• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling GShock GMW-B5000 AVSLUTAD

tokful

Omega
1.B
2. A
3.A
4. Tänk va tuff jag kommer se ut när jag rockar en GShock GMW-B5000 på handleden och ett par vintage jordan pjucks på fötterna. Jag som inte ens är tuff!
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Aldrig ägt en G-shock men tänker att det är lika bra att börja med en i guld. Uppskattar att den är byggd med hållbarhet och funktion i första hand trots sin blingiga look!
 
1 - B
2 - A
3 - A
4 - Jag kommer mest att uppskatta alla avundsjuka blickar jag kommer få när jag går på stranden, med en odödlig klocka i guld.
Den kommer lyfta min annars normalt bonniga look. Bonnlurk som man är.
 
Senast ändrad:

Rorre

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Har varit sugen på en G-Shock men inte vågat ta steget. Vore riktigt fräsigt att börja med en sån här kaxig klocka. Slipper dessutom fundera på vad jag ska ha för sommarklocka i år.
 

Bonumm

Panerai
1. B
2. A
3. A
4. Hade varit kul att äntligen kunna ha en klocka som matchar min guldkedja på min racercykel. Samt att våga ha en klocka på armen när man cyklar.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Vore kul med guldig klocka som min guldälskandd son kan ärva när hans handleder vuxit till sig. Under tiden får jag ju köra in den åt honom.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
1. B
2. A
3. A

4. Att den är helt säregen i en bra bemärkelse och en vågad modell av ett etablerat märke vilket utmärker den än mer.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt med tävling, och cool klocka :)

1. B
2. A
3. A
4. Har ingen Gshock just nu, så denna skulle vara drömmen. Älskar den smidiga retro kantigheten och att den är i stekig metall. Har svårt för de stora plastklockorna på min tunna handled. Funktionerna är ju också tilltalande på denna typ av klocka. Förmodligen den klocka som kommer hålla tiden överlägset bäst i min samling :)
 
Senast ändrad:

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Eftersom jag är "OWG" med root beer är guld det enda man kan ha som beater om man ska köra en dubbelpipig Castro.
 

Rixard

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Jag har nördat ner mig totalt i gshock senaste året och att det är en square med STN display är ju grymt. Den skulle också passa bra i min lineup då jag har guldiga gruppköps gshocken och den senare icegold varianten. Helguld blir således ett måste!
 
Senast ändrad:
1. B
2. A
3. A
4. Utförandet. En tidlös design som står sig stark i både ur och skur. Tycker att den lirar både till vardags och till dress. En underbar klocka från Casio med andra ord. :D
 

Three5One

Omega
2-Faktor
Får hoppas alla andra svarat rätt nu...
1. B
2. A
3. A
4. Jag brukar inte träna med klocka, men möjligheten att kunna dra 220 kg i marklyft och direkt efteråt gå till uteserveringen utan att byta eller ta på sig klocka tilltalar mig å det starkaste. Lyftet och uteserveringen postas givetvis vid eventuell vinst!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
1: Hur är baklocket fäst?
B: Baklocket är skruvat i boetten.

2: Vad betyder ”DLC” ?
A: Diamond-like Carbon.

3: Vilket material används mellan stålboetteb och urverket för att skydda verket hos GMW-B5000 mot stötar?
A: Resin.

4: Vad uppskattar du (eller tror du kommer uppskatta) mest med modellen?
Den bling-blingiga finishen som kommer att locka till sig blickar för att sedan inse att ”Wow, det där är ju en digital klocka som dessutom är en G-SHOCK!”
 

Lowe92

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Den ultimata sommar-beatern. Guld, vattentät, stryktålig = ultimat shtek. Sen är ju synk till telefon och radio stort plus så man får garanterat rätt tid.
 

ildottore

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Denna klockan kommer vara det enda som kommer överleva en heldag på stranden en svensk sommardag. Väl behövd!
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Aldrig haft en G-Shock men kanske dags att prova? Uppskattar den klassiska formen i kombination med oväntat materialval. Ser ju galet ut men på ett kul sätt som får mig att vilja ha klockan.
 

Acos

Audemars
1. B
2. A
3. A
4. Uppskattar verkligen G Shocks, Riktigt bra klockor och har nämligen ingen square.. å andra sidan vem vill inte ha en square i både stål o guld :D
 

Kramer

Omega
1 - B
2 - A
3 - A
4 - En bra klocka har förmågan att snabbt förmedla en uppfattning och en känsla likt inget annat. Guldet gör mig glassig, utformningen gör mig bad ass medan tavlan gör mig teknisk. Allt jag inte är men så gärna vill vara!
 

Simon.x

Rolex
1. B
2. A
3. A
4. Att använda Klockan, '' Never stop trying '' ''För den som minns vart detta står signerat '' ;)


//Simon
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
1 - B
2 - A
3 - A
4 - För att jag tömde min surf på att googla på den uppe i bergen påväg till Everest BC för cirka ett år sen och i början på mars sticker jag igen, men till Annapurna den här gången. Hade varit episkt att få rocka den på armen den här gången och låta surfen användas till att posta bilder på klockan i sin rätta äventyrsmiljö, Lovar dagliga updates i tråden (när mottagning och wifi tillåter) :D GULDPEPP
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Färgen såklart. När andra slänger upp sina Rolex DD i guld under affärsmöten slänger jag, utan att tveka, upp guldstålisen för att visa var skåpet ska stå - Så här ska en blingig klocka se ut!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. För att jag kan inte tänka mig en mer perfekt klocka att matcha sotarmössan och lattehållaren på barnvagnen när jag cruisar runt på hipstersöder under vårens föräldraledighet :cool:
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
1.B
2.A
3.A
4. Som småbarnsförälder skulle det vara roligt att få vara lite stekig ibland med, typ glänsa lite från och till dagis samt diverse aktiviteter. :)
 
Topp