I en intervju med Wired tycker jag att Omegas vd kom med ett rätt bra svar på frågan om man inte tror att det urholkar Omegas varumärke:Tvärtom så tror jag att detta är ett idiotdrag från omega tbh. Folk gillar det exklusiva, Lyxen (Nej, Alla som köper klockor över några tusen är inte "nördar" o hänger på forum) och detta tar ju bort mkt av exklusiviteten från Omega ärligt talat.
Jag vill ha en såklart då jag samlat på Omega i 18 år, Men tror ej det är bra för varumärket alls någonstans.
Personligen så försvann tjusningen med speedmaster lite nu även om det såklart inte är samma klocka.
“But there is a vast space between a genuine Speedmaster Moonwatch and this Swatch. There is really no crossover in any true sense, apart from the look. Yes, there is a model in black and perhaps it could pass as the real thing in certain light, but it is in Bioceramic, which makes it unique, different. It’s important to keep it in perspective. It’s a fun project and adds some light to an industry that can take itself too seriously.”