• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Ger flytande magnesium lika bra grepp som remmar? Jag hade tänkt mig något snabbt och användarvänligt bara. Ingen lust att släpa med mig saker. Jag är mer in n out. Max med mig en vattenflaska om ens det. Annars är jag den hemska människan som dricker direkt ur kranen. Kanske överdriver med släpandet med remmar? Det är inte för överdrivet tunga vikter det är tänkt heller typ marklyft där underarmen knappt klarar av vikten från start utan mer där det är långvarigt greppande av vikterna. Mest i rygg och axlar när jag kör latsdrag etc
Låter som flytande magnesium passar dig bra, tycker det ger överraskande stor förbättring och avlastning. Jag kör som sagt bara remmar vid tunga marklyft, men magnesium till allt annat. Remmarna är ju outstanding när det börjar bli riktigt tungt, men annars känns det bara meckigt.

Låter som flytande magnesium passar dig bra, tycker det ger överraskande stor förbättring och avlastning. Jag kör som sagt bara remmar vid tunga marklyft, men magnesium till allt annat. Remmarna är ju outstanding när det börjar bli riktigt tungt, men annars känns det bara meckigt.

Då blir det nog flytande magnesium. Ska eventuellt köra på @snoozarn flärp remmar då jag ska lyfta tyngre när jag pallar på helger etc där jag förberett för passet mer

Kan man få utslag eller irritationer förresten? Kan man använda de om man ska köra padel med? Bang4 the buck 😅

Edit: Dammar inte? Skiljer det sig mellan olika leverantörer eller är man på säkra sidan oavsett?
Har bara kört en variant, Bulk liquid chalk heter den, köpte ett gäng flaskor svinbilligt från Tyskland för några år sen har fortfarande kvar 😊 Dammar mikroskopiskt lite och funkar garanterat utmärkt till Padel också. Killgissar någorlunda kvalificerat att Tyngre inte släpper igenom några allt för dåliga saker, så den här kansle kan va värd att testa? Har noll problem med några irritationer.

Har bara kört en variant, Bulk liquid chalk heter den, köpte ett gäng flaskor svinbilligt från Tyskland för några år sen har fortfarande kvar 😊 Dammar mikroskopiskt lite och funkar garanterat utmärkt till Padel också. Killgissar någorlunda kvalificerat att Tyngre inte släpper igenom några allt för dåliga saker, så den här kansle kan va värd att testa? Har noll problem med några irritationer.

Strålande, tack! Ska lätt testa. Funkar det bra så lägger jag gärna en fet beställning hos din vapendragare i Tyskland 😅

Ger flytande magnesium lika bra grepp som remmar? Jag hade tänkt mig något snabbt och användarvänligt bara. Ingen lust att släpa med mig saker. Jag är mer in n out. Max med mig en vattenflaska om ens det. Annars är jag den hemska människan som dricker direkt ur kranen. Kanske överdriver med släpandet med remmar? Det är inte för överdrivet tunga vikter det är tänkt heller typ marklyft där underarmen knappt klarar av vikten från start utan mer där det är långvarigt greppande av vikterna. Mest i rygg och axlar när jag kör latsdrag etc
Inte ens i närheten. Med remmar så sitter du fast i vikterna, magnesium ger dig bättre grepp kring stången, men du behöver fortfarande greppa ordentligt.

Har ignorerat smärtor i underarmar/brachoradialis länge nu men börjar inse att jag behöver avlasta dem emellanåt då de får utså för mycket påfrestningar med allt greppande. Har alltid tyckt de är fördelaktigt att köra utan, så underarmarna hänger med och också blir starka. Så till min fråga: Någon som har tips på smidiga, praktiska och bra remmar?
Köpte dessa: https://goldenathlete.se/sv/versa-gripps-xtreme-l-regular-onyx-2

Dyra som fan men ska hålla väldigt bra och greppet är sjukt bra.

Mitt problem är att greppet/underarmarna ger upp vid chins och andra ryggövningar men med dessa får muskeln jobbar klart bättre utan att greppet begränsar mig.

Mitt problem är att greppet/underarmarna ger upp vid chins och andra ryggövningar men med dessa får muskeln jobbar klart bättre utan att greppet begränsar mig.

Varför är dem så jäkla dyra? Japp, typ samma problem här. Jag klarar mig ganska länge in på passet (brukar köra papper runt alla handtag) och får rätt bra grepp. Har dock börjat inse att jag många gånger ger upp efter 8-9 reps och tar inte lika tunga vikter pga att jag får greppa tag i handtagen hårt. Tror jag greppar tag mer än jag behöver med och blir onödigt trött

Varför inte bara ett par vanliga dragremmar? Kostar typ 100kr i tyg, kanske en hundralapp till om man vill ha läder (de håller mycket bättre om man använder mycket vassa stänger).

Inte för att det hjälper om man skall lyfta tungt från marken, men jag har helt gått över till att inte greppa om med tummarna när jag gör pull ups eller lat pulldowns. Blir enorm skillnad på hur lite greppet spelar in då. Slog mig även att jag inte greppar med tummarna när jag kör t ex Pendley Row heller.

IMG_7533.jpeg

Har iaf fått bra träning av underarmarna utan remmar men när man börjar få problem med de så är det nog tecken på att de börjar bli överansträngda. Jag funderar på flytande magnesium som @rickards är inne på och dessa som @snoozarn och @INSANE kör?

Vad säger panelen? Köra? Eller byta ut grips mot ”vanliga” remmar

Intressant pris.

Jag har kört såna här från Gorilla Gear och varit nöjd. Verkar inte vara superstor skillnad med än i pris.

Intressant pris.

Jag har kört såna här från Gorilla Gear och varit nöjd. Verkar inte vara superstor skillnad med än i pris.

Ja jag kollade på dem med. Tills någon i recensionen skrev att dem ”luktar apa” direkt när de var nya och precis öppnades. Tyckte det var lite lustigt med tanke på ”gorilla gear” lol.

Varför är dem så jäkla dyra? Japp, typ samma problem här. Jag klarar mig ganska länge in på passet (brukar köra papper runt alla handtag) och får rätt bra grepp. Har dock börjat inse att jag många gånger ger upp efter 8-9 reps och tar inte lika tunga vikter pga att jag får greppa tag i handtagen hårt. Tror jag greppar tag mer än jag behöver med och blir onödigt trött
Svårt att säga ifall priset är motiverat men det är en investering i gymmandet😅 Har bara haft dessa av den här typen men tycker att dom är smidigare att fästa kring stången än vanliga dragremmar.

Senast ändrad:
IMG_7533.jpeg

Har iaf fått bra träning av underarmarna utan remmar men när man börjar få problem med de så är det nog tecken på att de börjar bli överansträngda. Jag funderar på flytande magnesium som @rickards är inne på och dessa som @snoozarn och @INSANE kör?

Jag tycker att Gripps varianterna är smidiga och har gjort stor skillnad för mig. Sen verkar det som alltid finnas mängder av prisklasser på dessa Gripps. Jag är nöjd med mina Versa Gripps och spenderar man mängder av tid i gymmet så kan det vara kul att investera lite i gym tillbehören också 😅

IMG_7533.jpeg

Bra tryck i armarna hur som 🥳

Jag tycker att Gripps varianterna är smidiga och har gjort stor skillnad för mig. Sen verkar det som alltid finnas mängder av prisklasser på dessa Gripps. Jag är nöjd med mina Versa Gripps och spenderar man mängder av tid i gymmet så kan det vara kul att investera lite i gym tillbehören också 😅

Lutar nog mot flytande magnesium och grips (får se vilken variant de blir) till att börja med. Är jag inte nöjd med grips kör jag på traditionella remmar bara. Flytande magnesium blir nog my 2go. Tack för hjälpen/inputs av alla. Uppdaterar er!

Jag har nu alldeles för sent börjat implementera deficit deadlifts, trots att jag hela tiden vetat att min svaghet är att få upp vikten från marken.

En fråga till er som kört det mycket, hur gör ni med vinkeln på fotleden? Kör ni samma vinkel som vanliga, vilket innebär att stången inte ligger emot vid startläget och först tar i när den når den normala starthöjden, eller vinklar ni fotleden mer så startläget innebär att skenbenet ligger emot stången?

När jag kör har jag försökt ha så lik setup som möjligt jämfört med vanliga så startläget är utan kontakt, men vill inte öva in något som blir mindre effektivt i längden.

Tänkte sälja av lite gym grejer men funderar lite på vad man kan ta? Sakerna är köpte på nordicfighter och inte speciellt mkt använt.
bumper vikter 107,5kg

2st 1,25kg
2st 2,5kg
2st 5kg
2st 10kg
2st 15kg
2st 20kg

1st fast rak bänk
1st internationell skivstång
1st boxsäck (tung) med riktiga handskar
svarta gummimattor 1•1m 10mm vet ej hur många ca 5-10st

Nypriset på allt är runt 10-12k

Tänkte sälja av lite gym grejer men funderar lite på vad man kan ta? Sakerna är köpte på nordicfighter och inte speciellt mkt använt.
bumper vikter 107,5kg

2st 1,25kg
2st 2,5kg
2st 5kg
2st 10kg
2st 15kg
2st 20kg

1st fast rak bänk
1st internationell skivstång
1st boxsäck (tung) med riktiga handskar
svarta gummimattor 1•1m 10mm vet ej hur många ca 5-10st

Nypriset på allt är runt 10-12k