• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Yes - det är såklart den rimligaste lösningen... Tyvärr så är det tydligen så att Rolex på sina äldre länkar inte tyckte att vi med frökenhandleder var önskvärda konsumenter ;).
Med andra ord är alla länkbitar som går att plocka av redan av och vad som återstår är enbart microjusteringen i låset.
Förtydligande:
Jag tog alltså bort en av de fasta länkarna kl.6 hos AD som dessutom såg till att länkarnas bredd blev korrekta.

Om man räknar alla länkar (ej ändlänkar) utanför spännet så har jag nu 4st. kl.6 och 6st. kl.12 vilket jag även har på mina nyare Rolexklockor.
 

Calvin

KS Explorers Club
2-Faktor
Förtydligande:
Jag tog alltså bort en av de fasta länkarna kl.6 hos AD som dessutom såg till att länkarnas bredd blev korrekta.
Åhå. Spännande - det får jag undersöka närmare. Jag var nämligen inne på Bergströms och när jag fick beskedet att det inte gick att ta av fler så utgick jag helt enkelt för att det var så det var...
Tack för tipset!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Åhå. Spännande - det får jag undersöka närmare. Jag var nämligen inne på Bergströms och när jag fick beskedet att det inte gick att ta av fler så utgick jag helt enkelt för att det var så det var...
Tack för tipset!
En skill’ad urmakare hos Rob E fixade det åt mig iallafall. Varför nöja sig med en klocka som sitter dåligt? Visst, det märks förmodligen mer på en tyngre Sea-Dweller än en lättare Sub men jag hade irriterat ihjäl mig om jag hade haft den som jag köpte den.

Dock bör man vara medveten om att man modifierar klockans länk permanent och vill man ha den exakt korrekt med rätt längd sen så får man köpa en helt ny länksida alternativt köpa en till länk med skruv och nita om den i spännet.
 
Senast ändrad:

Calvin

KS Explorers Club
2-Faktor
En skill’ad urmakare hos Rob E fixade det åt mig iallafall. Varför nöja sig med en klocka som sitter dåligt? Visst, det märks förmodligen mer på en tyngre Sea-Dweller än en lättare Sub men jag hade irriterat ihjäl mig om jag hade haft den som jag köpte den.

Dock bör man vara medveten om att man modifierar klockans länk permanent och vill man ha den exakt korrekt med rätt längd sen så får man köpa en helt ny länksida alternativt köpa en till länk med skruv och nita om den i spännet.
Jag förstår. Tror jag sitter lugnt i båten ett tag i alla fall... Baklänges så sitter den ändå helt ok nu (och jag måste erkänna att jag tycker det är lite småkul när fel blir rätt) och som grädde på moset är det ju en klocka som funkar fint på en uppsjö av andra sorters band :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag förstår. Tror jag sitter lugnt i båten ett tag i alla fall... Baklänges så sitter den ändå helt ok nu (och jag måste erkänna att jag tycker det är lite småkul när fel blir rätt) och som grädde på moset är det ju en klocka som funkar fint på en uppsjö av andra sorters band :)
Om du är nöjd så är det ju bara att köra på det.:) (Själv skulle jag aldrig kunna ha spännet åt fel håll)
 
En skill’ad urmakare hos Rob E fixade det åt mig iallafall. Varför nöja sig med en klocka som sitter dåligt? Visst, det märks förmodligen mer på en tyngre Sea-Dweller än en lättare Sub men jag hade irriterat ihjäl mig om jag hade haft den som jag köpte den.

Dock bör man vara medveten om att man modifierar klockans länk permanent och vill man ha den exakt korrekt med rätt längd sen så får man köpa en helt ny länksida alternativt köpa en till länk med skruv och nita om den i spännet.
Hade samma på min förra SMP, vart sjukt besviken på hur den nya kändes när jag fick den men efter en justering av länkarna så spännet hamnade rätt så gick känslan från dåligt till svinbra.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fint väder idag :)
2B4A2193-D104-4665-8737-6583CA27B3B6.jpeg
 

Richie

Audemars
2-Faktor

strider

Panerai
Såg det också, editerade in det :D



Jag tror inte det nej.
Frågan är vad du tror?
Jag förstår bara inte vad man skulle få ut av svaret på den frågan..
Man får ju reda på vilken ad som har fått in? Tex om nymans i Västerås har börjat få in exemplar så bör nymans i Stockholm få in den snart, jag ligger först i ”kön”.
 

strider

Panerai
Varför bör Nymans i Sthlm få en om Västerås har fått en? Hur drar du den slutsatsen? Vet du hur AD`s tilldelning av Rolex ser ut?
Låt mig förklara det tydligare då... alla förstår inte lika snabbt ser jag, om jag har blivit utlovad att få nästa Rolex klocka från nymans Stocholm , Så bör inte denna killen ha fått sin före min om det är samma ref och från samma butik, lättare att förstå nu?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Låt mig förklara det tydligare då... alla förstår inte lika snabbt ser jag, om jag har blivit utlovad att få nästa Rolex klocka från nymans Stocholm , Så bör inte denna killen ha fått sin före min om det är samma ref och från samma butik, lättare att förstå nu?
Så du menar om den personen går in och köper 10 andra klockor för typ sexsiffrigt belopp så går han ändå inte före dig i ”kön” för du har blivit ”lovad” nästa Rolex?

edit: vet givetvis inte din relation till AD, men ser du vart jag vill komma?
Ingenting är ju någon garanti, bara för x har köpt den hos en AD behöver det ju inte betyda att du får den hos en annan AD snart?
Det är därför jag anser att frågan ifrån början är orelevant,svaret ger ju en ingenting.
 

strider

Panerai
Så du menar om den personen går in och köper 10 andra klockor för typ sexsiffrigt belopp så går han ändå inte före dig i ”kön” för du har blivit ”lovad” nästa Rolex?
Hahaha, bara acceptera defeat. Varför såna extrem fall? Tror du inte han sparar mer på att köpa från gråhandlare?
Det är som att säga en kille kommer o köper hela butiken helt plötsligt, hur vanligt är det? Tack för ett gott skratt :).
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hahaha, bara acceptera defeat. Varför såna extrem fall? Tror du inte han sparar mer på att köpa från gråhandlare?
Det är som att säga en kille kommer o köper hela butiken helt plötsligt, hur vanligt är det? Tack för ett gott skratt :).
Defeat? Jag är bara nyfiken på hur du kommer fram till dina slutsatser? :) Makes no sense för mig


Hur orkar ni käfta så mycket? Släpp det nu!
Förlåt, trodde detta var ett diskussionsforum.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Förtydligande:
Jag tog alltså bort en av de fasta länkarna kl.6 hos AD som dessutom såg till att länkarnas bredd blev korrekta.

Om man räknar alla länkar (ej ändlänkar) utanför spännet så har jag nu 4st. kl.6 och 6st. kl.12 vilket jag även har på mina nyare Rolexklockor.
Vad kostade det dig att ta bort en fast länkbit?
 
Topp