• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Kikade in lite på ali express o där verkade man kunna köpa en utan logga, vilket gör den till en homage. Det kan jag absolut leva med :) och det går ju inte för mig att köpa den riktiga ny endå

Nej, det gör den till en kopia utan logotyp :)

En homage är är hylling, en tolkning. Men det är en diskussion för en annan tråd. Även Aliexpress-varianter.

Var och en får göra som den vill men jag vill ha en moonswatch och är det någon som har eller känner någon som har en mercury går det bra att dra ett pm. Tack!

Nej, det gör den till en kopia utan logotyp :)

En homage är är hylling, en tolkning. Men det är en diskussion för en annan tråd. Även Aliexpress-varianter.
Ärligt talat är de flesta homager rena rip offsen för att många har inte råd med tex rolex så de köper en invicta.
Jag undrar hur många potentiella moonswatch köpare som köpt en kopia pga tillgägligheten. Jag vet inte om jag är bitter eller tacksam mot swatch att jag ej kunnat köpa en. Anser nog att de är riktigt överprisade

Ärligt talat är de flesta homager rena rip offsen för att många har inte råd med tex rolex så de köper en invicta.
Jag undrar hur många potentiella moonswatch köpare som köpt en kopia pga tillgägligheten. Jag vet inte om jag är bitter eller tacksam mot swatch att jag ej kunnat köpa en. Anser nog att de är riktigt överprisade
Den kostar väl 2500kr typ, hur kan det vara överprisat?

Uranus idag :)
C86ED5AE-1E01-4BC6-95C7-18C974FB722A.jpeg

Fick hem min nya Moon idag, är riktigt nöjd! Fjärde Moonswatchen jag äger, och den enda jag hittills känner att jag kommer att behålla ett tag.
Stilren - funkar till det mesta! Vågade mig på ett camo-band från Watchwear, men jag tror jag håller mig till ett Velcro eller gummi förutom när jag jagar.😅
8316059F-FE4B-4C73-8B3C-CC0009DED1CC.jpeg
249D19FE-6D34-4801-A042-026AD100432A.jpeg

Anledningen till att de är eftertraktade är att man får en legitim klocka som det står Omega på till ett lågt pris. Om man skiter i att klockan ska vara legitim kan man ju lika gärna köpa en piratkopia av en riktig Omega.

Var i Madrid i veckan och fick tag på en Jupiter. De hade Mars, Sun, Venus, och Uranus inne hela tiden i deras tre olika butiker. Träffade en samlare utanför en butik som hade en whatsapp-grupp med andra som sprang runt i butikerna och erbjöd mig Moon & Mercury för 385€ st. Är det bra pris? Ca 4300 SEK.

Var i Madrid i veckan och fick tag på en Jupiter. De hade Mars, Sun, Venus, och Uranus inne hela tiden i deras tre olika butiker. Träffade en samlare utanför en butik som hade en whatsapp-grupp med andra som sprang runt i butikerna och erbjöd mig Moon & Mercury för 385€ st. Är det bra pris? Ca 4300 SEK.
Om 50% mer än i butik (bakluckan på bil) är bra pris?

Tillbaka
Topp