• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Ariste

Audemars
2-Faktor
theargonaut skrev:
Ariste skrev:
theargonaut skrev:
Ariste skrev:
theargonaut skrev:
Ariste skrev:
Äntligen hittade jag en möglig Tissot med datumzon, relativt jämnt patinerad och fri från mögelsporer:
Cooool! Grattis!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Tackar, har inget gammalt brunt läderstrap men det är vad som spontant känns bäst på denna rackaren...:)
Vad är det för luggar på den? Har kanske något brunt gamläder jag kan skicka över.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Det är 18mm mellan luggarna, skulle du ha något du kan avvara så vore det kul annars år jag snabbåldra ett Hirsch...:)
Japp har ett, som dessutom luktar lite damparfym mm. ;) Det som sitter på LeCoultren, som du sett. Själv väntar jag på ett band att ersätta det med, som jag hoppades skulle dyka upp för en vecka sedan, men kanske imorgon ;) PM:ar dig när jag fått det :)
Damparfym är bonus, cigarrök ett klart minus. :)...schysst av dig! Vill bara testa den för att se om det blir snyggt....blir det bra köper jag en och sliter på eller beställer ett custom....det här med band är en djungel....
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Boett/länken är så jäkla läcker på den övre. Tror du den går att anpassa till en gentlemannahandled på 155 mm?
Absolut; det skulle bli att korta 2 länkbitar på denna. Just nu innebär den det motsatta problemet för mig; den tar 185 mm och det blir något för snävt . Jag skulle behöva en länkbit till. Tips skulle emotses mycket tacksamt.
Det ligger f ö ett par på Chrono 24 och jag hjälper gärna till att reducera kostnaden mot en eller ett par länkbitar ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Absolut; det skulle bli att korta 2 länkbitar på denna. Just nu innebär den det motsatta problemet för mig; den tar 185 mm och det blir något för snävt . Jag skulle behöva en länkbit till. Tips skulle emotses mycket tacksamt.
Det ligger f ö ett par på Chrono 24 och jag hjälper gärna till att reducera kostnaden mot en eller ett par länkbitar ;)
Trevligt! Är inte riktigt i köparmode nu men har varit nära ett par ggr. Fina!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fick hem en ny Tissot med aningen mörkare patina än de två jag redan har, kan inte se mig trött på dem:

ZVdrqJL.jpg
 
Topp