Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har alltid gillat den där, from afar. Kombinationen milgauss-boett och den där tavlan har varit svår att svälja. Hade den haft samma boett som 214270 och lume på alla siffror hade jag haft en som keeper.116900.... hoppades på bättre känsla men tycker nog att den äldre var bättre.....tycker nya är för plottrig med alla siffror i tavlan![]()
![]()
Ja, lite mera lume hade verkligen suttit fint...Har alltid gillat den där, from afar. Kombinationen milgauss-boett och den där tavlan har varit svår att svälja. Hade den haft samma boett som 214270 och lume på alla siffror hade jag haft en som keeper.
Men som det är så är jag inte alls övertygad. Kul ändå Rolex.
OPn har jag aldrig sett, inte gluttat så mycket på DJs heller om jag skall vara ärlig.Har den samma ”enklare” lås som OP:n eller är det det lite mer genomarbetade låset som finns på DJ:n?
Det är OP låset.Har den samma ”enklare” lås som OP:n eller är det det lite mer genomarbetade låset som finns på DJ:n?
Det är OP låset.
Med skillnaden att AK låset har easylink om jag förstått det rätt?
Men så surt! Tänk om Airkingen skulle försvunnit med poängen...Får hitta på saker för att vara positiv![]()
160000 EuroBonuspoäng som förfaller i december, tanken var ju att jag och Air-Kingen skulle ta en tripp till NY och besöka Katz's deli bland annat.
Men så blev det ju inte. Bittert.
Hehe, ja det är braMen så surt! Tänk om Airkingen skulle försvunnit med poängen...Får hitta på saker för att vara positiv![]()
Tycker Air Kingen är den snyggaste Rolexen nu. Vet att den är hatad av många men det var Daytona 6263 i början på 80 talet också![]()
160000 EuroBonuspoäng som förfaller i december, tanken var ju att jag och Air-Kingen skulle ta en tripp till NY och besöka Katz's deli bland annat.
Men så blev det ju inte. Bittert.
Håller med, blev uppochnedvända världen av allt. Men det kommer nog sakteliga gå tillbaka till mer normalläge igen. Tur det finns klockor att glädjas åt. Fin A-K förrestenHehe, ja det är bra![]()
Det här covideländet har gjort att jag inte alls har någon lust med någon (nöjes)resa nu...
Jag har rest så mycket med min Air-King att vi har liksom bondat nu, är van att den ska sitta på armenTycker Air Kingen är den snyggaste Rolexen nu. Vet att den är hatad av många men det var Daytona 6263 i början på 80 talet också![]()
Har haft Air-King och jag gillar den tavlan.Jag har rest så mycket med min Air-King att vi har liksom bondat nu, är van att den ska sitta på armen
Är sugen som tusan på en Milgauss också, men boetten är väl i grund och botten likadan som Air-King.
En Datejust för att diversifiera sin samling mera hade varit klokare![]()
Jo, tyvärr har North Flagen kommit lite ur rotationen när jag fick min IWC Mark XVIII, men jag gillar den ändå.Har haft Air-King och jag gillar den tavlan.
Tror du och jag har någorlunda lika smak, visst kör väl du också North Flag ?
Jag får känslan att den fått ett ordentligt uppsving, iofs gäller det nästan all modeller. För inte så länge sedan kunde man köpa den under list, nu har den skuttat upp en del på sista tiden i pris.Jag hade förhoppningar på att den inte skulle vara så populär eftersom modellen är lite speciell (jag fullkomligt älskar den dock). Kontaktat 3st ad men tyvärr så möttes jag av 2 års väntetid, 1 års väntetid och "går ej att skriva upp sig på kölistan".
Hur ska man lyckas hålla abstinensen under kontroll i över 1 år? Jag är inte jättesugen på att ytterligare göda en redan överinflaterad rolexmarknad men mitt Air-king porrsurfande håller snart på att gå överstyr
besökte du dom eller ringde?Jag hade förhoppningar på att den inte skulle vara så populär eftersom modellen är lite speciell (jag fullkomligt älskar den dock). Kontaktat 3st ad men tyvärr så möttes jag av 2 års väntetid, 1 års väntetid och "går ej att skriva upp sig på kölistan".
Hur ska man lyckas hålla abstinensen under kontroll i över 1 år? Jag är inte jättesugen på att ytterligare göda en redan överinflaterad rolexmarknad men mitt Air-king porrsurfande håller snart på att gå överstyr![]()
Ringt alla men besökt en efteråt.besökte du dom eller ringde?
Märkligt så fort det svänger. För mindre än 1,5 år sedan gick jag förbi en AD som hadde en i skylten, inte så eftertraktad modell då. Ful och plottrig tyckte många, den fula rolex-ankungen. En nästan hatad klocka av många. Blev ett impulsköp som jag inte ångrar den dagen. 2 års väntetid på en standard klocka är helt vansinning.Jag hade förhoppningar på att den inte skulle vara så populär eftersom modellen är lite speciell (jag fullkomligt älskar den dock). Kontaktat 3st ad men tyvärr så möttes jag av 2 års väntetid, 1 års väntetid och "går ej att skriva upp sig på kölistan".
Hur ska man lyckas hålla abstinensen under kontroll i över 1 år? Jag är inte jättesugen på att ytterligare göda en redan överinflaterad rolexmarknad men mitt Air-king porrsurfande håller snart på att gå överstyr![]()
Jag tycker fortfarande att den är ful och tjockMärkligt så fort det svänger. För mindre än 1,5 år sedan gick jag förbi en AD som hadde en i skylten, inte så eftertraktad modell då. Ful och plottrig tyckte många, den fula rolex-ankungen. En nästan hatad klocka av många. Blev ett impulsköp som jag inte ångrar den dagen. 2 års väntetid på en standard klocka är helt vansinning.![]()
"Den är så jävla ful" sa alla när jag köpte en Daytona i början på 80 talet.Jag tycker fortfarande att den är ful och tjock![]()
Jag är helt fel person att prata gamla reffar med, eftersom jag föredrar de nyare med keramiska inlägg, easy- och glide-länkar... Osv. Osv."Den är så jävla ful" sa alla när jag köpte en Daytona i början på 80 talet.![]()