• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatchtråden

När man går till Swatch sida så säger den "6154 products", så lite svårt att säga säkert, men jag är skeptisk. Inte ens deras nedtonade modeller i rostfritt stål har mer än 3 bar, och de nämner inte ens vad glaset är för något, så sannolikt samma som alla andra, nån slags plast eller plexi.

Swatch gör kul slit-och-släng-klockor, vill man ha något tåligare så är det nog något annat märke man ska ha.
Jag förstår
Då får jag kanske kolla på andra märken!
Tack för svar 👌

Nu har jag testat min Stockholm OS 1912-Swatch några dagar. Det är min första Swatch med ett automatiskt verk.

Den känns mer skramlig och plastig än quartzmodellerna, men den håller tiden bättre än jag hade väntat mig. Nästan 30 år gammal och har sannolikt legat oanvänt in en låda hela sitt liv. Bra gångreserv också.

Kommer nog inte att använda den så mycket, men kul att ha.

FAD548D1-93D3-4E7C-9F35-F0E1A7EACCD6.jpeg
53C9085C-4808-4DA3-9A9D-221A1757B533.jpeg

Nu har jag testat min Stockholm OS 1912-Swatch några dagar. Det är min första Swatch med ett automatiskt verk.

Den känns mer skramlig och plastig än quartzmodellerna, men den håller tiden bättre än jag hade väntat mig. Nästan 30 år gammal och har sannolikt legat oanvänt in en låda hela sitt liv. Bra gångreserv också.

Kommer nog inte att använda den så mycket, men kul att ha.

FAD548D1-93D3-4E7C-9F35-F0E1A7EACCD6.jpeg
53C9085C-4808-4DA3-9A9D-221A1757B533.jpeg
Gamla Automatic är trevliga. Inte så mycket som skiljer det där verket från ett ETA 2824 och ändå var de mycket billigare än Sistem 51-skräpet.

Klurade ut hur jag skulle stoppa i ett nytt batteri i The Beep och ställa visarna men resten fattar jag inte riktigt hur det funkar. Är det någon som har en manual och vill dela med sig?

Klurade ut hur jag skulle stoppa i ett nytt batteri i The Beep och ställa visarna men resten fattar jag inte riktigt hur det funkar. Är det någon som har en manual och vill dela med sig?
Ännu en typ av Swatch som jag inte kände till. Vet inte om detta är till hjälp:
B1878126-3BEF-472B-8B91-03F103E43125.jpeg

Antar att du behöver ett nummer e.d. som identifierar ditt ex och sedan ta kontakt med tillhandahållaren av personsökaretjänsten i Sverige för att se om den går att aktivera i deras nät.

Ännu en typ av Swatch som jag inte kände till. Vet inte om detta är till hjälp:
B1878126-3BEF-472B-8B91-03F103E43125.jpeg

Antar att du behöver ett nummer e.d. som identifierar ditt ex och sedan ta kontakt med tillhandahållaren av personsökaretjänsten i Sverige för att se om den går att aktivera i deras nät.
Den är nog kompatibel med nätet men det är väl tveksamt om det är värt att skaffa ett abonnemang när ingen kommer ringa den. Tror abonnemangsfritt Minicall försvann när Telia sålde nätet. Jag är mest ute efter instruktioner för hur jag ställer digitaldelen och använder eventuella andra funktioner än just personsökaren. :)

Tillbaka
Topp