• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Subby

Rolex
Tack för feedback, tänkte om området skulle vara extremt likt revbenen som man hört ska vara jobbiga.

@Moorflax jag hade tänkt något i stil med min avatar i svart/vitt, får se vad tatueraren kommer fram till.
Ska tillägga att detta kommer bli min första och är aningen nervös om detta kanske är ett lite för stort motiv för den första, nu menar jag inte att själva tatueringen är för stor utan om jag kommer palla/klara av att sitta hela om det nu gör ont som fan... :nailbiting:
Go big or go home!! Det finns i mitt tycke "bekvämare" ställen men det är ingenting man inte klarar av. Sen kan du ju alltid köra flera sessioner ifall du känner för det :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Go big or go home!! Det finns i mitt tycke "bekvämare" ställen men det är ingenting man inte klarar av. Sen kan du ju alltid köra flera sessioner ifall du känner för det :)
Precis så tänker jag också, man ska ju kunna se vad det är på lite avstånd så vill göra fylla upp det utrymmet.
Det blir väl bara att härda ut, jag har ju två barn så jag har blivit tränad några år :)
 

MAz_666

Rolex
Jag vet att jag vidrört ämnet tidigare och att det finns många som protesterar, men utöver att ha ett gott allmäntillstånd läker tatueringar och andra sår i huden absolut bäst vid kroppstemperatur. Det betyder att man inte ska ha den öppen och tvätta med kallt vatten osv redan dag 2 och framåt. Det bästa för läkningen är att försöka tvätta av så mycket lös färg och blod som möjligt dagen efter och sedan ha den inslagen ett par dagar. Det blir varmt och ser slemmigt ut under plasten, men huden läker bättre. Finns det undantag? Absolut. Men har man märkt att man får grova skorpor som sitter länge är det för att huden blivit störd i sitt arbete att läka och då är det kanon att försöka hålla kroppstemperatur över tatueringen.
Själv har jag provat olika "tiden efter-sätt" som varit populära just då. Första sattes 1983.
Jag fick alltid sårskorpor; mer eller mindre.
De senaste stora armsleeve:arna gjorde jag i USA hos en som visade mig det "då gällande" (2016).
Jag har nyttjat detta sedan dess. Min son körde detta på sin stora revbenare i sommar - inga skorpor what so ever. Fullt läkt på 5 dgr.
- Låt tatuerarens GladPack sitta tills morgonen efter.
- Ta försiktigt bort GladPacken. Duscha.
- Tvätta tatueringen med specialtvättmedlet för nygjorda tatueringar: Heal iT (hittar man den inte funkar: intimtvål för KVINNOR). Gnugga ganska rejält så att gammalt bläck och tatuerarens Helosan helt försvinner, samt att all tillstymmelse till sårskorpa förekommes.
- Torka gnm att trycka med t.ex. hushållspapper som ej luddar.
- Lufttorka.
- Smörj endast tatueringen (noggrann i kanterna) med fet antiseptisk salva som Helosan (i USA fanns en sådan bi-salva). Lägg på så mkt att det är ett litet lager.
- Klä in tatueringen med Dermalize-plasten (ungefär som 10x15cm stora jättetunna compeed plast tejper). Behövs fler är det bara att lappa över varandra. Se till att den överlappar utanför på ca 5 cm.
- Bär plasten tills nästa morgon då du drar loss den (salvan gör att den ej fastnar i tatueringen) duschar och tvättar med tattoo-tvålen.
- Torka, smörj och lägg på plast igen.
- Lägg på "din tattoo-plast totalt 5 ggr" - sedan är den läkt och har aldrig fått ngn sårskorpa. Plasten har under tiden också skyddat den helt mot "mekanisk slitning".
ME LIKE!
IMG_8626.jpg
IMG_8627.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
@MAz_666 Det låter som en bra taktik, förutsätt att du tvättar med ljummet vatten. Ju mindre nedkyld huden desto mindre störd blir läkningen. Dermalizer är bra även till rejäla skrubbsår eller brännsår/blåsor :)
 

TomGanks

Panerai
Tack för feedback, tänkte om området skulle vara extremt likt revbenen som man hört ska vara jobbiga.

@Moorflax jag hade tänkt något i stil med min avatar i svart/vitt, får se vad tatueraren kommer fram till.
Ska tillägga att detta kommer bli min första och är aningen nervös om detta kanske är ett lite för stort motiv för den första, nu menar jag inte att själva tatueringen är för stor utan om jag kommer palla/klara av att sitta hela om det nu gör ont som fan... :nailbiting:

Såg denna bilden på nätet och vart tvungen att posta :)
69654087_489039381659658_6024599120574939136_n.jpg
 
Topp