• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

1648143897385.png

Genialiskt av Omega och Swatch. Kanske det mest omtalade släppet på länge? Tycker dessutom om att de släpper lite roliga klockor till humana priser, folkligt på något vis. Kommer absolut köpa en när möjlighet finns. Gällande vissa personers farhågor att detta kommer att devalvera Omega/speedys anseende så vet jag knappt vad jag ska säga… haha. Snarare tvärtom.

Snyggaste:

Jupiter
Saturnus
Pluto
Moon

Svårt att bestämma sig för vilken... 🤔

Hur länge tror ni det tar innan de hamnar online?

Var inne på att köpa Mars innan jag såg den live, men gillade inte alls den röda färgen nu när jag såg den. Fick upp ögonen för Jupiter, den och Pluto var mest intressanta, helt tvärtom mot vad jag tyckte på bild. Lite kul att det var trängsel utanför skyltfönstret men nästan tomt i butiken
Ja på din "live action" bild ser tyvärr det röda på Mars liiite för blekt ut, hoppas det är rödare i verkligheten. Där i mot såg mercurius och pluto nice ut...

Jag har hört allt från måndag till om en månad för online-release. De har sagt att de ska tillverka så pass många direkt att tillgång inte ska vara något problem. De kommer även produceras under en lång tid.
Coolt att de lyckats hålla det hemligt så länge om produktionen redan är i full gång.

Jag ser det som totalt orimligt att dessa MoonSwatches skulle ta marknadsandelar från potentiella Speedyköpare (Speedy som i riktiga Speedy..)
Kul släpp men kom igen..
Tror det här snarare kommer öka efterfrågan på Speedy.. folk kommer vilja ha the real deal. Inte så att en potentiell Speedyköpare tänker "ah jag köper denna istället!".

Omegas sätt att försöka skapa ännu mer efterfrågan och driva upp priserna (i samma linje med att de höjt priserna markant senaste året) - på samma sätt som att det finns miljontals kopior på Sub men alla vill ändå ha The Real Deal.

I vanlig ordning förstår jag mig dock inte på masspsykosen kring dessa släpp..

Senast ändrad:
Fantastiskt spännande det hela! Nästan overkligt otippat. Tankarna går mot H&Ms designer-samarbeten.

I min spåkula ser jag…

1. Det kommer tyvärr bli näst intill omöjligt att få tag i de populära färgerna, olimiterade eller inte. Till de priserna kan ju vissa aktörer köpa upp hela webblagren åt gången.

2. Kommer nog inte påverka de riktiga månklockorna, de bär sin egen vikt

..meeen most def påverka alla ”nästan” versioner av moonwatch ordentligt negativt. Vem köper en beggad reduced eller automatic osv när dessa erbjuder samma sak för 1/10 del av priset?

Jag ser det som totalt orimligt att dessa MoonSwatches skulle ta marknadsandelar från potentiella Speedyköpare (Speedy som i riktiga Speedy..)
Kul släpp men kom igen..
Tror det här snarare kommer öka efterfrågan på Speedy.. folk kommer vilja ha the real deal. Inte så att en potentiell Speedyköpare tänker "ah jag köper denna istället!".

Omegas sätt att försöka skapa ännu mer efterfrågan och driva upp priserna - på samma sätt som att det finns miljontals kopior på Sub men alla vill ändå ha The Real Deal.

I vanlig ordning förstår jag mig dock inte på masspsykosen kring dessa släpp..

Jag har tänkt i exakt samma banor. Detta är ett geni-drag från Omega. Antalet speedy-bärare kommer tredubblas på någrs veckor. Säg att hälten av alla nya moonswatch-bärare kommer vilja ha en riktig speedy när som inser hur bra den är. Yikes.

Fantastiskt spännande det hela! Nästan overkligt otippat. Tankarna går mot H&Ms designer-samarbeten.

I min spåkula ser jag…

1. Det kommer tyvärr bli näst intill omöjligt att få tag i de populära färgerna, olimiterade eller inte. Till de priserna kan ju vissa aktörer köpa upp hela webblagren åt gången.

2. Kommer nog inte påverka de riktiga månklockorna, de bär sin egen vikt

..meeen most def påverka alla ”nästan” versioner av moonwatch ordentligt negativt. Vem köper en beggad reduced eller automatic osv när dessa erbjuder samma sak för 1/10 del av priset?
Vet inte vad som får nån att tro att dessa kvartsklockor i plast är "samma sak" som en Reduced eller Automatic?

Men det är liksom inte samma målgrupp tror jag. Du skulle ändå inte köpa en Speedy Automatic fast inte MoonSwatchen hade lanserats? Däremot, nån som siktat in sig på en Speedy Reduced eller Automatic kommer inte stt nöja sig med en Swatch.
Exakt. Det är som att man skulle gå och köpa en Invicta Sub-"homage" i min värld och nöja sig. "Den erbjuder ju ändå nästan samma sak som en Rolex".
Nu menar jag inte att @Perczek menade exakt så här, jag riktar min formulering mer mot att vissa andra verkar tro att "det blir bra med en MoonSwatch istället för en Moonwatch".

Men det är liksom inte samma målgrupp tror jag. Du skulle ändå inte köpa en Speedy Automatic fast inte MoonSwatchen hade lanserats? Däremot, nån som siktat in sig på en Speedy Reduced eller Automatic kommer inte stt nöja sig med en Swatch.
Nej det är sant. Jag skulle gärna köpa en eller ett par MoonSwatch som komplement till min vanliga Speedmaster.

Tillbaka
Topp