• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Ok, tack skall du ha! Jag antar att det handlar mest om att ha tur med timingen, har inte själv särskilt höga förväntningar på att lyckas. Men tror jag testar Battersea då jag kommer att ha ett möte inte allt för långt därifrån, och om de inte har något inne testar jag eventuellt någon av de andra butikerna.
Citerar mig själv med en uppdatering om hur det gick. Besökte battersea power station butiken idag lite före kl 19, me de hade inga moonswatch inne. De sade att de får klockor ca 3 gånger per vecka. Därefter tog jag mig till Covent garden, men givetvis hade de inga klockor (moonswatch, alltså) där heller. Som väntat alltså, men det kan vara bra att veta att enligt personalen är det helt lönlöst att ens försöka efter kl 16, för då har de aldrig något kvar.

Moon på Omegagummi

Bilagor

• DB495E7E-B342-4E39-89F1-C5897BE9B293.jpeg
    DB495E7E-B342-4E39-89F1-C5897BE9B293.jpeg
    973.1 KB · Visningar: 18
  • 0C39B7AD-4F91-4B7F-B5CB-464DD164C134.png
    0C39B7AD-4F91-4B7F-B5CB-464DD164C134.png
    859.3 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
I en Moonswatch-facebookgrupp så har ett par stycken lyckats få tag på Neptunes de senaste dagarna. I Paris och London bla har jag för mig, så nu verkar de rulla ut igen verkar det som!
Ping! @Tigerrrr Visst har du bara den kvar för att färdigställa samlingen? :)

Nyfiken fråga; köper du moonSwatch från UK och sen tar hem för att sälja direkt, behöver du momsa då? Eller är det för lågt belopp?

I en Moonswatch-facebookgrupp så har ett par stycken lyckats få tag på Neptunes de senaste dagarna. I Paris och London bla har jag för mig, så nu verkar de rulla ut igen verkar det som!
Ping! @Tigerrrr Visst har du bara den kvar för att färdigställa samlingen? :)
Tack för pingen:) Jag har noterat detta (fast på insta) men inte fått det bekräftat av någon pålitlig källa ännu. Det finns tyvärr många kopior där ute. Jag kollade på en som fanns till salu i Gbg för några månader sedan men den var tokfejk.

För lågt belopp. Under 5000kr är fritt att föra in har jag för mig.
Det är väl moms och tull på precis allt från UK numera. Kollade på tullräknaren och den lägger moms och även på 100 sek

från tullverkets hemsida

Här är ditt resultat​

Du har valt:​

Land
Vara
Storbritannien
Armbandsur och fickur, analog tidvisning (ej smartklockor)
Accessoarer och klockor
Varans inköpspris och fraktkostnader100 SEK
Moms (25%)26 SEK

Det är väl moms och tull på precis allt från UK numera. Kollade på tullräknaren och den lägger moms och även på 100 sek

från tullverkets hemsida

Här är ditt resultat​

Du har valt:​

Land
Vara
Storbritannien
Armbandsur och fickur, analog tidvisning (ej smartklockor)
Accessoarer och klockor
Varans inköpspris och fraktkostnader100 SEK
Moms (25%)26 SEK

Det verkar vara lite annorlunda om man reser dit och gör köpet fysiskt. Nedan saxat från Tullverket också. Man kan åtminstone köpa en utan att begå brott om man inte deklarerar 😊
Screenshot_20230204_124137_Chrome.jpg

Nästan komplett, bara Neptune som saknas. Priserna börjar sjunka på dem så kanske har produktionen kommit igång igen.
6935D4F5-F11C-46AE-BD7D-AE88CC31DCF0.jpeg
Faktiskt inget superfan själv av moonswatchen men riktigt imponerande att du mer eller mindre lyckats samla ihop alla modeller. Förvisso har jag inte klämt och känt irl och skulle säkert kunna köpa både en och två av dessa. Menar mest att med det lilla intresse jag känner för dessa försvann det med den sinnessjuka hajpen som blev. Men som sagt, jävligt imponerade samling du dragit ihop 👍🏻

Det verkar vara lite annorlunda om man reser dit och gör köpet fysiskt. Nedan saxat från Tullverket också. Man kan åtminstone köpa en utan att begå brott om man inte deklarerar 😊
Screenshot_20230204_124137_Chrome.jpg
Tänkte inte på om man åkte dit. Men om man beställer på nätet är det ett lägre värde. Omega-swatch måste man ju åka dit om skall ha en.
Kollade på swatch hemsida att dom producerar så mycket det bara går att få fram av klockorna

Rekommenderar Paris. Gick förbi Swatch minsta butik här, och fick höra att leveransen skulle komma alldeles snart. Människorna började bilda kö, och tio minuter senare har jag en Mercury och en Moon i en påse.

Högg en Mercury. Vanligt att kronograf sekunden inte centrerar prick tolv på dessa?

4E6FDB8E-E09A-4EFA-949D-EC8AF64976E4.jpeg
Yes. Jag lurkar bara den här tråden men det har avhandlats flertalet ggr. Och det är tydligen jävligt enkelt att åtgärda. Minns inte exakt hur man skulle göra men det borde bara vara en googling bort för dig. Något kring hur man trycker in pushers och kan mata fram sekundvisaren vill jag minnas

Yes. Jag lurkar bara den här tråden men det har avhandlats flertalet ggr. Och det är tydligen jävligt enkelt att åtgärda. Minns inte exakt hur man skulle göra men det borde bara vara en googling bort för dig. Något kring hur man trycker in pushers och kan mata fram sekundvisaren vill jag minnas
Kalibrera kronografen har jag koll på med kronan i utdraget läge och trycka fram för centrering, men visaren hamnar antingen före eller efter 12.

Vet någon om dem lagt ner bilen som kör runt och säljer? Tidigare fanns det massa bilder på hemsidan på folk som träffat bilen och köpt, men ser inte det längre?

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina Moonswatches. Antar jag läst för mycket negativt innan, men för priset tycker jag att de är klart bra. Nu har jag Venus och Uranus, som kanske är de som är "minst lika" en vanlig Moonwatch men tycker de är klockrena som lekfulla sommarklockor. Till och med strapsen som jag tyckte såg tråkiga ut på bild funkar på mig i verkligheten.

Tillbaka
Topp