• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Lite OT men till min lilla diet. Hur kryddar man kycklingen på bästa sätt? Vilka kryddor? Och steka eller i ugn?

Nyligen utflugen från mamma, är värdelös på att krydda och laga mat överlag.:D

Lite OT men till min lilla diet. Hur kryddar man kycklingen på bästa sätt? Vilka kryddor? Och steka eller i ugn?

Stek på filéer så dom får lite färg och stänger igen porerna bara sen in i ugn med rotfrukter som sötpotatis lök potatis och gud vet allt. Fyll en eller två plåtar med skiten Sen kör du 50% mangoraya 50% kvarg och blandar ihop i en kallsås till det . krydda med allt du har som är gott :woot: så för du massa lådor och slipper laga mat ofta. Kolla
På typ strävan i köket :)

När jag gjorde många matlådor så blev det 2kg bröstfile in i ugn i (runt 10st) med grillkrydda på bara. Ca 45 min typ. Inte mest smakrika upplevelsen men funkar då det går fort och är enkelt. Billigt också från Willys, 44kr kg.

Testade steka lite nu på slutet. Helt klart godare med fuckade pannan med smältsmör blev så jävla drygt att diska.

Så dom gånger jag äter det nu så kokar jag en bröstfile i ca 25-30 min och skär i små bitar, riktigt saftigt och gott. Är man känslig så tvär stek några sekunder efter för att få en stekyta :-D

Jag tog förresten ätardag idag. Blev två giffelpaket och två kexchoklad. Ångrar mig som fan. Upp till bevis att jag klarar av att äta strikt igenom helgen.

Såg på "man vs snake" samtidigt och kände mig som tjockisen som åt McDonalds mitt jävlar i veckan.

Kommer bli ett jävla tryck imorgon på träningen. Tror jag ska ge 60kg stående militärpressar ett försök. Har gjort det sittandes förut men aldrig stående tror jag, speciellt inte med denna låga kroppsvikt.

Senast ändrad:
Så dom gånger jag äter det nu så kokar jag en bröstfile i ca 25-30 min och skär i små bitar, riktigt saftigt och gott. Är man känslig så tvär stek några sekunder efter för att få en stekyta :-D
Haha, kokad kycklingfilé? Någon måtta får det väl vara, jag gillar god mat. Skulle aldrig börja sleva i mig torsk & annan äcklig vit fisk.
Testa kycklingfärs, bra kilopris, slipper tina skiten & knappt vätska. Slinker ner lätt. Krydda med olika kryddor för variation, grillkrydda innehåller mycket salt.

Haha, kokad kycklingfilé? Någon måtta får det väl vara, jag gillar god mat. Skulle aldrig börja sleva i mig torsk & annan äcklig vit fisk.
Testa kycklingfärs, bra kilopris, slipper tina skiten & knappt vätska. Slinker ner lätt. Krydda med olika kryddor för variation, grillkrydda innehåller mycket salt.

Mat för smak förtärs på söndagar hehe. Nejmen jag vet hur det låter och tyckte samma sak tills jag testade det. Minst lika gott som att steka.

kör lite protein så här på kvällsmyset . fuck pulver :happyhappy: forza mat!
DSC_0065.JPG

När jag gjorde många matlådor så blev det 2kg bröstfile in i ugn i (runt 10st) med grillkrydda på bara. Ca 45 min typ. Inte mest smakrika upplevelsen men funkar då det går fort och är enkelt. Billigt också från Willys, 44kr kg.

Testade steka lite nu på slutet. Helt klart godare med fuckade pannan med smältsmör blev så jävla drygt att diska.

Tackar och bockar för tipsen!! Är inte så kräsen, det ska vara mättande och hyfsat nyttigt bara. :)

Haha kroppsbyggande och att vara omotiverad att laga mat går inte så bra ihop. :D

Stek på filéer så dom får lite färg och stänger igen porerna bara sen in i ugn med rotfrukter som sötpotatis lök potatis och gud vet allt. Fyll en eller två plåtar med skiten Sen kör du 50% mangoraya 50% kvarg och blandar ihop i en kallsås till det . krydda med allt du har som är gott :woot: så för du massa lådor och slipper laga mat ofta. Kolla
På typ strävan i köket :)

Tack för tipset!! Ska kika på videon imorgon när maten ska lagas. :)

Nutella är Literally ingenting jämfört med Norges "sjokade". Det pålägget är en jävla gudagåva. Många år sedan, men minns det som igår.

Nutella varianten kallades nugatti om jag ej minns fel, även den riktigt god.

Ogillar jordnötssmör. Nutella kan jag tömma en burk. Jordnötssmör not so mutch. Dricka sirap kommer på andra plats och äta kaksmet direkt ur skålen på tredje haha, alltså göra en sats utan att ens baka skiten. Rätt in i ansiktet bara! Äta bör man annars dör man

Nej rosta en macka bred på jordnötssmör och toppa med ett ordentligt lager nutella ovanpå. Munknull, ursäkta ordvalet :)
Edit: blev för sugen. Blev tvungen att göra några
image.jpeg
Du har inte frälst underarmarna med 5mm drömmen än ser jag för den extra definitionen. Hade min fd extremt vältränade (fortfarande väldigt vältränad, men ej extremt) kompis förbi för några månader sedan för lite spelkväll och öl. Och som normala män gör när dom umgås så kollade jag hans instagram och gamla tävlingsbilder varpå jag frågade "inte fan rakar du underarmarna?" fick "5mm drömmen" till svar och nu finns det ingen återvändo. Varför 5mm kanske du undrar? Jo, för vid 5mm får du den där extra definitionen utan att du behöver erkänna att du rakar underarmarna då det bara ser ut som man har lite mindre hårväxt än normalt haha.

Du har inte frälst underarmarna med 5mm drömmen än ser jag för den extra definitionen. Hade min fd extremt vältränade (fortfarande väldigt vältränad, men ej extremt) kompis förbi för några månader sedan för lite spelkväll och öl. Och som normala män gör när dom umgås så kollade jag hans instagram och gamla tävlingsbilder varpå jag frågade "inte fan rakar du underarmarna?" fick "5mm drömmen" till svar och nu finns det ingen återvändo.
Nu fattar jag ingenting men om du undrar ifall jag rakar armarna så är svaret nej och kommer aldrig göra haha!

Är det här alla som tränar hänger? Crossfit tråden dog ut?

Jag har skadat nån abductor muskel tror jag och har inte kunnat frivända lågt. Men igår tog jag 95 kg PC + 2 split jerks. Väger 72.

Körde förövrigt 80x2 i frontsquats igår som jag var rätt nöjd med då rekordet ligger på 90 och som nämnt tidigare så är ju kroppsvikten ej så hög. Detta tills jag kom hem och såg Tyngres flöde på insta där en 12 årig tjej tog 85. Kul.

Är det här alla som tränar hänger? Crossfit tråden dog ut?

Jag har skadat nån abductor muskel tror jag och har inte kunnat frivända lågt. Men igår tog jag 95 kg PC + 2 split jerks. Väger 72.
Tydligen. Jag hänger hellre i min crossfittråd. Här är det förbjudet med crossfitprat :D
Edit: starkt! Bra jobbat

Körde förövrigt 80x2 i frontsquats igår som jag var rätt nöjd med då rekordet ligger på 90 och som nämnt tidigare så är ju kroppsvikten ej så hög. Detta tills jag kom hem och såg Tyngres flöde på insta där en 12 årig tjej tog 85. Kul.
Följ hookgrip så kan du kolla senaste posten när en tjej i -63kg klassen clean & jerkar 143kg ;)

@Luckyluciano nånstans måste vi hålla hus :)

E1995C66-B46B-44E0-8134-8B11E9F32B8B.JPG

Bild från slutet av sommaren efter dagens simning. Körde hela sjöns längd före frukost (1,2 km). Saknar det riktigt mycket. Ingenting slår att simma utomhus.

Tillbaka
Topp