• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Två av mina Tissoter, en klassisk PR516 och min älskling - kronografen från ca 1946!
131219_ (192).jpg


IMG_3196.JPG
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Har inte Tissot en färgglad krono som påminner om Tudor Monte Carlo? Har för mig jag sett den nångång.
 

XMJan

Cartier
Tänker du på något sånthär? Likare Monte Carlo kan jag inte komma på.
Vintage PR516
ATG-Wa-14-Tissot-PR516-head-logo-master.jpg
Verkligen trevlig - lite skrikig kanske men utan tvekan ett tidsdokument. Mina föräldrar körde 1974 runt i en orange Opel Kadett och grannarna hade en ärtgrön Audi 80 - de tyska tillverkarna kallade det för "säkerhetsfärg". Man höll avstånden till framförvarande på grund av risken att bländas eller drabbas av illamående...
/J
 
Inte så duktig på datorer texten i inlägget hamnade i citatrutan.

Visarna till register är ej orginal och hobbymålade av förra ägaren men tavlan är ok.
Ja ser så ut! Är lite chockad av färgen på "Tissot" och sekundindex, kan det vara vinkeln, eller är de lite lilaaktiga? Har du en bild framifrån? Riktigt snygg modell, påminner mycket om min :)
 

Kamelen

Cartier
Tissot texten är lila i tonen skall försöka ta ett foto under helgen om solen tittar fram, om du tittar lite på Omegan chronos från 40 talet så är där några med liknande färgschema.
Men visarna är en störande grej men då jag sällan bär den så får jag leva med det då det skulle kosta en slant att lösa.
 
Topp