• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Frele

Cartier
Verkligen.. Kcal på assault-bike är fan inte lätt :D
30s max är rätt kul också, har 34 som rekord, såg en dåre göra 77kcal på 30s :O
Rätt många av mina kompisar/kollegor som tränar regelbundet utan att vara freaks eller supervältränade landar runt 25 och mår dåligt i timmar efteråt :D
Måste ha varit samma snubbe som tränade i min förra box. Han var helt galen på assaultbiken, 77 kcal på 30 sekunder är sinnes :eek:
 

Johanw

Cartier
Fråga: Är det någon stor skillnad mellan sittande rodd och skivstångsrodd?
Blir klart bredare mellan armarna med skivstången men det kanske inte har någon betydelse?
image.jpg
image.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tack! :)
Anledningen till att jag kör stående skivstångsrodd är att övningen ingår i ett program där man kör överkropp två dagar i veckan och som det ser ut på bilderna förstår jag varför då den verkar ta på fler muskler.

När jag ändå har expertisen i tråden, vad tycker ni om det här programmet för någon som vill bli starkare och må bättre och inte är ute efter att mejsla fram en perfekt biceps?
https://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-over-under/
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Om man har bråttom och ont om tid men vill köra ett mini-pass ändå:

3 varv:
500m rodd
15 Kettle Bell swing (32kg)
10 burpees.

Slog rekord igår - brukar vanligtvis ligga runt 10 min prick. Vad får ni?

43E3748E-8CC8-4217-B0BC-265BC5C7D530.png
 

Johanw

Cartier
Om man har bråttom och ont om tid men vill köra ett mini-pass ändå:
43E3748E-8CC8-4217-B0BC-265BC5C7D530.png

Om bråttom kör DoggCrap. 33 minuter utan uppvärming & stretch.

Hantelcurls x3 upp till max 20 reps
Handledscurl med stång upp til max20reps
Sittande vadpress, sakta ner håll 10sekunder, upp till max12reps
Sittande lårcurl x3 upp till max 20 reps
Knäböj Widowmaker
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Om bråttom kör DoggCrap. 33 minuter utan uppvärming & stretch.

Hantelcurls x3 upp till max 20 reps
Handledscurl med stång upp til max20reps
Sittande vadpress, sakta ner håll 10sekunder, upp till max12reps
Sittande lårcurl x3 upp till max 20 reps
Knäböj Widowmaker

Ganska långt pass och dåligt med flås. Gillar kombination av styrka och kondition bättre.
 

joca

Patek
2-Faktor
Ganska långt pass och dåligt med flås. Gillar kombination av styrka och kondition bättre.
Har du tillgång till assault bike?
Om ja. Kör 5 marklyft på typ 70% av 1rm sedan 20kcal cykeln. Försök hinna två varv på 3 min. Vila 3 min kör igen.
Alternativt kör du 15kcal på assault bike eller 3 varv på 5min med 15kcal/20kcal beroende på hur högt tempo du orkar hålla.

3 varv 20kcal på 5min blir löjligt jobbigt. Har inte en chans att klara det själv :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har du tillgång till assault bike?
Om ja. Kör 5 marklyft på typ 70% av 1rm sedan 20kcal cykeln. Försök hinna två varv på 3 min. Vila 3 min kör igen.
Alternativt kör du 15kcal på assault bike eller 3 varv på 5min med 15kcal/20kcal beroende på hur högt tempo du orkar hålla.

3 varv 20kcal på 5min blir löjligt jobbigt. Har inte en chans att klara det själv :D

Inte testat precis det utförandet men gör det i nästkommande vecka!
 

Belfort

Omega
Något av ett sidospår men känns bättre än att starta en helt ny tråd. Någon som kan rekommendera kampsportsklubb för Brasiliansk jiu jitsu i innerstan av Stockholm? Jag tänkte testa på något nytt jämfört med det nuvarande (cykling, löpning och styrketräning).
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Något av ett sidospår men känns bättre än att starta en helt ny tråd. Någon som kan rekommendera kampsportsklubb för Brasiliansk jiu jitsu i innerstan av Stockholm? Jag tänkte testa på något nytt jämfört med det nuvarande (cykling, löpning och styrketräning).
Pranha i Sibirien.

Dock ganska så dyrt medlemskap (ca 10 brak/år) men detta är pga att gallra ut folk som inte är riktigt seriösa, de satsar typ på att alla skall tävla.
 

Belfort

Omega
Pranha i Sibirien.

Dock ganska så dyrt medlemskap (ca 10 brak/år) men detta är pga att gallra ut folk som inte är riktigt seriösa, de satsar typ på att alla skall tävla.
Ojoj 10 000 låter alldeles för mycket om man endast hade tänkt att ha det som en komplimenterande träning och hade tänkt satsa på två pass per vecka.
 

Takuan

Omega
Kolla Team Leites, ligger vid Medborgarplatsen typ. Samma byggnad som SATS Sofo fast ingång bakom. Vid Stalands. Jag har inte själv tränat där men tänkt gå dit för att prova på!
 
Topp