Hahaha ja verkligen!Synd att Tradera inte har en funktion som eBay där man kan lämna skambud
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha ja verkligen!Synd att Tradera inte har en funktion som eBay där man kan lämna skambud
0 omdömen - Känns som ett säkert kort
Synd att Tradera inte har en funktion som eBay där man kan lämna skambud
Är du full igen?När du går ned i vattnet sprängs den och du själv i luften.
Nej inte vad jag vet.Är du full igen?
Om den är tät till 30 m och jag tar ner den till kanske 2 m på sin höjd, varför skulle det vara ett problem?30 till 50 meter är generellt att klockan är tålig nog mot vatten från att man tvättar händerna, men inte mer än så. För att simma/bada är det rekommenderat med minst 100 meter / 10 Bar
Om den är tät till 30 m och jag tar ner den till kanske 2 m på sin höjd, varför skulle det vara ett problem?
30 meter är lite av en falsk indikering och betyder inte att man kan gå ner på 30 meter. I praktiken kan man knappt ha den i vattnet alls.Om den är tät till 30 m och jag tar ner den till kanske 2 m på sin höjd, varför skulle det vara ett problem?
Det antalet meter som anges är ett statiskt tryck utan några t.ex. stötvågor eller temporärt tryck. Säg om du kör vattenscooter och plaskar i vattnet så blir det faktiska trycket rejält mycket högre. Samma om du får för dig att "köra bomben" från 5:an i simhallen.Om den är tät till 30 m och jag tar ner den till kanske 2 m på sin höjd, varför skulle det vara ett problem?
Synd. Brukar själv gå ner ca 20 meter så det ska nog gå bra, får så jävla ont i öronen nere på 30 meter
30 meter är lite av en falsk indikering och betyder inte att man kan gå ner på 30 meter. I praktiken kan man knappt ha den i vattnet alls.
30 meter är generellt att den tål stänk av vatten utan att den får läckage.
50 meter är något bättre, vissa säger att man i högsta fall kan ta simtag med den - Men det är absolut inte rekommenderat.
100 meter går alldeles utmärkt att bada eller snorkla på grunt vatten med.
200 meter och uppåt går att amatör-dyka med.
Kortfattat så innebär vattentätheten att klockan (i teorin) tål ett tryck på givet djup, men det förutsätter att den är helt stationär. Skulle du simma med en klocka så blir den utsatt för betydligt högre dryck än vad den potentiellt tål, varav simma/bada så bör klockan vara minst "100m vattentät"
Om jag felar någonstans så får ni andra gärna rätta mig men detta är hur jag har förstått problematiken.
Det antalet meter som anges är ett statiskt tryck utan några t.ex. stötvågor eller temporärt tryck. Säg om du kör vattenscooter och plaskar i vattnet så blir det faktiska trycket rejält mycket högre. Samma om du får för dig att "köra bomben" från 5:an i simhallen.
Seglivat nonsens. 30 meter är 30 meter.
Din klocka...Nä. Står det 30 ska den tåla 30m.
Swatch verkar inte hålla med dig.30 meter är lite av en falsk indikering och betyder inte att man kan gå ner på 30 meter. I praktiken kan man knappt ha den i vattnet alls.
30 meter är generellt att den tål stänk av vatten utan att den får läckage.
50 meter är något bättre, vissa säger att man i högsta fall kan ta simtag med den - Men det är absolut inte rekommenderat.
100 meter går alldeles utmärkt att bada eller snorkla på grunt vatten med.
200 meter och uppåt går att amatör-dyka med.
Kortfattat så innebär vattentätheten att klockan (i teorin) tål ett tryck på givet djup, men det förutsätter att den är helt stationär. Skulle du simma med en klocka så blir den utsatt för betydligt högre dryck än vad den potentiellt tål, varav simma/bada så bör klockan vara minst "100m vattentät"
Om jag felar någonstans så får ni andra gärna rätta mig men detta är hur jag har förstått problematiken.
Vilken punkt syftar du på?Swatch verkar inte hålla med dig.
Den som hänvisar till ISO 22810? "Värdet motsvarar vattentrycket på 30 meters djup".Vilken punkt syftar du på?
Ett till inlägg som visar att den blå färgar av sig
Det ultimata vore ju om man betalar den och låter säljarens bror ta med den till Sverige i påsk när en eventuell onlineförsäljning kommit igång för retailprisVet inte om denna delats tidigare men nu har en dykt upp på tradera
Omega klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Omega klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Den som hänvisar till ISO 22810? "Värdet motsvarar vattentrycket på 30 meters djup".
Tror du blandar ihop ytspänning och tryck...Och om du hoppar från 5m är väl skillnaden att du når botten snabbare än om du gör en sakta nedsänkning.
Inte speciellt källkritisk? Vem litar man mest på, ISO-definitionen eller random skräptillverkare som skall tolka den? Finns dock separat tråd om vattentäthet på forumet, läs den och håll denna ren från trams.
Vet inte vad du hittat för skum sida på internet men här är ISOs officiella sajt
Om det är sant i praktiken så är det ju i så fall helt fantastiskt!Vet inte vad du hittat för skum sida på internet men här är ISOs officiella sajt
Alltså, har trott som du en gång i tiden, inga konstigheter och fattar om folk är skeptiska.Om det är sant i praktiken så är det ju i så fall helt fantastiskt!
Men jag är fortfarande väldigt skeptisk till att en plastklocka utan gängad krona kan både snorklas och dykas med
Men visst, står det så enligt specifikationerna så... Dock inget jag kommer sätta till prov
Om det är sant i praktiken så är det ju i så fall helt fantastiskt!
Men jag är fortfarande väldigt skeptisk till att en plastklocka utan gängad krona kan både snorklas och dykas med
Men visst, står det så enligt specifikationerna så... Dock inget jag kommer sätta till prov
Man får ju komma ihåg att det är när den är ny också. Efter lite slitage hade jag inte litat på "30 m" för en plastklocka.Vet inte vad du hittat för skum sida på internet men här är ISOs officiella sajt