• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling GShock GMW-B5000 AVSLUTAD

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. G-shock har ju traditionellt varit i plast och med helgüld blir det en rolig kontrast, aldrig ägt en heller så det skulle bli kul om den här rackaren blir den första!
 
1: B, 2: A, 3: A
4: Alltid velat testa en G-shock. Använder f91w dagligen, skulle vara otroligt kul o härligt med en uppgradering till det värsta!
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: G-shocks är nice, fyrkantiga g-shocks är ännu mer nice. Güld är också nice. Kombinera allt detta så blir det süpernice.
 

ufslrfe

Breitling
1. B
2. A
3. A
Behöver dinkan för att G(uld)-Shocka mina dressklocksvänner som inte fattar att det finns riktigt coola klockor som inte görs i alplandet.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Eftersom den G-shocken de smidde helt i 18k är något svårfångad är det där den hårdaste Casion man realistiskt kan få tag på.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
1 = B
2 = A
3 = A
4 = Hade varit kul att testa en premiumsquare. Gillar idén och tekniken i en stål-G-shock men skulle nog inte köpa en själv.
 

DonMega

Breitling
1 = B
2 = A
3 = A
4 = Tänkte köpa en G-shock med tidvattenskurva för att optimera möjligheten för napp vi fiske, kan vara coolt att byta till guldvarianten för att skryta efter fiskedagen. ;-)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Jag jobbar i en traditionellt rätt konservativ bransch där daglig klädsel är kostym, inte ofta tredelat. Vad vore då inte härligare än att få sätta på sig en G-shock i guld under kavajen och vara sådär lagom "rock 'n roll-ig"?!
 

Norda

Panerai
1. B
2. A
3. A
4. Att den är klockren helt enkelt! Guldigt kaxig som tål stryk!
Man kan ha den på racerbanan, på stranden, på jobbet och jag tror tom den går hem på uteserveringen! En måsteklocka! :):)

Kul tävling!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
1.B
2.A
3.A
4. Jag jobbar på kontor. Hur häftigt är det på en skala? Guld-Shock är ju snabbaste vägen till befordran, dessutom gillar jag idén med guldschteeek och digitalt.
 

Aston

Panerai
1.B
2.A
3.A
4. Nostalgi, är man över 50 var casio det coolaste man kunde önska sig till konfirmationen. Tänk att få uppleva det igen.
 

timelines99

Breitling
1. B
2. A
3. A
4. Det kommer vara den perfekta badklockan, något man lite ledigt kan slänga upp på bardisken i strandbaren med ett efterföljande: "How you doin?". :)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: Sålde av alla klockor för en tid sedan, och använder nu uteslutande DW-5600 dygnet runt.
Hade varit roligt med en stålklocka igen, och då såklart en G-Shock!
 

jdahl

Omega
2-Faktor
1: B
2: A
3: A
4: GMW-B5000 skulle bli den perfekta vardagsklockan: tillräckligt stekig för kontoret och tillräckligt robust för sandlådan med kidsen!
 

xmb216bc

Panerai
1: Hur är baklocket fäst?
B: Baklocket är skruvat i boetten.

2: Vad betyder ”DLC” ?
A: Diamond-like Carbon.

3: Vilket material används mellan stålboetteb och urverket för att skydda verket hos GMW-B5000 mot stötar?
A: Resin.

4: Vad uppskattar du (eller tror du kommer uppskatta) mest med modellen?
Det stekguldiga, som kommer få andra solbadare att bli gröna av avund istället för solbrända på stranden.
 
1: B
2: A
3: A

4: Jag har en square redan som jag använder mycket och älskar. Den här guldvarianten är ju dock 10 nivåer upp i orimlighet vilket tilltalar mig mycket. Totalt gränslös och passar väl egentligen inte till någonting, och på så vis också till allting.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
BAA

Min son fick en casio när han fyllde fyra. Jag hade själv en i lågstadie åldern, detta är den enda casio som jag någonsin har övervägt att införskaffa , hjälp mig förvekliga denna dröm.
 

twisted

Cartier
1: B
2: A
3: A
4: Den här modellen är helt klart en fullträff ifrån Casio. Utseendet är fantastiskt och den känns helt rätt i tiden!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Har haft stålvarianten som var riktigt trevlig. Guldaren skulle va kul att prova och som broder åt min Square.
 

joheng

Omega
1. B
2. A
3. A
4. Brände stålarna på guldgrills och kedjor, den här pjäsen skulle sitta fint för att komplettera looken.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
1) B
2) A
3) A
4) Kommer gifta sig perfekt till korset jag ropade hem på kaplans. Dessutom måste jag ha något som visar tiden när gångreserven inte räcker till.

52409e08b7beb620482b83c154fd0ff7.jpg
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Hade varit så fräckt att få ta del av Casios värld när man idag helt snöat in på Sjöö Sandström! Kanske kan knuffa in mig på en helt nya bana..kanske ligger en dold "Kobra-kai" i mig...
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Man brukar ju säga att en G-shock aldrig är fel, vilket i detta fallet stämmer extra väl. Det kan dessutom vara lite roligt att reta de lite mer "konservativa" med en blingig "Guld-shock" tillsammans med kostym! ;)
 
Topp