• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

UNO

Panerai
Hemgym är bra, dom är nära.
På landet har jag nedan + en stång i taket att köra chins med.
Med facit i hand skulle jag köpt en kullagrad stång men nu är det som det är.

9C1EA04E-D68B-4F4D-98E7-C06A378E899A.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Behöver lite tips o råd. Ska på antagningsprövning hos Försvarsmakten i början av december och där kommer man få genomföra lite olika fystester, dels cykling med ökande motstånd samt en form av marklyft som övergår till en upright row. Min kondition är rätt kass så den behöver jag jobba på. Att köra mark och cykling är ju givet samt träna styrka i axlar. Skulle samtidigt gärna lägga på mig åtminstone lite muskelmassa under den kommande perioden, även om det såklart inte blir prio. Hur skulle ni fördela träningen? Är det bäst att fokusera på klassiska compoundövningar och försöka bygga styrka där och komplettera med cykling några gånger i veckan?
Liten update eftersom jag bad om tips. Gick tyvärr inte vägen idag - styrkedelen var det inga problem med men cyklingen blev för tuff. Inför nästa tillfälle som blir om 1,5 år ( :grumpy: )så blir det helt enkelt att träna hårdare och börja tidigare innan.
Och @Träff - jag fick 868N (8a) på styrkan. 869N och det hade blivit en 9a. Blir ingen Casio gissar jag:D
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Liten update eftersom jag bad om tips. Gick tyvärr inte vägen idag - styrkedelen var det inga problem med men cyklingen blev för tuff. Inför nästa tillfälle som blir om 1,5 år ( :grumpy: )så blir det helt enkelt att träna hårdare och börja tidigare innan.
Och @Träff - jag fick 868N (8a) på styrkan. 869N och det hade blivit en 9a. Blir ingen Casio gissar jag:D
Vad ville du söka för befattning då? Vad fick du på cykeln?
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Liten update eftersom jag bad om tips. Gick tyvärr inte vägen idag - styrkedelen var det inga problem med men cyklingen blev för tuff. Inför nästa tillfälle som blir om 1,5 år ( :grumpy: )så blir det helt enkelt att träna hårdare och börja tidigare innan.
Och @Träff - jag fick 868N (8a) på styrkan. 869N och det hade blivit en 9a. Blir ingen Casio gissar jag:D
Fan va segt, bara hoppas det går bättre nästa gång!! :(
Nee det blir ingen Casio, tyvärr.
Var på min topp gällande styrka när jag gjorde testerna så fick precis över 1600N..
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på en bra app?
Jag använder Runkeeper för löpning och kajakpaddling, men den räcker inte till för styrketräningen. Skulle behöva hålla koll på utvecklingen i olika övningar och kunna se tillbaka på vad jag tränat.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hur lade du upp cyklingen inför mönstring? Vill minnas att jag körde 2-3 pass/veckan cykel men att det var hyfsat trögt att trampa ändå. Fick nog en 6a.
Ungefär 2-3 pass/vecka jag med men totalt sett blev det inte så mycket iom att jag inte hade så mycket tid på mig. Skulle behöva gå ner några kilon till nästa gång också eftersom tiden man måste cykla per nivå minskar
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Det är väl inte tiden utan motståndet som minskar per nivå?
Hm, jag är faktiskt inte säker så du kanske har rätt, killen bredvid verkade faktiskt cykla lika länge per nivå och han var ganska tunn och lätt (och hans cykel lät mycket mindre än min också)

Edit: Så säker att jag hört att det är tiden som varierar men det kanske har varit så tidigare eller något..
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Hm, jag är faktiskt inte säker så du kanske har rätt, killen bredvid verkade faktiskt cykla lika länge per nivå och han var ganska tunn och lätt
Mm, rätt säker på att det är motståndet som ökas, tror det var någon som sa det när jag gjorde det.
Förresten hur gick psykolog testet för dig? (bara lite nyfiken) :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Mm, rätt säker på att det är motståndet som ökas, tror det var någon som sa det när jag gjorde det.
Förresten hur gick psykolog testet för dig? (bara lite nyfiken) :)
Japp så är det nog, känns mest rimligt!
Gick helt ok men inte mer än så (5). Det är det enda resultatet jag inte tycker känns fair men jag skulle nog ha funderat lite mer kring samtalet innan. Kan tycka att det är lite skumt att de efter 50 min av frågor kan anse sig sätta hårda värden på något så mjukt. Men kände iofs inte att jag kom till min rätt, så det kommer nog gå bättre nästa gång

9a på datortestet dock, så det kändes fint och vägde upp iaf
 
Senast ändrad:

Träff

Rolex
Friends Of KS
Japp så är det nog, känns mest rimligt!
Gick helt ok men inte mer än så (5). Det är det enda resultatet jag inte tycker känns fair men jag skulle nog ha funderat lite mer kring samtalet innan. Kan tycka att det är lite skumt att de efter 50 min av frågor kan anse sig sätta hårda värden på något så mjukt. Men kände iofs inte att jag kom till min rätt, så det kommer nog gå mkt bättre nästa gång

9a på datortestet dock, så det kändes fint och vägde upp iaf
Aa 5 känns lite hårt men de ställer ju jäkla konstiga frågor.
Jag gjorde testerna i januari innan studenten så när han fråga hur ofta jag drack så vart det poker face och köra med "Nee men dricker rätt sällan och aldrig så jag blir full" största lögnen jag någonsin dragit men fick en 8:a där så ljuga tar en långt i livet.. :cigar:

Fyfasen en 9a, låter riktigt bra!!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Aa 5 känns lite hårt men de ställer ju jäkla konstiga frågor.
Jag gjorde testerna i januari innan studenten så när han fråga hur ofta jag drack så vart det poker face och köra med "Nee men dricker rätt sällan och aldrig så jag blir full" största lögnen jag någonsin dragit men fick en 8:a där så ljuga tar en långt i livet.. :cigar:

Fyfasen en 9a, låter riktigt bra!!
Haha, nice ju! :D
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ungefär 2-3 pass/vecka jag med men totalt sett blev det inte så mycket iom att jag inte hade så mycket tid på mig. Skulle behöva gå ner några kilon till nästa gång också eftersom tiden man måste cykla per nivå minskar
Inte gå ner i vikt, kör på pannben hela vägen :)
När jag mönstrade så vägde jag in på 116.8kg, läkaren sa du slipper cykla och får en 5a....ja bara nä jag ska ju bli jägare så det går inte, cyklade typ i 40 min för en 9a, dom flesta var ju klara direkt.:dead:
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Inte gå ner i vikt, kör på pannben hela vägen :)
När jag mönstrade så vägde jag in på 116.8kg, läkaren sa du slipper cykla och får en 5a....ja bara nä jag ska ju bli jägare så det går inte, cyklade typ i 40 min för en 9a, dom flesta var ju klara direkt.:dead:
Mtp att jag cyklade för min stora dröm så kan jag säga att det inte gick en sekund till. När var detta? 40 min låter lite osannolikt som det är nuförtiden eftersom man når en 9a efter typ 14min eller något sånt
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mtp att jag cyklade för min stora dröm så kan jag säga att det inte gick en sekund till. När var detta? 40 min låter lite osannolikt som det är nuförtiden eftersom man når en 9a efter typ 14min eller något sånt
Det kan ju ha saltats genom åren :) drygt 20år sen.
Men jag som är en samlare, har dock givetvis kvar resultatet där även tiden står, så återkommer med sanningen strax (typ imorn, julbord först) :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Alright! Menar egentligen att motståndet kanske ökar snabbare nuförtiden eller att de ändrat det på annat sätt. Hursom är en 9a riktigt starkt
Ja det var ingen vidare rampning på den tiden, gick rätt segt tror jag...aja.
Jag drog på ren vilja från 7an, mycket av min stryka kommer ifrån när folk säger att jag inte kan, då blir jag skogstokig inombords och tar bokstavligen ut mig tills man faller. Detta hjälpte mig även när jag senare sökte typförband med höga fysisk krav, "dom bara...ja är du inte lite tung för att springa milen på ok (sub 45, 108kg)?
Ja bara....kokar inombords och springer som en jagad crackpundare och visar fingret inombords:)
Snabbmarsch däremot är en gren som passade mig som ung och tung väldigt bra, och där kan man väga upp med att få gedigna resultat. Då buren utrustning påverkar dig mindre än en lätt gubbe.
Nu ska jag sluta med dom salta minnenas orerandeo_O, allt är halv eller hel sånt...who knows.
Det enda jag vet är, kötta mot drömmen.....det är värt det:)
 
Topp