• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Elias.A

Cartier
7DD88E48-5D10-40D0-9878-7BF2324FD18E.jpeg
 

”The Speedmaster Moonwatch model, which retails for about $7,000 and is lionized for being the first watch worn on the moon, increased sales in Omega stores by more than 50% since the launch of the $250 MoonSwatch in March”
 

”The Speedmaster Moonwatch model, which retails for about $7,000 and is lionized for being the first watch worn on the moon, increased sales in Omega stores by more than 50% since the launch of the $250 MoonSwatch in March”
Där har vi svaret alltså. Swatch gjorde en fantastiskt bra deal på MoonSwatchen. Grattis till dem, kan vi få handla plastklockorna online snart? :angel:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

”The Speedmaster Moonwatch model, which retails for about $7,000 and is lionized for being the first watch worn on the moon, increased sales in Omega stores by more than 50% since the launch of the $250 MoonSwatch in March”
Som jag trodde ökade populariteten hos the real deal. Kommer ihåg att en del trodde det skulle drabba Omega negativt när man kunde köpa MoonSwatch istället 😆
 

PNM

Panerai
Var inne i en Swatch-butik förra veckan och frågade efter en MoonSwatch. Blev ganska konstig stämning och jag blev ombed att följa med en herre bakom disken. Trodde eventuellt att de skulle visa mig något udda exemplar de inte ville basunera ut i butiken. Slutade med att jag hamnade i ett förhörsrum med två personer som visade identifieringsbrickor från Omega. En spelade good cop och frågade om jag ville ha en kopp té och sa att han förstod att jag ”aldrig menade att det skulle bli så här” men det slutade med att han som var bad cop slog mig över huvudet med en Omega-klocklåda och skrek ”tell us the fucking truth!!”. Fick lämna butiken efter 8 timmars förhör efter att jag ringde Amex och gick med på att köpa en ”riktig, ingen jävla leksak” (deras ord, inte mina) moonwatch från Omega. Så inte helt förvånad om försäljningen av Speedmaster gått upp..
 
Senast ändrad:
Tror verkligen inte det. Den som vill ha en Moonwatch kommer aldrig att nöja sig med plastvarianten. Och den går bevisligen att köpa men inte online. 😀
Alltså, jag har haft en riktig, jag vill ha en riktig igen nån gång men jag vill ändå ha en MoonSwatch också. Jag kanske är unik men jag tycker de är tillräckligt coola för att köpa oavsett.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Alltså, jag har haft en riktig, jag vill ha en riktig igen nån gång men jag vill ändå ha en MoonSwatch också. Jag kanske är unik men jag tycker de är tillräckligt coola för att köpa oavsett.
Samma här, har haft olika Speedyreferenser senaste 10 åren och fick tag i en Mission on Earth för några veckor sedan. Tycker den är ett roligt, fulsnyggt komplement men förstås ingen ersättare till den riktiga Speedyn. Det jag ogillar är hypen de rider på men den är troligen snart över när fler får tag i klockorna.
 
Efter upprepade försök under min vistelse i Paris för ett par veckor sedan fick jag till slut möjlighet att köpa en Pluto och slog till 🤩 kan intyga att hetsen var betydande (butiken hade två välbyggda säkerhetsvakter och en välarbetad körutin för att hantera hysterin). Butiken på Champs Elysees fick in ungefär 10 klockor per dag (slumpmässig tid).

7D8BFFC3-7A7D-433F-ABA9-84F3F748AB2A.jpeg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Federico "trying to be careful" när han kommenterar Hayeks uttalande i media nyligen. (Vet inte om han lyckas riktigt. ;))
 
Federico "trying to be careful" när han kommenterar Hayeks uttalande i media nyligen. (Vet inte om han lyckas riktigt. ;))
Mjaaah, sådär va? :p

Tycker det är lustigt att Mr. Hayek vägrar sälja MoonSwatch online pga någon slags status/kvalitet/whatever när Omega Speedmaster går att köpa ny online. För det gör den väl, eller är det bara via gråhandlare?
 

Elofsson

Breitling
Köpte en Jupiter idag i London Oxford Street.

Var förbi igår och personalen sa att de fick störst leveranser dit och flera gånger i veckan.

Kom dit 50 min före öppning och var ca 20 före i kö. 10 minuter innan öppning var de nog minst 40 framför. De hade säkerhetsvakter här också men de kunde inte göra så mycket.

De sålde vad jag kunde se Sun, Earth, Pluto, Uranus och Jupiter. Tror de fick in ca 100 klockor idag.
 

freppa

Omega
2-Faktor

Intressant ändå. Många i tråden trodde detta släpp skulle urholka the real thing.
Intressant ja!
Kan det vara så att det är möjligheten att få igenkänning av sin klocka i större utsträckning samt kunna säga att man har "den riktiga" moonwatchen som driver en del av försäljningen? Alternativt att bara fler insett med den ökade publiciteten att det är ballt med månlandning och därför köper.

Kanske missat innan i tråden, men någon som sitter på paralleller att dra med andra varumärken på detta topic?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Intressant ja!
Kan det vara så att det är möjligheten att få igenkänning av sin klocka i större utsträckning samt kunna säga att man har "den riktiga" moonwatchen som driver en del av försäljningen? Alternativt att bara fler insett med den ökade publiciteten att det är ballt med månlandning och därför köper.

Kanske missat innan i tråden, men någon som sitter på paralleller att dra med andra varumärken på detta topic?
Kan säkert vara det första, att den blir ett insteg.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tänk om alla urbutiker skulle vara lika hjälpsamma som Eriksons!
Hatten av från oss alla, ni är värt all beröm som går att ge.
Verkligen tack vare @ERIKSON URHANDEL lyckades mina föräldrar knippa en till mig i Nice idag!

Men det krävdes lite snack med personalen, bara under tiden dem var i butiken svarade dem runt 10 kunder att det inte fanns några att köpa, men dem hade tydligen i princip alla inne.
 
Topp