• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

feffe79

Cartier
Ja körde på ikeaspeglarna. Funkade fint tycker jag. För att få dem jämna va det tyvärr ett jävla mätande och lodande. En skarv blev det såklart men inget ja stör mig på.
136A3A5A-8F1D-4F36-ADE3-14DD2FE612C8.jpeg
 

Lindrothh

Cartier
Kul att se så många KS:are aktiva med styrketräningen! Skrivit någon gång tidigare i tråden, men har på senare blivit frälst av Calisthenics och kroppsträning. Kommer från en bakgrund av idrott på elitnivå som junior, så har pumpats med basövningar genom åren. När jag gymmar för styrka/bodybuilding håller jag mig till PPL, men satan vad Calisthenics är en annan typ av träning. Kul att känna sig så dålig på någonting, som man tycker man borde vara bra på eftersom man alltid varit stark i gymmet. Några fler KS:are som håller på med den typen av träning?
 

feffe79

Cartier
Hehe är inte särskilt aktiv atm. Sommar å lediga barn = ingen tid för träning och ja super bort alla gains. Ja plockar upp vikterna till hösten igen.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vågar man posta detta i hardcore-tråden? :bag: 30+, hemmagym och småbarn. Tränat i snart tre år, varav mer kontinuerligt med PPL i några månader nu. 3 dagar träning, 1 dag vila löpande. 84kg på 184cm, jämfört med dryga 70kg innan jag började träna. Absolut ingen massa att skryta om men fasen vad kul det är när man kommer igång!

67326C7A-693E-4F3C-B545-B0D9238DA55B.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Vågar man posta detta i hardcore-tråden? :bag: 30+, hemmagym och småbarn. Tränat i snart tre år, varav mer kontinuerligt med PPL i några månader nu. 3 dagar träning, 1 dag vila löpande. 84kg på 184cm, jämfört med dryga 70kg innan jag började träna. Absolut ingen massa att skryta om men fasen vad kul det är när man kommer igång!

67326C7A-693E-4F3C-B545-B0D9238DA55B.jpeg


Tycker det ser stabilt ut! Bra symmetri.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Är det någon som handlat från Gymkompaniet och deras eget märke Recoil? Har uppnått maxvikten för vad mitt paket från Decathlon klarar av och det är dags att uppgradera till 50mm.

Ska man satsa på bumper eller vanliga gummierade vikter? Jag släpper i princip aldrig från någon höjd utan bara nedslaget vid marklyft.

Detta paketet känns prisvärt.

1632392484343.png

 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Är det någon som handlat från Gymkompaniet och deras eget märke Recoil? Har uppnått maxvikten för vad mitt paket från Decathlon klarar av och det är dags att uppgradera till 50mm.

Ska man satsa på bumper eller vanliga gummierade vikter? Jag släpper i princip aldrig från någon höjd utan bara nedslaget vid marklyft.

Detta paketet känns prisvärt.

1632392484343.png



Jag har lite prylar från dem och deras eget märke Recoil.
Stången jag har är väl helt ok förutom att delen av stången där vikterna ska på är räfflade av nån anledning och vikterna inte riktigt åker på / av smidigt pg a friktionen som uppstår, men ställningen/stativet (obs - är en bara en enkel variant, ingen bur) är av undermålig kvalité. Den tjocka skruven som man justerar höjden på stativens armarna vill ibland inte hitta rätt hål. Ena stativens arm är lite sned och jag har monterat den rätt från start. Kan inte säga bu eller bä om buren du har länkat till men kvalitéten på deras utbud kan nog variera en del. Jag har samma typ av "arm-stativ" av märket Master som är mkt bättre kvalité och mindre ranglig.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag har lite prylar från dem och deras eget märke Recoil.
Stången jag har är väl helt ok förutom att delen av stången där vikterna ska på är räfflade av nån anledning och vikterna inte riktigt åker på / av smidigt pg a friktionen som uppstår, men ställningen/stativet (obs - är en bara en enkel variant, ingen bur) är av undermålig kvalité. Den tjocka skruven som man justerar höjden på stativens armarna vill ibland inte hitta rätt hål. Ena stativens arm är lite sned och jag har monterat den rätt från start. Kan inte säga bu eller bä om buren du har länkat till men kvalitéten på deras utbud kan nog variera en del. Jag har samma typ av "arm-stativ" av märket Master som är mkt bättre kvalité och mindre ranglig.
Tack för utlåtandet. Nu blev jag lite skeptisk till Recoil.

Vilken djungel det är på viktmarknaden. Massvis med märken som inte går att hitta någon information om på nätet, förmodligen tillverkade i samma fabrik.

Några rekommendationer? Rogue? Eleiko? Eller ska man satsa på en kvalitetstång och billigare bumpers?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tack för utlåtandet. Nu blev jag lite skeptisk till Recoil.

Vilken djungel det är på viktmarknaden. Massvis med märken som inte går att hitta någon information om på nätet, förmodligen tillverkade i samma fabrik.

Några rekommendationer? Rogue? Eleiko? Eller ska man satsa på en kvalitetstång och billigare bumpers?

Beror ju också på vad dina mål är. Är det ren styrkelyft du fokuserar på ska du ha bra grejer. För träning med målet att bli lite vardagsstark och bygga lite krävs ju inte så avancerade eller dyra grejer.

Eleiko är väl väldigt renommerade men kanske lite dyra.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Eleiko är väl väldigt renommerade men kanske lite dyra.
Eleiko är ju världsklass. Går knappt att få nåt bättre! Vore ju drömmen att få ha ett Eleikogym hemma. Men då måste man völ sälja av nån klocka eller två för att ha råd… 😉

Oak Equipment då? De har lite grejer med liknande mått som Eleiko. Verkar vara relativt nystartat och kanske är ett fashion brand märke? Eller är de legit? Nån som prövat deras grejer?
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Tack för utlåtandet. Nu blev jag lite skeptisk till Recoil.

Vilken djungel det är på viktmarknaden. Massvis med märken som inte går att hitta någon information om på nätet, förmodligen tillverkade i samma fabrik.

Några rekommendationer? Rogue? Eleiko? Eller ska man satsa på en kvalitetstång och billigare bumpers?
Eleiko har fördelen att värdet håller ganska bra, om 10-20år kan du sälja dom igen (slitaget vid hemmaträning är sällan extremt).

Jag hade satsat på en Rogue Ohio bar (Om man du inte skall tyngdlyfta ) och ett bättre rack. Vikterna spelar mindre roll.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Eleiko har fördelen att värdet håller ganska bra, om 10-20år kan du sälja dom igen (slitaget vid hemmaträning är sällan extremt).

Jag hade satsat på en Rogue Ohio bar (Om man du inte skall tyngdlyfta ) och ett bättre rack. Vikterna spelar mindre roll.


Vikter - hur är det med avvikelser? Tror en del sämre vikter tillåter +-10% variation på angiven vikt.
 

LI0N

Panerai
Viktplattor är skitsamma enligt mig! Så länge de har rätt diameter och centrumhålet (viktigast av allt) inte är för stort så blir det jävligt bra!

@Derix köp bumpers. Jag köpte först vanliga stål täckta med gummi men böt ut dom snabbt.

Jag har 6x20kg bumpers, resten är stål/gummi.
 

LI0N

Panerai
Går mot strömmen här nu men måste säga att Eleiko är så jävla överskattat. :D var nära att slå till på en powerlifting bar som kostade 6000kr... Klart det var skillnad mot min ATX men inte 4k skillnad
 

LI0N

Panerai
Är det någon som handlat från Gymkompaniet och deras eget märke Recoil? Har uppnått maxvikten för vad mitt paket från Decathlon klarar av och det är dags att uppgradera till 50mm.

Ska man satsa på bumper eller vanliga gummierade vikter? Jag släpper i princip aldrig från någon höjd utan bara nedslaget vid marklyft.

Detta paketet känns prisvärt.

1632392484343.png


Dyrt paket, jag har gett 18k för bättre kvalle, mera vikter plus hantlar.
 

Derix

Patek
2-Faktor

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Går mot strömmen här nu men måste säga att Eleiko är så jävla överskattat. :D var nära att slå till på en powerlifting bar som kostade 6000kr... Klart det var skillnad mot min ATX men inte 4k skillnad
Återkom efter 20 år. För hemmabruk där bara du använder sakerna är det lugnt. Men pröva att lasta 400kg på den där ATX'n efter 20år som spenderats i allmänna gym. DÅ märker du skillnad.
 
Topp