Laplander
Guld
Es ist passiert. Efter att ha läst om Bloodhound SSC projektet, sett instrumenten som inspirerat till urtavlan, bilden på Wing Commander Andy Green med en 116900 och kollat på nästan alla recensioner på YouTube var det dags. När jag fick se den live första gången, den mattsvarta urtavlan, blanka 3 6 och 9, de vita siffrorna, den gröna Rolex-logon och sekundvisaren blev det kärlek direkt. Den såg mycket bättre ut i verkligheten än vad jag hade kunnat föreställa mej! Det blir denna klocka på short-hauls ett tag framöver nu. Tids nog ska det också införskaffas ett svart Rubber B med den gröna randen på (finns den någon i Svärje som säljer/kan beställa dessa?). Det blir en tuff klocka som sticker ut lite i samlingen. Två saker som jag dock inte är helt förnöjd med är att den är väldigt snål på lume, samt att Rolex-kronan på spännet är präglad eller (laser?)graverad, det känns fattigt. Nåja, det är ju en lite billigare Rolex och man får ta det för vad det är. Hade handlarna sagt att det var tio års väntetid på 116900 så hade det blivit hype runt den också