ETMC
Basic
Återkom efter 20 år. För hemmabruk där bara du använder sakerna är det lugnt. Men pröva att lasta 400kg på den där ATX'n efter 20år som spenderats i allmänna gym. DÅ märker du skillnad.
Lastar du ofta 400kg på skivstång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Återkom efter 20 år. För hemmabruk där bara du använder sakerna är det lugnt. Men pröva att lasta 400kg på den där ATX'n efter 20år som spenderats i allmänna gym. DÅ märker du skillnad.
Poängen var att en normal hemmatränande person inte kommer märka skillnad, särskilt på utrustning som aldrig slits.Lastar du ofta 400kg på skivstång?Då kan man nog nästan gissa sig till din identitet
Nepp, har en skild maskin för det! Skulle gärna ha det dock.Har du latsdragtillägget också?
Så är det säkert!Återkom efter 20 år. För hemmabruk där bara du använder sakerna är det lugnt. Men pröva att lasta 400kg på den där ATX'n efter 20år som spenderats i allmänna gym. DÅ märker du skillnad.
Just de där latsdragsgrejerna kan man hitta billigt om man är lite kreativ. Antingen genom att bygga själv eller typ nåt sånt här.Tack för tipset. Plockade ihop detta paketet. Vad tror ni? 21 000 kr fraktat och klart.
Skivstång + 180 kg bumperskivor + power rack + latsdragpåbyggnad till power rack
![]()
Fast det är svårt att hitta något motsvarande som inte är "noname" eller verkar vara billig skit. Länka gärna om du har något förslag. Jag har kollat på ATX också men priset blir ungefär detsamma när frakt och allt är inräknat.Säkert bra men är det inte mest en massa svindyra prylar för fitnessyoutubers?
?Säkert bra men är det inte mest en massa svindyra prylar för fitnessyoutubers?
Kolla in Lu Xiaojun märke nedan, kanske finns något av intresse.Fast det är svårt att hitta något motsvarande som inte är "noname" eller verkar vara billig skit. Länka gärna om du har något förslag. Jag har kollat på ATX också men priset blir ungefär detsamma när frakt och allt är inräknat.
Är det någon som har erfarenhet av prylar från Rogue?
Har snöat in på detta:
![]()
![]()
Rogue R-4 Power Rack - Weight Training - CrossFit
The 2x3" 11-gauge steel R-4 Power Rack can be the foundation of a power athlete’s training needs. Bench, squats, pull-ups, and more. Get yours at RogueFitness.com.www.rogueeurope.eu
Rogue är prisvärt men frakten är så jävla dyr om man bor på vischanÄr det någon som har erfarenhet av prylar från Rogue?
Har snöat in på detta:
![]()
![]()
Rogue R-4 Power Rack - Weight Training - CrossFit
The 2x3" 11-gauge steel R-4 Power Rack can be the foundation of a power athlete’s training needs. Bench, squats, pull-ups, and more. Get yours at RogueFitness.com.www.rogueeurope.eu
JaRogue är prisvärt men frakten är så jävla dyr om man bor på vischan![]()
Alltid en TRT utredning, skaffa en bra läkare och en bra dosutredning så är du 25 igen![]()
Bänk tillsammans med knäböj brukar vara en riktig tjockis-övning där styrkan styrs ganska snabbt beroende på om man går upp eller ner i vikt. Man får gött tryck i kroppen vid överskott medans det blir motsatt att man tappar mycket av trycket när man går ner i vikt!Har börjat äta mer nu sedan efter sommaren och märker att utvecklingen har börjat ta fart igen. Riktigt skön känsla!
Tog 140kg i bänken i helgen också vilket kändes som en lite mental milstolpe (väger 78kg). Ser fram emot en lång bulk-höst![]()
Nu pratar vi inga jättevikter alltså, har ökat ca 3kg i kroppsvikt de senaste 15kg ökning i bänk.Bänk tillsammans med knäböj brukar vara en riktig tjockis-övning där styrkan styrs ganska snabbt beroende på om man går upp eller ner i vikt. Man får gött tryck i kroppen vid överskott medans det blir motsatt att man tappar mycket av trycket när man går ner i vikt!
Bra ökningarNu pratar vi inga jättevikter alltså, har ökat ca 3kg i kroppsvikt de senaste 15kg ökning i bänk.
Jag skall se om jag kan närma mig 25 igen. Visade sig att jag har rätt låga värden även om jag har svårt att tolka resultaten helt och hållet. Har förstått att man måste se på alla värden och göra en samlad analys.
S-Testosteronet ligger i en gråzon iallafall.
Någon som har koll?
![]()
Av en endokrinolog*.Lite gråzon på testo ja.. Och även shbg.
Tycker du ska få en opinion av läkare.
Lite gråzon på testo ja.. Och även shbg.
Tycker du ska få en opinion av läkare.
Har beställt tid faktiskt. Biotillgängligt ligger på 6.9 och undre gränsen för normalvärdet är 6.3. Tror jag skulle må bra av trt rent allmänt och det lär inte skada framtida gains heller.
Hoppas jag får träffa rätt läkare bara...
Tror inte man kan få några super gainz att tala om av trt. Ok om man ligger jättelångt kanske det gör en viss skillnad.
Men det sägs ju att man mår mkt bättre allmänt av trt om man har låga nivåer.
Alternativet är väl viktade pullups/chins. Fördelen är väl att du kan sätta på olika handtag för att träffa olika delar på ryggen.Hur stor nytta tror ni att man har av latsdrag med lösa vikter i hemmagymmet?
![]()
![]()
ATX® Power Rack 650 med latsdrag för fria vikter
<p><strong>ATX® Power Rack kompletta station PRX-650-LTO-</strong> består av Power Rack PRX-650 och ATX latdragstation LTO-520. Power Rack PRX-650 tål belastningar upp till 1000 kg tack vare sin vridningsfria, stabila konstruktion gjord av 60 x 60 x 3 mm tjockt stålrör med förstärkta...www.gofit.se
Missade det helt, bra där.Fördelen är väl att du kan addera 2500 övningar eftersom du har möjlighet att ha handtag både nere & uppe.
Hur stor nytta tror ni att man har av latsdrag med lösa vikter i hemmagymmet?
![]()
![]()
ATX® Power Rack 650 med latsdrag för fria vikter
<p><strong>ATX® Power Rack kompletta station PRX-650-LTO-</strong> består av Power Rack PRX-650 och ATX latdragstation LTO-520. Power Rack PRX-650 tål belastningar upp till 1000 kg tack vare sin vridningsfria, stabila konstruktion gjord av 60 x 60 x 3 mm tjockt stålrör med förstärkta...www.gofit.se