Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Killgissar att den kommer ligga rätt stabilt utan värdeökning de närmsta 10-15 åren för att marginellt öka lite som de flesta Sestch klassiker. Men det hänger väl lite på om det kommer fler co-labs. Lite samma utvecklingskurva som muminmuggar är min gissningBlir såklart en försäljningssuccé, men riskabel varumärkesgambling av Swatchgruppen. Tror många som hoppas på värdeökning kommer att bli besvikna. Som alltid när målgruppen för en produkt är samlare. Många köper och lägger i byrålådan=garanterat stort utbud av fina ex långt fram i tiden=lågt andrahandsvärde.
Skulle snarare säga 5% av utseendet till 5% av priset. Förhoppningsvis ökar intresset för Speedyn i och med detta.Vad kommer detta innebära för andrahandsmarknaden av Speedys? Här får du 80% av utseendet till 5% av priset.
Inte alls om man får tro ryktena. Dock finns ändå risken att den blir lika limiterad som Playstation 5 har varit sedan release, så kallade "scalpers" är en grej nu.Tycker det är en kanon modell! Synd bara att den inte går att köpa här i sverige, än om det nu kommer gå att köpa online senare.
Undra hur "limited" den kommer va??
Var tvungen att googla xDInte alls om man får tro ryktena. Dock finns ändå risken att den blir lika limiterad som Playstation 5 har varit sedan release, så kallade "scalpers" är en grej nu.
Var slog du upp tältet?Såg f.ö. det här hos Swatch på Fifth Av tidigare idag. Lite klarare nu när nyheten droppat.
Två gator bort förmodligen, kön är nog redan lång.Var slog du upp tältet?
Håller med om att bandet ser väldigt plastigt ut. Tur att jag har en 1171 länk att slänga påÄr riktigt sugen på den men är lite misstänksam gällande bandet. Jag hoppas jag har fel men kikar man på Revolution Watch video från igårkväll så kan man se på Alaska versionen som Wei Kuh bär att det riskerar att vara lite för plastigt mer åt leksakshållet.
Mer close ups här
Passa på att köpa @Staafen s bakboett så är du ”hemma”Håller med om att bandet ser väldigt plastigt ut. Tur att jag har en 1171 länk att slänga på
Hoppas verkligen du har rätt! Får jag fråga var du har fått den infon ifrån?
Vilken då?Passa på att köpa @Staafen s bakboett så är du ”hemma”
@Deskdiversthlm Tror du menar mitt va?Vilken då?
På tal om något annat än nya MoonSwatch.
Jag har ett extra caseback till en 145.0022 som jag aldrig kommer att använda.
Vad kan ett sådant vara värt i runda slängar? Någon här i tråden som är intresserad?
Ja, här har jag gått i alla år och spytt på Speedy Reduced för att den har hemska ballögda subdials men här känner jag plötsligt att jag kan köpa det. Om och när de blir masstillgängliga kommer jag definitivt hoppa på en, de är ju för kul för att inte.Skulle snarare säga 5% av utseendet till 5% av priset. Förhoppningsvis ökar intresset för Speedyn i och med detta.
Kluven, tycker det är en kul idé men tyvärr ser klockorna sjukt skeva ut med missplacerade subdials. Addera det notoriskt höga Swatchtickandet så är den plötsligt inte så kul längre.
Men kul idé som sagt och jag hoppas verkligen att de blir brett tillgängliga så att vi slipper se sjuk hype och överpriser på andrahandsmarknaden.
Sorry japp blandade ihop där.@Deskdiversthlm Tror du menar mitt va?
Och ja det lär bli grymt bra på en färgglad plastklocka
Ser ju onekligen plastiga ut men behöver se en irl. Tror de är grymma frågan är vilken färg man ska börja medEn till bild från Reddit:
Alla 11 till priset av en halv Speedy...i teorin.En till bild från Reddit:
Hade varit läckert med att ha hela lådan hemma tillsammans med originalet.En till bild från Reddit:
”Upplagd igen pga oseriös köpare” incomingIngen kommentar...
Fast det där är väl utstuderat. Auktionen går ut om 6 dagar, släppet är på lördag. På söndag kommer det krylla av auktioner som verkar "billiga" i förhållande till denna som så klart blir referenspunkt.Ingen kommentar...
Det där är ju bara sjukt! Du får ju en riktigt fin ”riktig” vintage-speedmaster med samlarvärde för de pengarna…Ingen kommentar...
För de pengarna, är det ju bara att ta ledigt från jobbet from idag och åka o tälta framför en Swatchbutik.Ingen kommentar...
Tänkte väl, jag vill gärna ha ett baklock på min Speedy. Det kommer in så mycket smuts annars.@Deskdiversthlm Tror du menar mitt va?
Och ja det lär bli grymt bra på en färgglad plastklocka