• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tankar om nya Air-King!

Är ny ROLEX Air-King en flopp pga sin storlek på 40 mm?!

• Svar JA! 36 mm hade varit bättre.

Röster: 180 45.5%
  • HELL NO, 40 mm is da shit!

Röster: 216 54.5%

• Totala väljare
    396
  • Denna undersökning kommer att stängas: .
261220A1-78D1-4764-9FD5-AEC6366417FD.jpeg
116900.... hoppades på bättre känsla men tycker nog att den äldre var bättre.....tycker nya är för plottrig med alla siffror i tavlan
A9621A15-ED17-4DE9-A4D7-2E2902D976BF.jpeg
Har alltid gillat den där, from afar. Kombinationen milgauss-boett och den där tavlan har varit svår att svälja. Hade den haft samma boett som 214270 och lume på alla siffror hade jag haft en som keeper.
Men som det är så är jag inte alls övertygad. Kul ändå Rolex.

Har alltid gillat den där, from afar. Kombinationen milgauss-boett och den där tavlan har varit svår att svälja. Hade den haft samma boett som 214270 och lume på alla siffror hade jag haft en som keeper.
Men som det är så är jag inte alls övertygad. Kul ändå Rolex.
Ja, lite mera lume hade verkligen suttit fint...

Det behövs en Air-King tråd.
Nya air-kingen är ett mästerverk. Vist finns kopplingar till bilen med jetmotor men ingen har tänkt på kopplingen till ww2 fligeur. Tycker det syns tydligt i valet av minut siffrorna. 3, 6 och 9 är väl rolex sätt att dölja den kopplingen. På tal om udda air-kingar vad tycker församlingen om den med blå tavla och oranga siffror, en skönhet i mitt tycke även om det ibland är svårt att se vad klockan är pga vitgulds visarna.

AirKing poster.JPG

160000 EuroBonuspoäng som förfaller i december, tanken var ju att jag och Air-Kingen skulle ta en tripp till NY och besöka Katz's deli bland annat.
Men så blev det ju inte. Bittert.

AirKing poster.JPG

160000 EuroBonuspoäng som förfaller i december, tanken var ju att jag och Air-Kingen skulle ta en tripp till NY och besöka Katz's deli bland annat.
Men så blev det ju inte. Bittert.
Tycker Air Kingen är den snyggaste Rolexen nu. Vet att den är hatad av många men det var Daytona 6263 i början på 80 talet också ;)

Tycker Air Kingen är den snyggaste Rolexen nu. Vet att den är hatad av många men det var Daytona 6263 i början på 80 talet också ;)
Jag har rest så mycket med min Air-King att vi har liksom bondat nu, är van att den ska sitta på armen 😁
Är sugen som tusan på en Milgauss också, men boetten är väl i grund och botten likadan som Air-King.
En Datejust för att diversifiera sin samling mera hade varit klokare 🤔

Jag har rest så mycket med min Air-King att vi har liksom bondat nu, är van att den ska sitta på armen 😁
Är sugen som tusan på en Milgauss också, men boetten är väl i grund och botten likadan som Air-King.
En Datejust för att diversifiera sin samling mera hade varit klokare 🤔
Har haft Air-King och jag gillar den tavlan.
Tror du och jag har någorlunda lika smak, visst kör väl du också North Flag ?

Jag hade förhoppningar på att den inte skulle vara så populär eftersom modellen är lite speciell (jag fullkomligt älskar den dock). Kontaktat 3st ad men tyvärr så möttes jag av 2 års väntetid, 1 års väntetid och "går ej att skriva upp sig på kölistan".

Hur ska man lyckas hålla abstinensen under kontroll i över 1 år? Jag är inte jättesugen på att ytterligare göda en redan överinflaterad rolexmarknad men mitt Air-king porrsurfande håller snart på att gå överstyr 😿

Jag hade förhoppningar på att den inte skulle vara så populär eftersom modellen är lite speciell (jag fullkomligt älskar den dock). Kontaktat 3st ad men tyvärr så möttes jag av 2 års väntetid, 1 års väntetid och "går ej att skriva upp sig på kölistan".

Hur ska man lyckas hålla abstinensen under kontroll i över 1 år? Jag är inte jättesugen på att ytterligare göda en redan överinflaterad rolexmarknad men mitt Air-king porrsurfande håller snart på att gå överstyr
Jag får känslan att den fått ett ordentligt uppsving, iofs gäller det nästan all modeller. För inte så länge sedan kunde man köpa den under list, nu har den skuttat upp en del på sista tiden i pris.

Ser på chrono 24 att det finns en i spanien med endast box för 83K, billigaste full set i europa ligger i dag på 115K på samma site. Kliar det för mycket är det gråhandel eller en annons på KS köpes antagligen vägen att gå och 1 år väntetid på en ny är inte någon garanti. Kan gå fortare eller inte alls...

Hur ska man lyckas hålla abstinensen under kontroll i över 1 år? Jag är inte jättesugen på att ytterligare göda en redan överinflaterad rolexmarknad men mitt Air-king porrsurfande håller snart på att gå överstyr 😿
besökte du dom eller ringde?

Märkligt så fort det svänger. För mindre än 1,5 år sedan gick jag förbi en AD som hadde en i skylten, inte så eftertraktad modell då. Ful och plottrig tyckte många, den fula rolex-ankungen. En nästan hatad klocka av många. Blev ett impulsköp som jag inte ångrar den dagen. 2 års väntetid på en standard klocka är helt vansinning. :)

Märkligt så fort det svänger. För mindre än 1,5 år sedan gick jag förbi en AD som hadde en i skylten, inte så eftertraktad modell då. Ful och plottrig tyckte många, den fula rolex-ankungen. En nästan hatad klocka av många. Blev ett impulsköp som jag inte ångrar den dagen. 2 års väntetid på en standard klocka är helt vansinning. :)
Jag tycker fortfarande att den är ful och tjock 😌

Man ser väldigt sällan en 116900 till salu här hemma, säga vad man vill om tillgång på populära modeller men exemplar till salu finns det ju hela tiden. Kvar med det äldre 48t-urverket också men samma med Milgauss. Höga priser på C24, högre än 214270 som väl hela tiden listat exakt samma och nu dessutom har utgått.

Tillbaka
Topp