• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Psykel

Patek
Tänkte dela en bild på nyaste klockan i samlingen, en riktigt möglig tissot fab suisse. Någon som har nån info ang klockan bortsett från att kronan inte är orginal?. Har fått den daterad till 1944 men fick inte riktigt serienumret att stämma. obs förra ägaren tog bilden på urverket.

Bara jag som rockar antimagnetique på nato? :)
Vilka index! Speciellt tvåorna och sjuan! Kul boett och extra stor subsekund också! En riktig skönhet!
1943, enligt dom serienummerlistorna jag sett.
 

Fadershan

Patek
IMG_20180717_174803_971.jpg
 

Feffe

Cartier
Hittade en precis likadan klocka när vi städade ur morfars lägenhet. Dock i lite annat skick... Har du någon aning vad det skulle kosta att serva den? Och var skulle man göra det? :bookworm:
Hittar du någon snäll nisse här på forumet som är villig att serva så kanske du kan få det för tusenlappen.. men skulle inte räkna med det. Du kan serva hos Farfars klocka i Stockholm för cirka 2k om jag förstår rätt. Han verkar vara bra :)
 

Feffe

Cartier
Så fina! Den gråa zontavlan och den svarta älskar jag! Säg till om du tröttnar :angel:
Tack! Den gråa zontavlan är faktiskt mörkgrön, tro det eller ej. Kan ta en bättre bild imorgon :) Om jag kommer tröttna på någon av dem är jag osäker på men jag hör av mig till dig först isåfall.

Edit: insåg nu att du sade ZONtavla... Den är inte grön, utan den svarta är egenligen mörkgrön ;)
Grymma!!! Riktigt fina ur.
Tack så mycket, håller med! Tissot är bra grejer :D
 
Senast ändrad:

MrBeam

Cartier
Tack! Den gråa zontavlan är faktiskt mörkgrön, tro det eller ej. Kan ta en bättre bild imorgon :) Om jag kommer tröttna på någon av dem är jag osäker på men jag hör av mig till dig först isåfall.

Edit: insåg nu att du sade ZONtavla... Den är inte grön, utan den svarta är egenligen mörkgrön ;)

Tack så mycket, håller med! Tissot är bra grejer :D
Kollade på bilderna med en dålig skärm, att den inte är helt svart gör den ännu finare
 

Dondon

Cartier
IMG_20180803_140538.jpg
IMG_20180803_140421.jpg
IMG_20180803_140522.jpg
Är det någon som har någon katalog eller liknande över vilka urtavlor som PR516 och GL-varianterna kommit med? Och finns ens sådan eller är det standardurtavlorna som visas i sådana och inte de mer ovanliga?

Fick hem denna idag, har ett halvt projekt igång att kanske flytta allt till en stålboett istället. Är detta mässing och går den att få att se bättre ut på något enkelt sätt? Det som grusade ursprungsplanen var att ytterdelen vid index var guldfärgade, hade hoppats de skulle vara vita som på de som kommer i stålboetten. Tavlan ser bra ut bakom det repiga glaset i alla fall.
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Hittade denna lilla skönheten tidigare under sommaren.
Så långt jag kan se av serienumret är den från tidigt 40-tal. Kan det stämma?
Ser att tim- och minutvisarna är rätt så olika i färg. Normalt, eller kan en av dom vara utbyt?
Kul med box som mycket väl kan vara den klockan levererades i.

20180506_094147.jpg
20180506_221714.jpg


20180505_121202.jpg
 

Fadershan

Patek
Hittade denna lilla skönheten tidigare under sommaren.
Så långt jag kan se av serienumret är den från tidigt 40-tal. Kan det stämma?
Ser att tim- och minutvisarna är rätt så olika i färg. Normalt, eller kan en av dom vara utbyt?
Kul med box som mycket väl kan vara den klockan levererades i.

20180506_094147.jpg
20180506_221714.jpg


20180505_121202.jpg
Mycket läcker! Ja 40-tal stämmer nog bra på dessa! Visst e det 31mm? Jag tror timvisaren är utbytt för det är två olika modeller på visare. Vad är det för länk??
 
Topp