• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag äter inga kolhydrater i stort sett och jag har samma problem med sömnapné. Dessutom sover jag ALLTID på sidan. Vägrar dock köra med en sådan där mask med maskin man har till, så därav jag frågade om vårdcentralen när det nu finns en enkel skena som kanske kan hjälpa.

Enligt nån undersökning ska hälften av apne episoderna försvinna av att ligga på sidan. Man kan ju ha flera hundra episoder under en natt. Kanske sova halvsittande kan hjälpa också?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Du är inom ref-värdet, så chansen att dem sätter dig på TRT är obefintlig. I Sverige är det svårt att få. I USA skulle du redan varit på det.

Jag var mest nyfiken på att hitta orsaken till mina kassa gains. Det lutar mer åt dålig sömn vilket iofs hänger ihop med låga tillväxthormoner mm.
Sen är de små doserna man får som behandling inte speciellt tillväxtfrämjande :)
 

Johanw

Cartier
Jag var mest nyfiken på att hitta orsaken till mina kassa gains. Det lutar mer åt dålig sömn vilket iofs hänger ihop med låga tillväxthormoner mm.
Sen är de små doserna man får som behandling inte speciellt tillväxtfrämjande :)

Kan inte säga emot men jag är mitt i en separation. Snittar 3-5 timmars sömn där jag ofta vaknar och inte kan somna om. Tränat stenhårt som terapi. Aldrig haft som bra utveckling i hela mitt liv. Så i mitt fall har inte sömnbrist gjort att jag inte kunnat få gains.
 

Frele

Cartier
Letar nytt styrkelyftsbälte. Vad använder ni? Hade gärna köpt ett från Wahlanders men nästan 2000kr är i saftigaste laget och jag har inget behov av IPF-certifieringen eftersom jag inte avser tävla.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Kan inte säga emot men jag är mitt i en separation. Snittar 3-5 timmars sömn där jag ofta vaknar och inte kan somna om. Tränat stenhårt som terapi. Aldrig haft som bra utveckling i hela mitt liv. Så i mitt fall har inte sömnbrist gjort att jag inte kunnat få gains.

Du kanske hade fått bättre gains med mer sömn. Beklagar livskrisen.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kan inte säga emot men jag är mitt i en separation. Snittar 3-5 timmars sömn där jag ofta vaknar och inte kan somna om. Tränat stenhårt som terapi. Aldrig haft som bra utveckling i hela mitt liv. Så i mitt fall har inte sömnbrist gjort att jag inte kunnat få gains.

Du kanske hade fått bättre gains med mer sömn. Beklagar livskrisen.
Separationer är bra om man ser det ur träningsperspektivet, man fokuserar mer tid på sig själv och att byggas upp. Sen är gymmet utmärkta stället att ta ut sina känslor på. Gjort många PBn efter separationer.
 

Johanw

Cartier
Du kanske hade fått bättre gains med mer sömn. Beklagar livskrisen.

Tveksamt man kan ökar mer än jag gjort? Utan att skryta.Och har även vattenmängd som är samma nivå.

0A64EC05-7B3B-4788-A8DE-2339F4F8B2FB.jpeg
 

Johanw

Cartier
Det var rejäla ökningar på blott två månader?!

Exakt. Örnkoll på kosten, tränar nu gym 6 dagar i veckan. Bytar program var 4-5 vecka. 3-5 PW i veckan. Progression varje gång på gymmet. Vägrar ta mindre reps eller lättare. Så just nu bara växer jag. Ökning på armen efter en månad.

14FD1380-D9F2-4E34-BC0F-B7436ACA70E9.jpeg


Och nä, inget olagligt preparat. Tagit det i unga dagar så har koll även där.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Exakt. Örnkoll på kosten, tränar nu gym 6 dagar i veckan. Bytar program var 4-5 vecka. 3-5 PW i veckan. Progression varje gång på gymmet. Vägrar ta mindre reps eller lättare. Så just nu bara växer jag. Ökning på armen efter en månad.

14FD1380-D9F2-4E34-BC0F-B7436ACA70E9.jpeg


Och nä, inget olagligt preparat. Tagit det i unga dagar så har koll även där.

Shit. Först trodde jag ärligt talat att du drev med mig. Före-efter bilder med en månads mellanrum? Sick! Det där är 100% gener. Finns ju nån försvinnande promille av befolkningen som nästan har en sjuklig utveckling av muskelmassan.
Får man fråga hur gammal du är, hur länge du har tränat?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Exakt. Örnkoll på kosten, tränar nu gym 6 dagar i veckan. Bytar program var 4-5 vecka. 3-5 PW i veckan. Progression varje gång på gymmet. Vägrar ta mindre reps eller lättare. Så just nu bara växer jag. Ökning på armen efter en månad.

14FD1380-D9F2-4E34-BC0F-B7436ACA70E9.jpeg


Och nä, inget olagligt preparat. Tagit det i unga dagar så har koll även där.
Målbildsfysik... Inspirerande!
Har du legat på den där mängden muskelmassa tidigare i livet tror du? Kanske kan vara en delförklaring till att det gått så fort isf. Hur länge har du tränat? Nu byter du ju program rätt ofta men hur har du generellt sett tränat sedan du började? :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jepp. Whitings. Vet våg inte är exakt men eftersom jag väger mig varje morgon så är det inte värdena utan skillnaderna i värdena som är viktiga.
Mäter:
Weight
BMI
Fat mass
Lean mass
Water mass
Bone mass
Muscle mass
Använt samma, litar inte de vågarna. Din fettprocent kan inte stämma, du ser ut att ligga lägre. Eftersom du ändå varit konsekvent med vägningarna kan skillnaden säkert stämma.

https://traningslara.se/vagar-som-anger-kroppsfett-ar-vardelosa/

Shit. Först trodde jag ärligt talat att du drev med mig. Före-efter bilder med en månads mellanrum? Sick! Det där är 100% gener. Finns ju nån försvinnande promille av befolkningen som nästan har en sjuklig utveckling av muskelmassan.
Får man fråga hur gammal du är, hur länge du har tränat?
Två månader.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Använt samma, litar inte de vågarna. Din fettprocent kan inte stämma, du ser ut att ligga lägre.
Tror Mike Thurston på YT ligger där i krokarna och han ser ju jäkligt rippad ut. Han lagrar tydligen mycket fett på nederdelen av kroppen så han ser ju ut att ha lägre fettprocent än vad han egentligen har. Har ingen aning om hur det är för @Johanw men det skulle ju kunna vara en förklaring
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror Mike Thurston på YT ligger där i krokarna och han ser ju jäkligt rippad ut. Han lagrar tydligen mycket fett på nederdelen av kroppen så han ser ju ut att ha lägre fettprocent än vad han egentligen har. Har ingen aning om hur det är för @Johanw men det skulle ju kunna vara en förklaring
Eat clen, tren hard. ;) Må vara, de ryggbilder jag har den sköna julgranen på ligger jag runt 8% BF med 7-punkts kalipermätning. Enligt en bod-pod mätning låg jag på 3% vilket inte stämmer då man varit död isf. Så apparaterna felar även dem.
Nybörjare ökar ju snabbt men detta är ju exceptionellt. En månad mellan bilderna.
Ah, bilderna 1 månad, korrekt. Inte för att ta något ifrån Johans bra ökningar men det är inget omöjligt, folk har bara inte disciplinen & viljan.
 

Johanw

Cartier
Målbildsfysik... Inspirerande!
Har du legat på den där mängden muskelmassa tidigare i livet tror du? Kanske kan vara en delförklaring till att det gått så fort isf. Hur länge har du tränat? Nu byter du ju program rätt ofta men hur har du generellt sett tränat sedan du började? :)

46år
Tränat gym 20år+
Vägt 95kg och varit testofetto i unga dagar.
Senaste åren "bara" tränat 3ggr i veckan, det har hållt min dåvarande nivå 70-75kg (pendlat).
Har nu program från Privatetrainingonline som utmanar mig utanför min comfort zone.
Själv plöjt artiklar för att hitta vad som är rimlig ökning i muskelmassa per år/mån men standard svar brukar vara 1-2kg för en erfaren tränad per år. Typ det jag har per månad. Sen läste jag en artikel som sa att fysiologiskt finns ingen gräns och som sagt genetiskt kan man ha flyt. T.ex har jag inte tränat ben speciellt hårt innan och nu kör jag två ggr i veckan stenhårt. Så där lägger man säkert på en del massa. Kunde varit ännu större men mitt mål är hela tiden ökning utan att fettprocenten sticker. Så synliga rutor konstant.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Eat clen, tren hard. ;) Må vara, de ryggbilder jag har den sköna julgranen på ligger jag runt 8% BF med 7-punkts kalipermätning. Enligt en bod-pod mätning låg jag på 3% vilket inte stämmer då man varit död isf. Så apparaterna felar även dem.

Ah, bilderna 1 månad, korrekt. Inte för att ta något ifrån Johans bra ökningar men det är inget omöjligt, folk har bara inte disciplinen & viljan.
Tror du inte att han är natural? Det tror jag men nog är han ett genetiskt praktexemplar i sin förmåga att bygga muskler.
Haha 3%, ja där måste något gått snett! Han har någon video där han testar typ alla olika mätmetoder. Jag tror att någon av dem heter Dexa och att den ska vara ansedd att vara den mest exakta som finns.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
46år
Tränat gym 20år+
Vägt 95kg och varit testofetto i unga dagar.
Senaste åren "bara" tränat 3ggr i veckan, det har hållt min dåvarande nivå 70-75kg (pendlat).
Har nu program från Privatetrainingonline som utmanar mig utanför min comfort zone.
Själv plöjt artiklar för att hitta vad som är rimlig ökning i muskelmassa per år/mån men standard svar brukar vara 1-2kg för en erfaren tränad per år. Typ det jag har per månad. Sen läste jag en artikel som sa att fysiologiskt finns ingen gräns och som sagt genetiskt kan man ha flyt. T.ex har jag inte tränat ben speciellt hårt innan och nu kör jag två ggr i veckan stenhårt. Så där lägger man säkert på en del massa. Kunde varit ännu större men mitt mål är hela tiden ökning utan att fettprocenten sticker. Så synliga rutor konstant.
Intressant att höra om och som sagt, inspirerande! Har du kört 3 helkroppspass i veckan då? Funderar på att köra 3 helkroppspass plus 1-3 löppass i veckan framöver - borde bli en hyfsad avvägning mellan styrketräning och kondition (behöver verkligen förbättra det senare).
 

Johanw

Cartier
Intressant att höra om och som sagt, inspirerande! Har du kört 3 helkroppspass i veckan då? Funderar på att köra 3 helkroppspass plus 1-3 löppass i veckan framöver - borde bli en hyfsad avvägning mellan styrketräning och kondition (behöver verkligen förbättra det senare).

Även då kört lite olika program men absolut helkropp. Dock inga längre perioder då det blir tråkigt att köra samma hela tiden.
Adonis Index har jag kört med bra resultat.
Löpning/intensiv cardio läste jag var hämmande för testonivåerna så kör bara PW tillsvidare. Sprang mycket förut.
 
Senast ändrad:

Johanw

Cartier
Nu kl 15 mellanmål. Glömt säga att jag kör intermittent fasta. Dock bara med 14 timmars fasta då jag inte får i mig tillräcklig med kcal annars. Så fasta 22-12.
1st banan
30g cashewnötter
250g Lindahls pro kvarg+
2st tabl. Salmon oil

Kcal 415
Protein 36
Kolhydrat 40
Fett 15

12B1CAF0-BF6B-44BC-A342-E0817FEF49DD.jpeg


Naturella cashew som man bara kör i stekjärnet ett par minuter.


Typ samma kan jag ta som sista mål på kvällen. Något som jag aldrig tog innan var gainers. Drar 150g gainer varje gång nu efter träning.
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Eat clen, tren hard. ;) Må vara, de ryggbilder jag har den sköna julgranen på ligger jag runt 8% BF med 7-punkts kalipermätning. Enligt en bod-pod mätning låg jag på 3% vilket inte stämmer då man varit död isf. Så apparaterna felar även dem.

Ah, bilderna 1 månad, korrekt. Inte för att ta något ifrån Johans bra ökningar men det är inget omöjligt, folk har bara inte disciplinen & viljan.

Hm. Jag anser mig ha rätt bra disciplin när det gäller träning men no gainz!
 

Johanw

Cartier
Du kan inte ha 15% kroppsfett, själv har jag 12% kroppsfett och en BMI på 24,5 och ser inte ut så där som du. Ser ut som du ligger på ca 10%.
Hur lång är du förresten?

175cm. Om det är 15 eller 20 eller 12% är inte viktigt just nu för mig. Använder endast värdet för att se så det inte sticker iväg under min viktökning. Är värdet hyfsat konstant och jag är konsekvent med när jag väger mig så har jag fått den funktion jag var ute efter. Vill jag veta mitt värde får jag calipermäta mig men som sagt så inte intressant just nu under min uppgång.
 

ETMC

Omega
Tror du inte att han är natural? Det tror jag men nog är han ett genetiskt praktexemplar i sin förmåga att bygga muskler.
Haha 3%, ja där måste något gått snett! Han har någon video där han testar typ alla olika mätmetoder. Jag tror att någon av dem heter Dexa och att den ska vara ansedd att vara den mest exakta som finns.
Inte ens håret på MT är natty :( Bra kanal dock!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
175cm. Om det är 15 eller 20 eller 12% är inte viktigt just nu för mig. Använder endast värdet för att se så det inte sticker iväg under min viktökning. Är värdet hyfsat konstant och jag är konsekvent med när jag väger mig så har jag fått den funktion jag var ute efter. Vill jag veta mitt värde får jag calipermäta mig men som sagt så inte intressant just nu under min uppgång.

Hur gammal är du?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror du inte att han är natural? Det tror jag men nog är han ett genetiskt praktexemplar i sin förmåga att bygga muskler.
Haha 3%, ja där måste något gått snett! Han har någon video där han testar typ alla olika mätmetoder. Jag tror att någon av dem heter Dexa och att den ska vara ansedd att vara den mest exakta som finns.
Vet inte vem det är men tyvärr väldigt många som trycker, särskilt bland fitnessinfluencers m.fl. Även många i lilla landet Sverige (damer också) som man inte tror använder har visat sig knapra otillåtna medel.
 
Topp