• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Någon som har tips på prisvärt ställe i stockholm alt online för att köpa enklare stång m vikter? Stång och vikter ska förvaras utomhus/oisolerat, därav att jag inte vill lägga så mycket pengar på det. Så inget eleiko...

Någon som har tips på prisvärt ställe i stockholm alt online för att köpa enklare stång m vikter? Stång och vikter ska förvaras utomhus/oisolerat, därav att jag inte vill lägga så mycket pengar på det. Så inget eleiko...
Hm. Kanske fråga gym runtomkring om de är påväg att förnya eller göra sig av med gammal utrustning? Det kan ju vara ett alternativ än att köpa nytt.

När jag nedan refererar till kvinnor så kan ni läsa det som partner (så vi håller oss PK) det kan även vara en man men i mitt fall var det en kvinna och i detta fall så menar jag inte alla kvinnor utan mina specifika partners sedda ur mitt perspektiv....så nu har jag nog täckt in alla eventualiteter;):D

Alla kvinnor jag har haft en längre relation till eller varit gift med har alltid gnällt på träningen....
"Du är för stor, det är äckligt med ådror, du svettas gult, du luktar illa av det gröna du dricker, du äter för mycket, du vill inte ligga längre, jag vill inte ligga längre, du är för lite hunk?!.....osv" samtidigt som man själv tänker....norra europas största armar, norra europas största armar.....
Och så här på ålderns höst så är det rätt skönt att känna att så länge man får träna tungt i ro så är singel livet rätt härligt :cigar::);)

Blocket? Har hittat allt möjligt träningsrelaterat där. Bänk,stänger,sandsäck,boxgubbe(vetefaan vad den senare heter...)

Ok. Snabbt nu.
Har en kombinerad vikttävling/styrketävling med kollega. Styrka i % av kroppsvikt.
Blir dessutom stora pluspoäng om jag väger mindre än 10 kg mer än vad han gör. Han vägde idag in på 70.5. Jag på 80.3. På tok för liten marginal. Behöver kapa ngt kilo eller två till måndag lunch.
Så, vad är bästa upplägget? Att svettas måndagmorgon är såklart en dead giveaway men tänkte faktiskt inte sitta i bastun. Kör ett intervallpass precis innan invägning så det får räcka.
Klipper kolhydrater i helgen (eftersom de enligt uppgift binder dubbelt med vätska). Fasta söndag?
Bring it.

Ok. Snabbt nu.
Har en kombinerad vikttävling/styrketävling med kollega. Styrka i % av kroppsvikt.
Blir dessutom stora pluspoäng om jag väger mindre än 10 kg mer än vad han gör. Han vägde idag in på 70.5. Jag på 80.3. På tok för liten marginal. Behöver kapa ngt kilo eller två till måndag lunch.
Så, vad är bästa upplägget? Att svettas måndagmorgon är såklart en dead giveaway men tänkte faktiskt inte sitta i bastun. Kör ett intervallpass precis innan invägning så det får räcka.
Klipper kolhydrater i helgen (eftersom de enligt uppgift binder dubbelt med vätska). Fasta söndag?
Bring it.
Klipp alla kolisar, lagom med vätska, intervaller, töm tarmen ordentligt så du inte ligger i fas, laxera lätt och driv vätska om du är riktigt seriös

Hur mycket tid har du mellan invägning och tävling? Finns det tid att vätska upp igen och fylla på med kolhydrater? Tänker att du inte vill vara för tömd heller? Eller är det värt att prestera lite sämre? Är "straffet" för att väga mer än +10kg så hårt, så att säga?

Hur mycket tid har du mellan invägning och tävling? Finns det tid att vätska upp igen och fylla på med kolhydrater? Tänker att du inte vill vara för tömd heller? Eller är det värt att prestera lite sämre? Är "straffet" för att väga mer än +10kg så hårt, så att säga?
Styrketävling i samband med invägning.
Det är värt att väga mindre.

Ok. Snabbt nu.
Bring it.
Vad är styrke momentet då?

Köp kullagrad stång, allt annat ångrar du.
Köpte en stång på Intersport till landet för massa år sedan och med facit i hand skulle jag beställt en riktig stång, det är ett elände när ena sidans vikter roterar alt inte roterar.
Kort sagt köp kvalite.
föv, inget slår ett utegym.
3AB72921-42A0-443F-A514-BC7D5617EAF3.jpeg

Kan svara redan nu.
80.3 kg
Bänk: 100
Mark: 180
Böj: 165

Men det är inte poängen just nu :)
Men drar du dessa stats även en dålig dag eller är det PB?
Har du koll på vart din konkurrent ligger?
Är det på håret och därför du vill minska?
För ska ni köra direkt efter invägning så måste du ladda på direkt, Blanda lite hemkörd hög oktanig pwo och driv i dig.
:)

Ok. Snabbt nu.
Bring it.
Vet inte hur mycket du tjänar procentmässigt att gå ner så mycket och tävla direkt efter invägning.
Jag skulle försöka äta så lite kolhydrater som möjligt från och med nu, så lite salt som möjligt och kapa vätska sista dygnet. Men ändå äta rätt mycket mat.
Den sista vikten du tar av en extrem bantning/vätsketömningen kommer förmodligen gå jämt ut med styrkan du tappar och då slipper du må så dåligt på köpet :)

Vet inte hur mycket du tjänar procentmässigt att gå ner så mycket och tävla direkt efter invägning.
Jag skulle försöka äta så lite kolhydrater som möjligt från och med nu, så lite salt som möjligt och kapa vätska sista dygnet. Men ändå äta rätt mycket mat.
Den sista vikten du tar av en extrem bantning/vätsketömningen kommer förmodligen gå jämt ut med styrkan du tappar och då slipper du må så dåligt på köpet :)
Jag kommer vinna styrkemomentet hur som så det är inte ett problem.

Kör osaltat torskblock 400g med broccoli och citron frukost - lunch - middag så blir det kanon.

Jag kommer vinna styrkemomentet hur som så det är inte ett problem.

Kör osaltat torskblock 400g med broccoli och citron frukost - lunch - middag så blir det kanon.
Hänger inte riktigt med, trodde ni skulle tävla i totalt lyft vikt kontra kroppsvikt?
Tex 400kg på 80kg kv = 500%
Mot din polare som gör 350kg på 70kg kv = 500% och tävlingen blir oavgjord? :)

Tillbaka
Topp