Tjabba!
Första gången jag postar här i tråden. Har läst en del och det verkar vara rätt skön stämning så jag känner mig trygg i att ställa en lite n00big fråga och hoppas på lite råd.
Jag har alltid varit lång och ganska smal, aldrig någon biff men de senaste åren ändå hyfsat vältränad tack vare klättring, yoga och lite liknande aktiviteter. Det senaste halvåret, året har jag styrketränat mycket (köpt skivstång med ställning och andra fria vikter) i garaget. Jag är 30+ och har ambitionen att bli större helt enkelt, inget djur men se lite stabilare ut. Jag kör på med mycket basövningar (knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress mm.).
Nu till frågan. Jag skulle vilja belöna mig själv lite längre ned längs vägen men tycker att det är väldigt svårt att sätta rimliga mål pga min korta erfarenhet. Jag vill ha rimliga uppnåliga mål som triggar mig att fortsätta kämpa. Kan någon komma med lite tips på bra mål? T.ex. mått kring överarmen? (hur mycket är rimligt att öka?), Viktuppgång? Bänkpressa si eller så mycket (hur mycket är rimligt att öka på 4-6 månader?) Alla tips tas tacksamt emot!
Edit: kanske ska nämnas också att belöningen givetvis är en klocka!