Just nu lever jag det fina toppingslivet. Har man en vecka till innan luftslottet brakar?
Igår blev det 3x120 i bänk. PB med fem kg!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara fortsätta maxa, gäller att passa på de få gånger man är i bra form!!Just nu lever jag det fina toppingslivet. Har man en vecka till innan luftslottet brakar?
svårt att få ett grep om vad x-axeln representerar. Men du behöver aldrig gå ner i vikt efter ett längre uppehåll? Starkt! jag tappar en del efter bara en vecka+.Började i år logga alla pass i Styrkelabbets app. Blir liiite extra motivation att inte avvika från trendlinjen, även om det ibland sker ändå såklart.
1. Överlappande resor
2. Långdragen sjukdom
3. Tillökning i familjen
![]()
X-Axeln är tid. 1/1 -24 till dagens datumsvårt att få ett grep om vad x-axeln representerar. Men du behöver aldrig gå ner i vikt efter ett längre uppehåll? Starkt! jag tappar en del efter bara en vecka+.
Jag har precis varit borta från gymmet i fem veckor efter cykelvurpa. Verkar som om jag får backa mellan 10-20% på övningarna. Liknar det era erfarenheter också?svårt att få ett grep om vad x-axeln representerar. Men du behöver aldrig gå ner i vikt efter ett längre uppehåll? Starkt! jag tappar en del efter bara en vecka+.
Om man inte är elit eller var rejält formtoppad innan uppehållet brukar jag räkna med ungefär lika länge som man varit borta tills man är tillbaka på samma nivå.Jag har precis varit borta från gymmet i fem veckor efter cykelvurpa. Verkar som om jag får backa mellan 10-20% på övningarna. Liknar det era erfarenheter också?
Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan man är tillbaka? Sjukt trist att känna sig värdelös ju.
Jag tappar våldsamt när jag har träningsuppehåll så det där låter inte alls orimligt, det är ganska otacksamt. @hejsams uppskattning är nog riktigt eller ännu längre tid. Långsamt upp, fort nedJag har precis varit borta från gymmet i fem veckor efter cykelvurpa. Verkar som om jag får backa mellan 10-20% på övningarna. Liknar det era erfarenheter också?
Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan man är tillbaka? Sjukt trist att känna sig värdelös ju.
Aha. Är det så här man ser ut när man står på tå.
Trodde jag såg lite elegantare ut än... en testikelbehållare.
![]()
Hur många procent är gener resp. failure träning på dessa![]()
Typ 95% genetiskt. Kör kanske 2-3 set då och då, ganska tungt, 6-8 reps, inga failure, och vaderna växte nästan efter varje session. Nästan lite sjukt hur vissa muskelgrupper reagerar så bra.
![]()
Äntligen ökat i hantelpress efter 1.5 år från 47.5kg till 50.
Hantelpress plan bänk 3x8 - 50 kg
Hantelpress lutande bänk 3x8 - 45 kg
Hantelflies plan bänk 3x8 - 25kg
Kabelflies uppifrån 3x8 - 15 kg
Kabelflies nedifrån 3x8 10 kg
Bänkpress 60 kg 3x till failure varje set
Lite abs på det i slutet![]()
Bra axlar, armar. Fin symmetri.
Hög volym. 18 set för bröst?
Stiligt!Fick lov att stjäla lite förrådsyta. Så nu har jag ett hemmagym! Premiärträning idag
![]()
Välinvesterade kvadratmeter! Plötslig finns det ingen bortförklaring längre när gymmet är 30 sekunder bort.Fick lov att stjäla lite förrådsyta. Så nu har jag ett hemmagym! Premiärträning idag
![]()
Härligt! Det är samma rack som jag investerade i för tre år sedan. Det kommer att tjäna dig väl. Mitt känns fortfarande som nyttFick lov att stjäla lite förrådsyta. Så nu har jag ett hemmagym! Premiärträning idag
![]()
Precis! Jag har aldrig lyckats ta mig till gymmet från mitt hem. Det har enbart funkat efter jobb på företagsgymmet, men jag får inte ihop det schemamässigt längre. Blir bara en dag i veckan på kontoret och då prioriterar jag BJJ över gym. Ska bli riktigt skönt o ha det hemma så jag kan klämma kan klämma in ett pass här o därVälinvesterade kvadratmeter! Plötslig finns det ingen bortförklaring längre när gymmet är 30 sekunder bort.
Kaloriöverskott, alldeles för sena kvällar och dagligt intag av alkohol har inte direkt bidragit till några gains för mig… vet inte var det gick felLite svårt att få rutin på allt i semestertider men kaloriöverskott och 10h+ sömn per natt ger verkligen en boost i träningen.
![]()
Behöver ni kettlebells till gymmet hemma? Sjukt bra priser på dessa från Träningsmaskiner.com
![]()
Grymt! 80kg strikt press är det inte många på gymmet som gör, motsvarar säkert 130-140kg i en vettigt utförd bänkpressHar gnällt mycket om armbågarna som strulat senaste åren, men senaste halvåret har styrkan tagit sig bra. Nytt gym bland annat och helt ny motivation.
Fick upp 80kg i stående press(ej pushpress). Känns riktigt kul! 100kg känns inte längre omöjligt.