Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker att den blev klart godkänd för 20sek mellan idé och färdigt resultat i snapchats redigeringsverktygInte riktigt meningen att det ska se bra ut grabbar. Men @ArtVandelay om du kan göra den lite mer övertygande så kan vi be @Back att bedömma resultatet
Riktigt cool! Tycker det är lite tråkigt att inte alla har en planet som dennaSaturnus är kul
För visst är det en Cartier Must som gömmer sig där bakom? Även fast fokus inte skulle ligga där så kliar nyfikenheten.
Ja på din "live action" bild ser tyvärr det röda på Mars liiite för blekt ut, hoppas det är rödare i verkligheten. Där i mot såg mercurius och pluto nice ut...Var inne på att köpa Mars innan jag såg den live, men gillade inte alls den röda färgen nu när jag såg den. Fick upp ögonen för Jupiter, den och Pluto var mest intressanta, helt tvärtom mot vad jag tyckte på bild. Lite kul att det var trängsel utanför skyltfönstret men nästan tomt i butiken
Jag har hört allt från måndag till om en månad för online-release. De har sagt att de ska tillverka så pass många direkt att tillgång inte ska vara något problem. De kommer även produceras under en lång tid.
Lånad bild från facebook.
Aj Sii…Tycker att boetten såg lite tveksam ut, lite gummiaktigt, svårt att förklara. Urtavlorna var dock fina
Snyggt , ref?Undrar vart där här förflyttar sig prismässigt pga nya släppet.
Coolt att de lyckats hålla det hemligt så länge om produktionen redan är i full gång.Jag har hört allt från måndag till om en månad för online-release. De har sagt att de ska tillverka så pass många direkt att tillgång inte ska vara något problem. De kommer även produceras under en lång tid.
Snyggt , ref?
Jag ser det som totalt orimligt att dessa MoonSwatches skulle ta marknadsandelar från potentiella Speedyköpare (Speedy som i riktiga Speedy..)
Kul släpp men kom igen..
Tror det här snarare kommer öka efterfrågan på Speedy.. folk kommer vilja ha the real deal. Inte så att en potentiell Speedyköpare tänker "ah jag köper denna istället!".
Omegas sätt att försöka skapa ännu mer efterfrågan och driva upp priserna - på samma sätt som att det finns miljontals kopior på Sub men alla vill ändå ha The Real Deal.
I vanlig ordning förstår jag mig dock inte på masspsykosen kring dessa släpp..
Exakt, detta är extremt bra Marketing från Omega.Jag har tänkt i exakt samma banor. Detta är ett geni-drag från Omega. Antalet speedy-bärare kommer tredubblas på någrs veckor. Säg att hälten av alla nya moonswatch-bärare kommer vilja ha en riktig speedy när som inser hur bra den är. Yikes.
Vet inte vad som får nån att tro att dessa kvartsklockor i plast är "samma sak" som en Reduced eller Automatic?Fantastiskt spännande det hela! Nästan overkligt otippat. Tankarna går mot H&Ms designer-samarbeten.
I min spåkula ser jag…
1. Det kommer tyvärr bli näst intill omöjligt att få tag i de populära färgerna, olimiterade eller inte. Till de priserna kan ju vissa aktörer köpa upp hela webblagren åt gången.
2. Kommer nog inte påverka de riktiga månklockorna, de bär sin egen vikt
..meeen most def påverka alla ”nästan” versioner av moonwatch ordentligt negativt. Vem köper en beggad reduced eller automatic osv när dessa erbjuder samma sak för 1/10 del av priset?
Jag skulle hellre ha Moonswatchen än en automatisktVet inte vad som får nån att tro att dessa kvartsklockor i plast är "samma sak" som en Reduced eller Automatic?
Vem tror det? Det jag skrev var väl att de erbjuder samma sak, en version av månklockan, vilket det uppenbart är?Vet inte vad som får nån att tro att dessa kvartsklockor i plast är "samma sak" som en Reduced eller Automatic?
Men det är liksom inte samma målgrupp tror jag. Du skulle ändå inte köpa en Speedy Automatic fast inte MoonSwatchen hade lanserats? Däremot, nån som siktat in sig på en Speedy Reduced eller Automatic kommer inte stt nöja sig med en Swatch.Jag skulle hellre ha Moonswatchen än en automatiskt
Ja fast de krigar inte om samma målgruppVem tror det? Det jag skrev var väl att de erbjuder samma sak, en version av månklockan, vilket det uppenbart är?
Exakt. Det är som att man skulle gå och köpa en Invicta Sub-"homage" i min värld och nöja sig. "Den erbjuder ju ändå nästan samma sak som en Rolex".Men det är liksom inte samma målgrupp tror jag. Du skulle ändå inte köpa en Speedy Automatic fast inte MoonSwatchen hade lanserats? Däremot, nån som siktat in sig på en Speedy Reduced eller Automatic kommer inte stt nöja sig med en Swatch.
Nej det är sant. Jag skulle gärna köpa en eller ett par MoonSwatch som komplement till min vanliga Speedmaster.Men det är liksom inte samma målgrupp tror jag. Du skulle ändå inte köpa en Speedy Automatic fast inte MoonSwatchen hade lanserats? Däremot, nån som siktat in sig på en Speedy Reduced eller Automatic kommer inte stt nöja sig med en Swatch.
Vi snärjer in oss på ”målgrupp” här. Men ok, ”målgruppen” som vill ha en månklocka men inte inte vill lägga 45k+ har nu fått ett urmärkt alternativ.Ja fast de krigar inte om samma målgrupp
Jag med faktiskt. Tycker det är ett roligt komplement. Men någon ersättare blir det aldrig.Nej det är sant. Jag skulle gärna köpa en eller ett par MoonSwatch som komplement till min vanliga Speedmaster.
Köper inte alls det resonemanget. Det är mer ett komplement, inte ett ersättande alternativ. Men låt oss agree to disagree.Vi snärjer in oss på ”målgrupp” här. Men ok, ”målgruppen” som vill ha en månklocka men inte inte vill lägga 45k+ har nu fått ett urmärkt alternativ.
Glöm inte att lägga till Mercury i första inlägget.Vilken köpte ni/vill ha?