• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

1F24A6A9-E5ED-438C-9FD8-79A390E3E0AE.jpeg

Är på hemmakontoret. Precis startat upp datorn + skärmen.

Hör lite svagt ett ljud som jag inte brukar höra. Låter som om något klickar eller skrapar mot något.

Hm. Är det skärmen? Hårddisken?

Börjar lyssna bakom skärmen. Lägger örat mot de externa hårddiskarna.
Slår lite lätt på skärmen.

Vad är det som låter?!

Aha...

Det var mina två MoonSwatches 😅😅

Kikade in lite på ali express o där verkade man kunna köpa en utan logga, vilket gör den till en homage. Det kan jag absolut leva med :) och det går ju inte för mig att köpa den riktiga ny endå
Hade du bara otur när du tänkte eller vad fan hände där?
Trevliga! Ser att du bytt band också. Är originalbanden helt obrukbara? Känns som att nästan alla byter.
Om man vänder på det gillar jag det men jag verkar vara en av få som gillar originalbandet.

Lika stor skillnad på en sub o en oris? Vart går gränsen?
Nu snackar vi endå om swatch plastklockor för 3000 bara för att det står omega på dom.

Dags att sluta gräva den här gropen du redan står rätt djupt nere i 🌻

Omega X Swatch -> Ali Express-kopia

Rolex Submariner -> Oris

Du Måste inse att jämförelsen inte bara haltar utan att den är helt amputerad.

Du har inte mycket om ens något stöd på övriga forumet heller kan jag lova med mycket stor säkerhet.
Jag lägger ner nu, stoppar svansen mellan benen o drar härifrån.
Men de flesta på det här forumet skulle nog säga att oris är ett respektabelt märke.
De har dock lånat rätt friskt av rolex design.

Om jag köper en färglad plastklocka chrono som har samma färgtema och boettform från wish pga att jag inte vill jaga en fiat i stockholm fine.
Sålänge det inte är en fejk så är det lugnt i mina ögon.

Jag var i London när dessa först släptes. Otrolig kö utanför Swatchbutiken. Någon som vet om det går att köpa "in store" ännu? Eller undra när det är möjligt.. :)

Uppdatering från Madrid:

Ytterligare fiskelycka och en Moon-MoonSwatch har adderats till kollektionen :D

Har nu sett Moon, Sun, Uranus, Mars, Venus och Saturnus. Personen framför mig i kön knep tyvärr sista Saturnus framför ögonen på mig...

Det finns tre Swatch-butiker i Madrid som säljer MoonSwatches så chanserna att hitta en klocka är hög. Jag har varit till alla en gång om dagen två dagar i rad och två av butikerna hade nya modeller från en dag till en annan.

De med vita band verkar det finnas gott om, fanns i två av butikerna båda dagarna.

Ska fortsätta sökandet under helgen, rekommenderar att besöka butikerna här om man har vägarna förbi :D

IMG20230113221359.jpg

Uppdatering från Madrid:

Ytterligare fiskelycka och en Moon-MoonSwatch har adderats till kollektionen :D

Har nu sett Moon, Sun, Uranus, Mars, Venus och Saturnus. Personen framför mig i kön knep tyvärr sista Saturnus framför ögonen på mig...

Det finns tre Swatch-butiker i Madrid som säljer MoonSwatches så chanserna att hitta en klocka är hög. Jag har varit till alla en gång om dagen två dagar i rad och två av butikerna hade nya modeller från en dag till en annan.

De med vita band verkar det finnas gott om, fanns i två av butikerna båda dagarna.

Ska fortsätta sökandet under helgen, rekommenderar att besöka butikerna här om man har vägarna förbi :D

IMG20230113221359.jpg
Du @MightyMowgli, jag hörde att du var i Spanien. Vad gjorde du?
Åt du goda tapas?
Lapade sol vid stranden?

- Jag köade utanför tre Swatch butiker... Varje dag...

🥲

Man hinner med mycket under några dagar om man är effektiv ;)

Och faktiskt förvånansvärt lite köer, aldrig mer än 3-4 personer före :D
Fanns tre butiker i Hong-Kong. Var noll kö, men det berodde på att de inte hade några inne... Men sen en dag gick jag förbi en butik av en slump och såg då en kund med en Venus.

Frågade om de hade någon inne och lyckades få med mig två eftersom min pappa stod bredvid 😀

Tillbaka
Topp