Det är okej att säga som det är. Den är fulast.Du måste slänga upp ett par bilder om du köper klockan. Kame måste vara den stökigaste i hela kollektionen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är okej att säga som det är. Den är fulast.Du måste slänga upp ett par bilder om du köper klockan. Kame måste vara den stökigaste i hela kollektionen
Kul, mycket variation!YES, då är swatchdelen i samlingen komplett
Skall det köpas fler så får de gömmas undan i någon låda efterhand... 5 rätt coola pjäser, där moonswatchen vart den sista efterlängtade klockan som rundar av samlingen. Jag ser dem som små konstverk som såklart är till för att användas, men som gör sig minst lika bra att kika på i lådan.
Tack så mycket. Ja, tycker de blev en ganska bra bredd och dessutom till en rimlig peng. Swatch är verkligen skojKul, mycket variation!
Var tvungen att googla. Metrica heter den, GK263. Verkar vara eftertraktad.Den här dök upp i mitt flöde. Riktigt kul variant som jag inte sett förut. Praktiskt om man ska kolla handledsmåttet om inte annat.
Swatch använder inga speciella Swatch-batterier, utan vanliga standardbatterier. Det borde stå vilket batteri du ska ha på baksidan vid batteriluckan.Tjena Swatch tråden. Har en Swatch Grand Prix SCJ101 liggandes hemma som behöver nytt batteri. Någon som har koll på om det är superviktigt att hitta ett korrekt batteri från samma era eller kan jag byta mot vilket modernt swatch batteri som helst?
Tjena Swatch tråden. Har en Swatch Grand Prix SCJ101 liggandes hemma som behöver nytt batteri. Någon som har koll på om det är superviktigt att hitta ett korrekt batteri från samma era eller kan jag byta mot vilket modernt swatch batteri som helst?
... annars står det ju på det gamla batteriet också.Swatch använder inga speciella Swatch-batterier, utan vanliga standardbatterier. Det borde stå vilket batteri du ska ha på baksidan vid batteriluckan.
Man är inte som smartast måndag morgon, direkt.... annars står det ju på det gamla batteriet också.
Swatch använder inga speciella Swatch-batterier, utan vanliga standardbatterier. Det borde stå vilket batteri du ska ha på baksidan vid batteriluckan.
Tack så mycket! Har ingen erfarenhet alls av äldre Swatch så vågade inte börja plocka ut batteriet bara sådär. Men låter som att allt går att lösa hemmifrån utan för mycket problem... annars står det ju på det gamla batteriet också.
Notera att samma knappbatteri kan ha olika beteckningar beroende på fabrikat. (Finns översättningstabeller på nätet om man söker lite.)
Jag har en hel drös med Swatch från tidigt 90-tal, och har inte haft några som helst problem med att byta batteri.Tack så mycket! Har ingen erfarenhet alls av äldre Swatch så vågade inte börja plocka ut batteriet bara sådär. Men låter som att allt går att lösa hemmifrån utan för mycket problem
Verkligen. Kort säsong för att bära den också.Annorlunda får man väl ändå säga?
IT'S SPOOKY TIME - SB03B700 | Swatch® Official Online Store
Buy IT'S SPOOKY TIME at Swatch Europe.www.swatch.com
Äsch då, skelögda dödskallar funkar året om!Verkligen. Kort säsong för att bära den också.
Har varit så mycket med MoonSwatch på sistone så jag plockade fram min gamla Irony kronograf. Jag köpte den på SkyWatch Arlanda för mer än 20 år sedan
Tyvärr har lakritsbitarna i länken blivit spröda och gett upp en efter en och jag har plockat alla från extralänkarna, men till slut fanns det inga fler.
Ska hålla ögonen öppna efter en (trasig/billig) Irony med hel länk på Tradera eller nånting. Alla länkar till Irony passar väl även om de inte ser exakt likadana ut?
Thankyou!Inte samma modell men kanske kan funka ändå?Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Så vackert så att man blir tårögd!Jag har en hel drös med Swatch från tidigt 90-tal, och har inte haft några som helst problem med att byta batteri.
Arkivbild, bara för att:
Jorå: https://www.swatch.com/sv-se/ss/Så vackert så att man blir tårögd!
Jag behöver dock nya band till mina gamla Swatch, är det ens möjligt att få tag i?
Tack för bra tips!Jorå: https://www.swatch.com/sv-se/ss/
FInns kanske inga ofantliga mängder direkt, men du kan säkert hitta nåt som passar om inte originalbandet.
Annars går det kanske att hitta originalband på Tradera eller liknande.
Swatch verkar vara trevliga typer, så du kan dessutom säkert maila och fråga om dom har originalband liggandes nånstans.
Watchpapst.de har en del ersättningsarmband. Jag har beställt därifrån och det har fungerat bra. LänkTack för bra tips!
Har redan kikat runt på både Tradera och eBay men inget napp, förutom hela klockor, och det var ju väntat då dessa band var av dålig kvalitet från början men det är ju letandet som kul så jag kämpar vidare och ska definitivt kontakta Swatch.se!
Snyggt, grattis! Jag tror att det är nollställningsfunktionen som inte är kalibrerad. Den kan hamna ur synk efter t ex batteribyte. Det är enkelt att fixa, finns instruktioner på youtube:Nyinkommet från igår!
Ser lovande ut efter test med batteri och lite TLC på glaset!
Har aldrig har en kronograf förut och är lite fundersam kring funktionerna...?
Håller jag in den nedre kronograf-pushern så snurrar krona-visaren ett varv men stannar typ 5-i-12, ska det vara så?
...båda klockorna agerar likadant!
Finns det en instruktionsbok til dem eller?