• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Som skrivits tidigare så håller Eleiko också extremt bra andrahandsvärde så när du ska sälja stången om 10år får du nästan tillbaka nypriset, vilket gör att de dyrare priset inte blir särskilt mycket dyrare i slutändan ändå.
Finns en anledning att det sällan finns behagande eleiko grejer till salu då de håller en livstid, framförallt om de använda i ett hemmagym och knappt slits.

Men ska man bara köra vanlig styrketräning hemma spelar det ju ingen större roll vilken stång man har, ska man ha en tyngdlyftningstång kan man lika gärna välja Thor, Rogue eller andra crossfit märken som är billigare.

Tack för tipset. Plockade ihop detta paketet. Vad tror ni? 21 000 kr fraktat och klart.

Skivstång + 180 kg bumperskivor + power rack + latsdragpåbyggnad till power rack
1632466535494.png
Just de där latsdragsgrejerna kan man hitta billigt om man är lite kreativ. Antingen genom att bygga själv eller typ nåt sånt här.

AC8773D7-F9A9-4B4E-86C5-9884BE86ED8B.jpeg

Återkom efter 20 år. För hemmabruk där bara du använder sakerna är det lugnt. Men pröva att lasta 400kg på den där ATX'n efter 20år som spenderats i allmänna gym. DÅ märker du skillnad.

Jojo men vem gör det här liksom? Är väl hemmagym vi pratar om, inte hela kvarterets garagegym. Vikter och gymutrustning är sjukt överprisat imo.

Edit:
Ah, historiken här hängde inte med. Vi är på samma bana. :)

Säkert bra men är det inte mest en massa svindyra prylar för fitnessyoutubers?
Fast det är svårt att hitta något motsvarande som inte är "noname" eller verkar vara billig skit. Länka gärna om du har något förslag. Jag har kollat på ATX också men priset blir ungefär detsamma när frakt och allt är inräknat.

Säkert bra men är det inte mest en massa svindyra prylar för fitnessyoutubers?
?
Rogue är huvudsponsor till crossfit games, har själv inte hört eller haft problem med deras utrustning.

Fast det är svårt att hitta något motsvarande som inte är "noname" eller verkar vara billig skit. Länka gärna om du har något förslag. Jag har kollat på ATX också men priset blir ungefär detsamma när frakt och allt är inräknat.
Kolla in Lu Xiaojun märke nedan, kanske finns något av intresse.

Är det någon som har erfarenhet av prylar från Rogue?

Har snöat in på detta:
1632741767904.png

(Om du inte specifikt behöver "westside holespacing eller bandpegs). Det är inget fel på rogue, men inget särskilt heller.
Jag hade lagt min prio såhär om jag skulle börja träna hemma.
1.Stången
2.Bänk
3.Rack
4.Vikter

Alltid en TRT utredning, skaffa en bra läkare och en bra dosutredning så är du 25 igen :)

Jag skall se om jag kan närma mig 25 igen. Visade sig att jag har rätt låga värden även om jag har svårt att tolka resultaten helt och hållet. Har förstått att man måste se på alla värden och göra en samlad analys.

S-Testosteronet ligger i en gråzon iallafall.

Någon som har koll?
Screenshot_20210930-201910_Acrobat for Samsung-01.jpeg

Har börjat äta mer nu sedan efter sommaren och märker att utvecklingen har börjat ta fart igen. Riktigt skön känsla!
Tog 140kg i bänken i helgen också vilket kändes som en lite mental milstolpe (väger 78kg). Ser fram emot en lång bulk-höst :)
Bänk tillsammans med knäböj brukar vara en riktig tjockis-övning där styrkan styrs ganska snabbt beroende på om man går upp eller ner i vikt. Man får gött tryck i kroppen vid överskott medans det blir motsatt att man tappar mycket av trycket när man går ner i vikt!

Bänk tillsammans med knäböj brukar vara en riktig tjockis-övning där styrkan styrs ganska snabbt beroende på om man går upp eller ner i vikt. Man får gött tryck i kroppen vid överskott medans det blir motsatt att man tappar mycket av trycket när man går ner i vikt!
Nu pratar vi inga jättevikter alltså, har ökat ca 3kg i kroppsvikt de senaste 15kg ökning i bänk.

Nu pratar vi inga jättevikter alltså, har ökat ca 3kg i kroppsvikt de senaste 15kg ökning i bänk.
Bra ökningar :) Men även små förändringar i kroppsvikten kan ge rätt stor skillnad på stången, iallafall av min erfarenhet. Framförallt om man redan ligger på ganska lågt kroppsfett.
Jag vägde också 77-78kg och gjorde 142,5kg i bänk, sen gick jag ner till 74kg och gjorde då 135kg i samma form alltså något formtoppad.

Jag skall se om jag kan närma mig 25 igen. Visade sig att jag har rätt låga värden även om jag har svårt att tolka resultaten helt och hållet. Har förstått att man måste se på alla värden och göra en samlad analys.

S-Testosteronet ligger i en gråzon iallafall.

Någon som har koll?
Screenshot_20210930-201910_Acrobat for Samsung-01.jpeg

Lite gråzon på testo ja.. Och även shbg.
Tycker du ska få en opinion av läkare.

Har beställt tid faktiskt. Biotillgängligt ligger på 6.9 och undre gränsen för normalvärdet är 6.3. Tror jag skulle må bra av trt rent allmänt och det lär inte skada framtida gains heller.

Hoppas jag får träffa rätt läkare bara...

Tror inte man kan få några super gainz att tala om av trt. Ok om man ligger jättelångt kanske det gör en viss skillnad.

Men det sägs ju att man mår mkt bättre allmänt av trt om man har låga nivåer.

Tror inte man kan få några super gainz att tala om av trt. Ok om man ligger jättelångt kanske det gör en viss skillnad.

Men det sägs ju att man mår mkt bättre allmänt av trt om man har låga nivåer.

Tänker att om jag ligger lågt och får en mer normal nivå borde det väl gynna gainsen. Mår man allmänt bättre med mer energi orkar man träna mer och återhämtningen kanske påverkas positivt också 🤷‍♂️.

Hur stor nytta tror ni att man har av latsdrag med lösa vikter i hemmagymmet?
1633605786192.png

1633605786192.png

Alternativet är väl viktade pullups/chins. Fördelen är väl att du kan sätta på olika handtag för att träffa olika delar på ryggen.

1633605786192.png

Jag skulle definitivt ha med en sån där vikthiss.

Perfekt för triceps push downs, strikta biceps curls och givetvis lats.

Tillbaka
Topp