• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

ittam

Audemars
IMG_20171031_231737.jpg
Fick hem denna pärla idag. Helnöjd är bara förnamnet......
 

oftast

Panerai
2-Faktor
IMG_20171026_230933.jpg
IMG_20171026_230948.jpg


Var lite väl snabb på bud-knappen här, såg inte att det var ett damur förrän det var för sent :D
Ommålad/utbytt tavla? Någon som vet mer?
 

Psykel

Patek
Slänger in dagens. Funderar på att skaffa en som är lite mer lättavläst och lättfotad. Kopparfärgade visare mot kopparfärgat tavelcentrum och svartnade index mot svart tavelkant gör den en smula knepig... Men den går sjukt bra och jag fick den knasigt billigt på tratten, för att vara en Antimagnetique från 1942! Jag får väl tacka tavlan för det egentligen...
638a788f-328f-4ae0-b681-71a1c5923050-jpeg.662129
 

Psykel

Patek
Liten trådbump med hjälp av dagens: Tissot Visodate från 1954! Gillar denna skarpt, men den skulle som ni ser må bra av ett glasbyte.
Gamla script-loggan och roulettedatum, samt grymt bra tidhållning! Det glider in i topp 10-listan i samlingen iallafall! :D
Edit: Den gör sig grymt bra på Fixoflex också!
6e95abfe-d553-4ee2-a5e0-0568e03d5c1e-jpeg.677408
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Neeh? Kool! Trodde inte de fanns. Hur mycket guld är det i den?
Well, @Martin Lovasz hade ju järnkoll på det! Med andra ord ganska exakt hälften så mycket som i en guld-DS, men ändå typ dubbelt så mycket som i en NOR-Tissot.

Den är faktiskt riktigt cool, trodde inte jag skulle gilla den så mycket som jag gör, nu när jag fick den på armen.

Tack förresten, @theargonaut !
 

Ariste

Audemars
2-Faktor

ConElPueblo

Panerai
Love it :D
En fråga: Var sjutton hittar man bra 16mm läderband?! Hirsch har några stycken (bland annat det som sitter på just nu, Hirsch Highland) men jag hittar inte många fler tillverkare som gör så små band i bra kvalitet.
LRM_EXPORT_20171130_123509.jpg

Go vintage... Jeg finder som regel mine 16mm band hos säljere, der har NOS vintage remme, og de er ret så billige. De sidste jeg købte var <100kr.
 
Topp