• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Moorflax

Patek
2-Faktor
9F08EC82-57A3-4202-A8C1-AB2282291878.jpeg
Tog jungfrusilen igår. Riktigt nöjd
Mycket bra! Vem skötte nålandet?
 

MAz_666

Rolex
Tack! Mickey Johnsson på sacred rites i bradenton Florida
Skall du göra tvåan (den kommer alltid ...) kan jag varmt rekommendera Mike Parsons i Riverview (söder om Tampa) och kanske främst den svenskättade Marcus Lund (pratar svenska!) i St Petersburg. Mike kör mer old school men är super på t.ex. Biomech och färger, Marcus är en grym konstnär och är oerhört duktig på annorlunda stilar så som water color m.fl.
12928311_1057292277669616_8412345190642600244_n.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hur kommer det sig att du "redan" lasrar denna? vill minnas att jag sett inlägg här i tråden för inte så längesedan när du gjort dem?
Minns inte riktigt, men det är väl några år sedan?
Den nedre blev inte så bra men jag tänkte ändå fortsätta på samma tema.
Men så nämnde @Hexagon en viss Ladyfade i Sthlm som var duktig på laser, så då var det bara att köra! :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Minns inte riktigt, men det är väl några år sedan?
Den nedre blev inte så bra men jag tänkte ändå fortsätta på samma tema.
Men så nämnde @Hexagon en viss Ladyfade i Sthlm som var duktig på laser, så då var det bara att köra! :)
Jag kan mycket väl ha fel, bilden behöver inte ha varit när den var nygjord heller! bara ett svagt minne av det..

Men det spelar ju mindre roll, ibland kör man på impuls och ändrar sig efter ett tag! Finns ju imponerande bra laserteknik idag :)
Hur är smärtan ifrån laser jämfört med att få gadden gjord?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag kan mycket väl ha fel, bilden behöver inte ha varit när den var nygjord heller! bara ett svagt minne av det..

Men det spelar ju mindre roll, ibland kör man på impuls och ändrar sig efter ett tag! Finns ju imponerande bra laserteknik idag :)
Hur är smärtan ifrån laser jämfört med att få gadden gjord?
Tror jag gjorde båda runt 2016 nångång. Ladyfade är väldigt skicklig och jobbar bara med laser. Alltså ingen tatuerare som drygar ut kassan genom att lasra lite på sidan av. Har sett riktigt dåliga resultat av sådana. :confused:
Smärtan är annorlunda men värre än att tatuera. Det gör helt klart ondare men det går samtidigt fortare. Mina sittningar brukar ta en halvtimme från att jag kliver in genom dörren till att jag går därifrån.
Kan varmt rekommendera henne. Resultatet blir bra.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
tatuerade mig som sagt i fredags. Undrar nu ang. bastu som jag sett att det avråds från. Vad är skälen bakom att man ska undvika det? skulle vilja basta på lördag och undrar då om det är no go eller vad som gäller? då har det m a o gått 8 dagar. (tatueringen ar börjat flagna nu, vilket jag läst är normalt)
 

Subby

Rolex
tatuerade mig som sagt i fredags. Undrar nu ang. bastu som jag sett att det avråds från. Vad är skälen bakom att man ska undvika det? skulle vilja basta på lördag och undrar då om det är no go eller vad som gäller? då har det m a o gått 8 dagar. (tatueringen ar börjat flagna nu, vilket jag läst är normalt)
Nu är jag ingen expert men jag tror att det är dels för att man vill hålla svetten borta från tatueringen och dels för att inte ha allt för hög kroppstemperatur. Kanske @Hexagon kan svara bättre
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
tatuerade mig som sagt i fredags. Undrar nu ang. bastu som jag sett att det avråds från. Vad är skälen bakom att man ska undvika det? skulle vilja basta på lördag och undrar då om det är no go eller vad som gäller? då har det m a o gått 8 dagar. (tatueringen ar börjat flagna nu, vilket jag läst är normalt)
Nu är jag ingen expert men jag tror att det är dels för att man vill hålla svetten borta från tatueringen och dels för att inte ha allt för hög kroppstemperatur. Kanske @Hexagon kan svara bättre
Basiliusker... svett.. blä. Plus att vatten/ångorna gör att eventuella skorpor blir svampiga och lätt rivs/slås/tas bort och färg försvinner från tatueringen osv osv osv. Dåligt imo.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Skötselråd som jag fått från ett par av mina tatuerare på Studio Merentis och Royal Arch Tattoo
20190910_180046.jpg

20190910_180100.jpg
Jättejobbigt. Man orkar ju inte ens läsa så mycket :D

-Plasten på över natten om det ej är sommar. -Tvätta morgon och kväll med mild tvål.
-Smörj tunt 2-3ggr dagligen med bepanthen.
-Undvik sol, bad och bastu.
-Använd Sunt förnuft.


Klart på ett par dagar. Resten handlar om ens egna läkningsförmåga och hur hårdhänt tatueraren har varit, i princip.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jättejobbigt. Man orkar ju inte ens läsa så mycket :D

-Plasten på över natten om det ej är sommar. -Tvätta morgon och kväll med mild tvål.
-Smörj tunt 2-3ggr dagligen med bepanthen.
-Undvik sol, bad och bastu.
-Använd Sunt förnuft.


Klart på ett par dagar. Resten handlar om ens egna läkningsförmåga och hur hårdhänt tatueraren har varit, i princip.
Ja, wall of text varning men rätt bra att ha efter första tatueringen då man har tusen frågor om läkningen och vad man får och inte får.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Tack för svar!
Innebär det att även träning ska undvikas?
Jag har tatuerat mig mitt i sommaren, solade och badade i pool dagen efter trots att många säger det är big nono...

Har aldrig plasten på mer än typ 2-3 timmar efter heller..

Båda mina sleeves har trots detta läkt jättefint!
Tvätta och smörj ofta kommer man ganska långt på :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag har tatuerat mig mitt i sommaren, solade och badade i pool dagen efter trots att många säger det är big nono...

Har aldrig plasten på mer än typ 2-3 timmar efter heller..

Båda mina sleeves har trots detta läkt jättefint!
Tvätta och smörj ofta kommer man ganska långt på :)
Det är dock dumt på riktigt. Man klarar sig ju oftast såklart, men ändå ingenting att skriva om som ofarligt. Pool är en bakteriemardröm.

Edit: håller verkligen med om det nedersta dock. Det är tvätta och smörja som gäller. Väldigt mycket av läkningen har med hur tatueringen är gjord.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är dock dumt på riktigt. Man klarar sig ju oftast såklart, men ändå ingenting att skriva om som ofarligt. Pool är en bakteriemardröm.

Edit: håller verkligen med om det nedersta dock. Det är tvätta och smörja som gäller. Väldigt mycket av läkningen har med hur tatueringen är gjord.
Njae förstå mig rätt, det var inte menat som något tips utan snarare att det behöver inte vara livsfarligt utan mycket handlar ju om hur man sköter den i övrigt!
Jag vet att det inte är helt optimalt, men sköljde av den/duschade direkt efter varje dopp och på med smörja direkt. Sen en handduk över armen när man solade :)
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Vilken respons det är i denna tråd! Nästan i nivå med Panerai-tråden. Stort tack!
Sista frågan, har skjorta på jobbet, bör man täcka för att undvika skav eller är det bättre att den får lufta och inte välja den tightaste skjortan?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vilken respons det är i denna tråd! Nästan i nivå med Panerai-tråden. Stort tack!
Sista frågan, har skjorta på jobbet, bör man täcka för att undvika skav eller är det bättre att den får lufta och inte välja den tightaste skjortan?
Brukar köra en tunn löst sittande skjorta första dagarna efter gaddning. Tvätta och smörja en gång mitt på dagen också förutom morgon och kväll.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Min senaste smörjde jag endast med kokosolja. Tror fan vi använder kokosolja till allt snart här hemma. Riktigt bra till skägg också.
 
Topp