väldigt snabbt och om man tex äter kl 10:30 varje dag så ställer kroppen in sig på det, justera och experimentera!

Jag kommer from nästa vecka slänga in gröna grönsaker så som: grönkål, sparris, broccoli, spenat, avokado, blomkål etc. Det ska bli kul med lite grönt.
Blodvärden etc ska också kollas upp, det är jag riktigt nyfiken över.

Funderingar eller annat? Shoot. :)

Inspiration, läsning etc.

https://ryanmunsey.com/carnivore-diet/

https://zerocarbzen.com/vitamin-c/



Är målet för dig att ligga i ketos under dieten? (gissar att det är möjligt om man balanserar proteinet med fettet lite så man inte slår över, eller tänker jag fel?)
 

krosjo

Omega
Opererat bort gynekomasti för drygt tre veckor sedan. Någon som har erfarenhet av träning efter ett sådant ingrepp och isåfall kan dela med sig lite av sina erfarenheter?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Opererat bort gynekomasti för drygt tre veckor sedan. Någon som har erfarenhet av träning efter ett sådant ingrepp och isåfall kan dela med sig lite av sina erfarenheter?
Ingen personlig erfarenhet, dock en del i min närhet som gjort det.
Träningsdosen verkar ligga lågintensivt med start efter ca 3-4 veckor, dock givetvis allmän rörlighetsträning innan dess.
Sen efter drygt två månader brukar det vara fullt påslag igen.
Vilka rekommendationer gav läkaren?
Gissar att du ska på återbesök, då kan du fråga mer specifikt.
Men slå inte på för hårt eller tungt inledningsvis så blir det nog topp.
Sen beror det väl lite på uppkomsten med uppföljning av resultat osv.

Lycka till :)
 

krosjo

Omega
Ingen personlig erfarenhet, dock en del i min närhet som gjort det.
Träningsdosen verkar ligga lågintensivt med start efter ca 3-4 veckor, dock givetvis allmän rörlighetsträning innan dess.
Sen efter drygt två månader brukar det vara fullt påslag igen.
Vilka rekommendationer gav läkaren?
Gissar att du ska på återbesök, då kan du fråga mer specifikt.
Men slå inte på för hårt eller tungt inledningsvis så blir det nog topp.
Sen beror det väl lite på uppkomsten med uppföljning av resultat osv.

Lycka till :)

Tack för det! Jo, har varit på återbesök och fick vissa rekommendationer, så som att "promenera gärna men inget pulshöjande". Och när jag googlar andras erfarenheter så har vissa satt igång rätt snabbt med styrketräning dock utan att ge några vidare beskrivningar om hur resultatet påverkats osv. :shifty:
 
Topp