• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Tycker det är en kanon modell! Synd bara att den inte går att köpa här i sverige, än om det nu kommer gå att köpa online senare.
Undra hur "limited" den kommer va??

Blir såklart en försäljningssuccé, men riskabel varumärkesgambling av Swatchgruppen. Tror många som hoppas på värdeökning kommer att bli besvikna. Som alltid när målgruppen för en produkt är samlare. Många köper och lägger i byrålådan=garanterat stort utbud av fina ex långt fram i tiden=lågt andrahandsvärde.
Killgissar att den kommer ligga rätt stabilt utan värdeökning de närmsta 10-15 åren för att marginellt öka lite som de flesta Sestch klassiker. Men det hänger väl lite på om det kommer fler co-labs. Lite samma utvecklingskurva som muminmuggar är min gissning 😉
……snopet däremot för de som lägger flera 1000k över nu vid släpp och den sedan blir tillgänglig online strax 😝

Vad kommer detta innebära för andrahandsmarknaden av Speedys? Här får du 80% av utseendet till 5% av priset.
Skulle snarare säga 5% av utseendet till 5% av priset. Förhoppningsvis ökar intresset för Speedyn i och med detta.

Kluven, tycker det är en kul idé men tyvärr ser klockorna sjukt skeva ut med missplacerade subdials. Addera det notoriskt höga Swatchtickandet så är den plötsligt inte så kul längre.

Men kul idé som sagt och jag hoppas verkligen att de blir brett tillgängliga så att vi slipper se sjuk hype och överpriser på andrahandsmarknaden.

Tycker det är en kanon modell! Synd bara att den inte går att köpa här i sverige, än om det nu kommer gå att köpa online senare.
Undra hur "limited" den kommer va??
Inte alls om man får tro ryktena. Dock finns ändå risken att den blir lika limiterad som Playstation 5 har varit sedan release, så kallade "scalpers" är en grej nu.

Inte alls om man får tro ryktena. Dock finns ändå risken att den blir lika limiterad som Playstation 5 har varit sedan release, så kallade "scalpers" är en grej nu.
Var tvungen att googla xD

Scalper

"An asshole who preorders/buys an item as soon as it's available and resells it at a higher price point than the item originally sold for. Usually is fat, lazy, or has no actual job"

Såg f.ö. det här hos Swatch på Fifth Av tidigare idag. Lite klarare nu när nyheten droppat.
B23ED6DD-FC18-4DA2-B621-5FDDFBB12A54.jpeg
Var slog du upp tältet?

Är riktigt sugen på den men är lite misstänksam gällande bandet. Jag hoppas jag har fel men kikar man på Revolution Watch video från igårkväll så kan man se på Alaska versionen som Wei Kuh bär att det riskerar att vara lite för plastigt mer åt leksakshållet.
Mer close ups här
Håller med om att bandet ser väldigt plastigt ut. Tur att jag har en 1171 länk att slänga på 😅

Vet inte om det diskuterats men borde inte swatchloggan varit överst? Nu får man ju intrycket att omega gör klockan och swatch designat istället för tvärtom. Jag trodde det var någon dyr keramisk utgåva först.

Skulle snarare säga 5% av utseendet till 5% av priset. Förhoppningsvis ökar intresset för Speedyn i och med detta.

Kluven, tycker det är en kul idé men tyvärr ser klockorna sjukt skeva ut med missplacerade subdials. Addera det notoriskt höga Swatchtickandet så är den plötsligt inte så kul längre.

Men kul idé som sagt och jag hoppas verkligen att de blir brett tillgängliga så att vi slipper se sjuk hype och överpriser på andrahandsmarknaden.
Ja, här har jag gått i alla år och spytt på Speedy Reduced för att den har hemska ballögda subdials men här känner jag plötsligt att jag kan köpa det. Om och när de blir masstillgängliga kommer jag definitivt hoppa på en, de är ju för kul för att inte.
Tror inte för en sekund att de skulle skada Omegas varumärke, tvärtom en inkörsport för de 99.99% som inte har den blekaste aning om vad Speedys och "Moonwatch"är men som kan få upp ögonen. Säger det som en som ägnat timmar av fönstershopping framför Swatchskåpen på Ur&Penn på 80-talet.

Detta blir mer reklam för riktiga Speedmaster än något annat, eller en 3e världen Speedmaster. Det är ju en billig swatch klocka som ser ut som en Speedmaster. Men kommer köpa en när det finns möjlighet!

För allmän info. Såg att någon på FB fått svar på ett mail till Swatch ( vet inte vilken butik det gäller men det är väl rent generellt)

This is the email I got from swatch:

Hi James,

Many thanks for getting in touch regarding our Special launch on Saturday 26th of March 2022.

The store will be opening earlier than usual that day and we do recommend customers interested in purchasing to make their way to the store for 8am.

Please be aware that purchases of our special product are strictly limited to 2x per customer and that we cannot reserve stock under any situation.

Neither can we take payment over the phone, via bank transfer or post out.

The only way you can purchase is in person on a first come first serve basis.

Should stock sell out we will be receiving more over the coming weeks however stock will be in very limited supply.

Many thanks for your understanding and we hope to see you Saturday 26th!

Warmest regards,

Love them och initiativet! Tror de kan vara mycket smart för båda varumärkena och speciellt om de håller ner antal lite och bygger vidare på den hype som redan startats. Riktiga speedyfantaster kommer köpa flera och ha kvar sin riktiga och nya kunder kommer att fastna. Riktigt sugen på moon, mercury och neptune! Perfekt beater!

Tillbaka
Topp