• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Fujoor

Patek
2-Faktor
Bifogar screenshot från v2 på mitt schema, inte så jobbigt!
1606CFDE-07F2-4DD7-B658-7250A88C8E74.png
Lite offtopic men vilket gym har kedjor? Vore skitkul att prova :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jo, jag accepterar att det är svårare att bygga när man närmar sig femtio men är tjockleken på musklerna ett minne blott som aldrig återkommer tro?

Flexar jag så får jag en rätt bra bredd på t ex armar men mina muskler ser urlakade ut i avslappnat tillstånd. Tjockleken man hade förut är helt och hållet borta.
Tränar färre set för åtethämningens skull och känner att jag blir starkare men växer mkt långsamt i överlag speciellt armar.
Testat få resp många reps men nä det står stilla.

Dags att kolla testosteron värde hos vc?

Morgonarm, givetvis noll pump
Lös som överkokt spagetti.
IMG_20190708_075401.jpg


Morgonflex, mer volym.

IMG_20190708_074432.jpg
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Jo, jag accepterar att det är svårare att bygga när man närmar sig femtio men är tjockleken på musklerna ett minne blott som aldrig återkommer tro?

Flexar jag så får jag en rätt bra bredd på t ex armar men mina muskler ser urlakade ut i avslappnat tillstånd. Tjockleken man hade förut är helt och hållet borta.
Tränar färre set för åtethämningens skull och känner att jag blir starkare men växer mkt långsamt i överlag speciellt armar.
Testat få resp många reps men nä det står stilla.

Dags att kolla testosteron värde hos vc?

Morgonarm, givetvis noll pump
Lös som överkokt spagetti.
IMG_20190708_075401.jpg


Morgonflex, mer volym.

IMG_20190708_074432.jpg
Om jag såg en 50-åring med såna där armar är inte låga testonivåer det första jag skulle tänka på :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jo, jag accepterar att det är svårare att bygga när man närmar sig femtio men är tjockleken på musklerna ett minne blott som aldrig återkommer tro?
Flexar jag så får jag en rätt bra bredd på t ex armar men mina muskler ser urlakade ut i avslappnat tillstånd. Tjockleken man hade förut är helt och hållet borta.
Tränar färre set för åtethämningens skull och känner att jag blir starkare men växer mkt långsamt i överlag speciellt armar.
Testat få resp många reps men nä det står stilla.
Dags att kolla testosteron värde hos vc?
Morgonarm, givetvis noll pump
Lös som överkokt spagetti.
IMG_20190708_075401.jpg

Morgonflex, mer volym.
IMG_20190708_074432.jpg
Om jag såg en 50-åring med såna där armar är inte låga testonivåer det första jag skulle tänka på :)
Instämmer med Strimlaren.

Jag upplever liknande "symptom" och jag är hälten så gammal, tycker det är rätt skönt att smälta in och inte se ut som en tränande för att sedan explodera lite när man har pump. Det är nog kosten. vissa dagar är man helt tömd pga 0 kolhydrater och vissa dagar laddar jag upp med kolhydrater och får bra tryck.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Instämmer med Strimlaren.

Jag upplever liknande "symptom" och jag är hälten så gammal, tycker det är rätt skönt att smälta in och inte se ut som en tränande för att sedan explodera lite när man har pump. Det är nog kosten. vissa dagar är man helt tömd pga 0 kolhydrater och vissa dagar laddar jag upp med kolhydrater och får bra tryck.

Oj jaså? Har du nån slapp bild på dig?
Visserligen drack jag mycket dextro efter träning som kanske gjorde att jag ständigt var påfylld men det känns som något annat ligger bakom.

Ja jag har heller inga behov av att se stor ut men jag blir ju konfunderad :)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jo, jag accepterar att det är svårare att bygga när man närmar sig femtio men är tjockleken på musklerna ett minne blott som aldrig återkommer tro?

Flexar jag så får jag en rätt bra bredd på t ex armar men mina muskler ser urlakade ut i avslappnat tillstånd. Tjockleken man hade förut är helt och hållet borta.
Tränar färre set för åtethämningens skull och känner att jag blir starkare men växer mkt långsamt i överlag speciellt armar.
Testat få resp många reps men nä det står stilla.

Dags att kolla testosteron värde hos vc?

Morgonarm, givetvis noll pump
Lös som överkokt spagetti.
IMG_20190708_075401.jpg


Morgonflex, mer volym.

IMG_20190708_074432.jpg
Skulle älska om du dök upp på vårdcentralen med den där överkroppen och började snacka musklernas tjocklek och ev testosteronbrist. De skulle sätta kaffet i halsen. Bidrar med lite morgonläsning.
https://janusinfo.se/behandling/exp...teronkontroll.5.78ae827d1605526e94b60a06.html
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jo, jag accepterar att det är svårare att bygga när man närmar sig femtio men är tjockleken på musklerna ett minne blott som aldrig återkommer tro?

Flexar jag så får jag en rätt bra bredd på t ex armar men mina muskler ser urlakade ut i avslappnat tillstånd. Tjockleken man hade förut är helt och hållet borta.
Tränar färre set för åtethämningens skull och känner att jag blir starkare men växer mkt långsamt i överlag speciellt armar.
Testat få resp många reps men nä det står stilla.

Dags att kolla testosteron värde hos vc?

Morgonarm, givetvis noll pump
Lös som överkokt spagetti.
IMG_20190708_075401.jpg


Morgonflex, mer volym.

IMG_20190708_074432.jpg
Haha. Det ser ju skitbra ut kompis.

Fanns ett bra avsnitt av tyngre där dom intervjuade Sveriges främsta endokrinolog relaterat till testoöverkonsumption och han menade på att det testosteron som dom mäter på vårdcentral inte säger någonting alls om hur mycket fritt och tillgängligt du har och hur mycket som är uppbundet till shbg. Dessutom hade han under sin karriär träffat ytterst få som har för lågt testo bara sådär.
Summa summarum , extremt osannolikt att du för lågt testo. Kanske andra faktorer som spelar in? Dålig sömn, stress osv?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Oj jaså? Har du nån slapp bild på dig?
Visserligen drack jag mycket dextro efter träning som kanske gjorde att jag ständigt var påfylld men det känns som något annat ligger bakom.
Ja jag har heller inga behov av att se stor ut men jag blir ju konfunderad :)
En del som spelar roll som sagt, kolhydrater, pump, ljus, vinklar osv. :)

Tunn.
IMG_20181103_151322.jpg


Bred.
IMG_20181130_162721.jpg

IMG_20181130_162648.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Haha. Det ser ju skitbra ut kompis.

Fanns ett bra avsnitt av tyngre där dom intervjuade Sveriges främsta endokrinolog relaterat till testoöverkonsumption och han menade på att det testosteron som dom mäter på vårdcentral inte säger någonting alls om hur mycket fritt och tillgängligt du har och hur mycket som är uppbundet till shbg. Dessutom hade han under sin karriär träffat ytterst få som har för lågt testo bara sådär.
Summa summarum , extremt osannolikt att du för lågt testo. Kanske andra faktorer som spelar in? Dålig sömn, stress osv?

Oj, tack. :)
Ja kanske är det lite långsökt. Jag blev ju med unge för ett par år sedan så testot är nog inte på bottennivå.
Ett vanligt testoprov kanske inte förtäljer mycket heller utan det verkar kräva en hel del djupgående utredningar precis som du nämner.
VC kanske inte är så pigga på att remittera folk till endokrinologen och testosprutor lär vara rätt dyra? Läste lite på kolozzeum där folk fått tjata sig till en utredning.

Jodå stressigt mentalt och sömnbrist med en mycket morgonpigg tvååring!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Skulle älska om du dök upp på vårdcentralen med den där överkroppen och började snacka musklernas tjocklek och ev testosteronbrist. De skulle sätta kaffet i halsen. Bidrar med lite morgonläsning.
https://janusinfo.se/behandling/exp...teronkontroll.5.78ae827d1605526e94b60a06.html

Du menar att jag inte kan lika gärna säga till dem att jag känner min kropp bäst själv, trots att jag kanske har lite mer muskler än genomsnittet? :) Symtomen kan ju vara rätt vaga och smygande tror jag. Fram till att jag var runt 35 kunde jag nolla mig själv muskelmässigt (lathet, mkt resor osv) för att träna upp mig till samma nivå som jag var på innan på typ nån månad. Nu står jag och stampar på samma fläck i månader mer eller mindre.

Bra länk. Tack. Ska lusläsas.
 

feffe79

Cartier
Behöver nya handskar, mina är helt slut. Nån som har tips på schyssta som inte är oförskämt dyra? Kör på Rebooks fn och de är jag nöjd med.
IMG_6023.JPG
 

feffe79

Cartier
Jag visste att skämten skulle hagla men skämt åsido finns det flera anledningar. Ett är att jag har ett eget gym hemma i ett isolerat men ej uppvärmt förråd och skrotet blir jäkligt kallt 9 månader om året även med tillfällg uppvärmning. Det tenderar att bli kondens på stålet vilket gör att greppet blir lidande. Två, jag besparar mig gärna Fred Flinta händer, valkar blir det ändå och jag tycker jag får bättre grepp med handskar. :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag visste att skämten skulle hagla men skämt åsido finns det flera anledningar. Ett är att jag har ett eget gym hemma i ett isolerat men ej uppvärmt förråd och skrotet blir jäkligt kallt 9 månader om året även med tillfällg uppvärmning. Det tenderar att bli kondens på stålet vilket gör att greppet blir lidande. Två, jag besparar mig gärna Fred Flinta händer, valkar blir det ändå och jag tycker jag får bättre grepp med handskar. :)
Testat använda magnesium / flytande magnesium ifall du vill städa mindre. Då får du garanterat bra grepp iallafall. Kalla stänger har jag dock ingen erfarenhet av.
Valkar och slitningar på händerna blir det ju som du säger både med handskar och utan. Dock blir greppet lättare utan då det blir tjockare med handskarna på!
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, jag accepterar att det är svårare att bygga när man närmar sig femtio men är tjockleken på musklerna ett minne blott som aldrig återkommer tro?

Flexar jag så får jag en rätt bra bredd på t ex armar men mina muskler ser urlakade ut i avslappnat tillstånd. Tjockleken man hade förut är helt och hållet borta.
Tränar färre set för åtethämningens skull och känner att jag blir starkare men växer mkt långsamt i överlag speciellt armar.
Testat få resp många reps men nä det står stilla.

Dags att kolla testosteron värde hos vc?

Morgonarm, givetvis noll pump
Lös som överkokt spagetti.
IMG_20190708_075401.jpg


Morgonflex, mer volym.

IMG_20190708_074432.jpg
Alltid en TRT utredning, skaffa en bra läkare och en bra dosutredning så är du 25 igen :)
Vid 50 strecket kommer det inte vara några konstigheter, bara att blåsa på. Du har ju en robust ram:cool:
Men när det kommer till testo frågan är många delade, så bara mina två cent i det hela :)
 
Topp