Vantheman
Basic
Ett lysande komplement Äntligen finns där Speedmasters för alla där ute! (Dem flesta iallafall)Köper inte alls det resonemanget. Det är mer ett komplement, inte ett ersättande alternativ. Men låt oss agree to disagree.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett lysande komplement Äntligen finns där Speedmasters för alla där ute! (Dem flesta iallafall)Köper inte alls det resonemanget. Det är mer ett komplement, inte ett ersättande alternativ. Men låt oss agree to disagree.
Synd att armbandet på mercury är så glänsande. Tycker också att earth växer ju mer man ser denMassor med klipp av hur den bärs på handleden här!
Speedy Tuesday (@speedytuesday) • Instagram photos and videos
31K Followers, 435 Following, 833 Posts - See Instagram photos and videos from Speedy Tuesday (@speedytuesday)instagram.com
Synd att inte Swatchverket hade riktigt rätt geometri för Speedysetupen. Hade blivit så mycket bättre med subdialsen i höjd med 3 och 9.Ett lysande komplement Äntligen finns där Speedmasters för alla där ute! (Dem flesta iallafall)
Synd att inte Swatchverket hade riktigt rätt geometri för Speedysetupen. Hade blivit så mycket bättre med subdialsen i höjd med 3 och 9.
Ser inte att det ens är i samma målgrupp. Dessutom är Automatic det riktiga namnet för modellen, reduced är endast till daglidags. Det finns även andra skillnader som storlek och att den är just automatisk och inte manuell...meeen most def påverka alla ”nästan” versioner av moonwatch ordentligt negativt. Vem köper en beggad reduced eller automatic osv när dessa erbjuder samma sak för 1/10 del av priset?
+1Men det är liksom inte samma målgrupp tror jag. Du skulle ändå inte köpa en Speedy Automatic fast inte MoonSwatchen hade lanserats? Däremot, nån som siktat in sig på en Speedy Reduced eller Automatic kommer inte stt nöja sig med en Swatch.
Njae är osäker, IMO erbjuder de inte samma sak. Absolut finns en risk att reduced kommer ner till mer rimliga nivåer men den som vill ha månklockan kommer inte nöja sig med moonswatch. Förr eller senare kommer man inse att en kvartsklocka i plastliknande material inte kan ersätta "the real deal". Vill tillägga att jag är extremt taggad på detta släpp och tycker klockor är svincoola för vad de är, - men de är inga månklockorFantastiskt spännande det hela! Nästan overkligt otippat. Tankarna går mot H&Ms designer-samarbeten.
I min spåkula ser jag…
1. Det kommer tyvärr bli näst intill omöjligt att få tag i de populära färgerna, olimiterade eller inte. Till de priserna kan ju vissa aktörer köpa upp hela webblagren åt gången.
2. Kommer nog inte påverka de riktiga månklockorna, de bär sin egen vikt
..meeen most def påverka alla ”nästan” versioner av moonwatch ordentligt negativt. Vem köper en beggad reduced eller automatic osv när dessa erbjuder samma sak för 1/10 del av priset?
Det stämmer!För visst är det en Cartier Must som gömmer sig där bakom? Även fast fokus inte skulle ligga där så kliar nyfikenheten.
Pluto var riktigt bra live!Ja på din "live action" bild ser tyvärr det röda på Mars liiite för blekt ut, hoppas det är rödare i verkligheten. Där i mot såg mercurius och pluto nice ut...
Har vi några mått på dom där rackarna?
Det var ju exakt det jag skrev juNjae är osäker, IMO erbjuder de inte samma sak. Absolut finns en risk att reduced kommer ner till mer rimliga nivåer men den som vill ha månklockan kommer inte nöja sig med moonswatch. Förr eller senare kommer man inse att en kvartsklocka i plastliknande material inte kan ersätta "the real deal". Vill tillägga att jag är extremt taggad på detta släpp och tycker klockor är svincoola för vad de är, - men de är inga månklockor
Sjukt snygg! Blev så glad över dessa släpp att min gamla Speedy 005 åkte på idag igen för första gången på några månader!Glöm inte att lägga till Mercury i första inlägget.
Min favorit.
Har man råd med en riktig så har man råd med en Swatch. Har man bara råd med en Swatch så kan man tråna efter en riktig. Win win.Jag ser det som totalt orimligt att dessa MoonSwatches skulle ta marknadsandelar från potentiella Speedyköpare (Speedy som i riktiga Speedy..)
Kul släpp men kom igen..
Tror det här snarare kommer öka efterfrågan på Speedy.. folk kommer vilja ha the real deal. Inte så att en potentiell Speedyköpare tänker "ah jag köper denna istället!".
Omegas sätt att försöka skapa ännu mer efterfrågan och driva upp priserna (i samma linje med att de höjt priserna markant senaste året) - på samma sätt som att det finns miljontals kopior på Sub men alla vill ändå ha The Real Deal.
I vanlig ordning förstår jag mig dock inte på masspsykosen kring dessa släpp..
Licensing fees kanske?Som ekonom är man nyfiken på hur betalningsmodellen mellan parterna ser ut för det här samarbetet. (Även om företagen ingår i samma koncern).
Denna är också min favorit!Glöm inte att lägga till Mercury i första inlägget.
Min favorit.
Glöm inte att lägga till Mercury i första inlägget.
Min favorit.
RIP. dina klockorSer många som ojar sig över vattentätheten eller bristen på densamma. Jag förstår inte riktigt farhågorna. Själv har jag aldrig varit i närheten av 30 m ner. Men brukar man dyka så djupt har man nog en annan klocka för ändamålet redan? Den borde väl klara sig utmärkt på de flesta normala sommaraktiviteter eller missar jag något?
Det där är bara trams.RIP. dina klockor
En heldag på stranden är alltså ok?Det där är bara trams.
Klart, 30 m är 30 m. Framförallt från seriösa tillverkare. Men kronografer är ju fler hål så mer kan gå fel. Trycka på knappar under vatten är nog ingen god ide. Jag hade badat med den iaf.En heldag på stranden är alltså ok?
På de klippen ser ju fan Jupiter nice ut oxå, med de orangea visarna. Blir dyrt iaf tillslut när man vill ha typ 4 st.Massor med klipp av hur den bärs på handleden här!
Speedy Tuesday (@speedytuesday) • Instagram photos and videos
31K Followers, 435 Following, 833 Posts - See Instagram photos and videos from Speedy Tuesday (@speedytuesday)instagram.com
Det tror jag inte. Har tryckt ett par ca tio år gamla Swatch till 3 bar efter batteribyte utan läckage. På min arm kommer de inte utsättas för något i närheten av ens det. Förstår inte varför den här skulle ta in vatten redan innan första batteribytet.RIP. dina klockor
Det verkar så. Swatch själva förmanar om att skölja av i sötvatten efter bad i havet. Gissar att de avråder från att använda knappar och krona under vattnet om jag letar vidare men annars borde det inte vara några problem tror jag.En heldag på stranden är alltså ok?