Hungalabungala
Basic
Updatering på min egna post. Har tyvärr inte kommit igång riktigt med något specifikt program eftersom planen hela tiden varit att jag skulle ta 250 innan jag började gå in för det seriöst.Tack för input, kör själv alla 3 lyften, men mina proportioner gör att jag har fallenhet för mark. Böjen är sisådär och bänken skäms jag för och hade behövt träna specifikt för att få upp på en acceptabel nivå, men det är inte jätteviktigt för mig eftersom jag inte har för avsikt att tävla.
Blir att jag testar ortmag bara jag kommer tillbaka i form igen efter Coronan och har kalibrerat vad mitt max med bälte är, men jag är lite inne på samma spår som dig. Det har alltid varit viktigt för mig att det skall kännas bra i böjen samtidigt för att jag skall prestera i marken (vill inte ha darriga ben när det börjar ta emot).
Även om det såklart skall bli spännande att se vad programmen ger för resultat så räknar jag med år av träning för att gå från 250->300 (och jag är medveten om att många som försöker inte ens når 300).
Har någon lite starkare som jag tränar med som tar 270-275, men vi har hyfsat olika teknik och kroppsvikt och även om bägge lyfter conventional så tror det är begränsat gällande hur mycket nytta jag kan få av det annat än sällskap vid träning och tränar just nu bara på en 24/7 där de flesta är om man skall vara ärlig inte är särskilt starka markare så kanske man borde söka sig till en lyftarklubb om det börjar bli motigt.
Körde lite för mycket (för mig) tunga knäböj en period tidigt under hösten för att dels förbättra det lyftet men även då det brukar leda till att det känns bra i marken när det går bra i knäböjen. Tyvärr har det inneburit att jag blivit för sliten och sen vid omgång 2 fått ryggskott (detta fick jag när jag körde bänk...) Speciellt böjen har känts riktigt skit sedan dess och jag har inte varit bekväm med att köra tunga böj på 2 månader.
Misslyckades igår med 250 för andra gången, var hyggligt försök även om det sket sig när jag skulle få den förbi knäna, men samtidigt har det inte känts riktigt bra i kroppen inför någon av gångerna. Tror att bara jag kör på metodiskt och toppar mig så det känns bra så bör det gå.