• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker tavlan ser okej ut, ser ut att vara lika modell som den jag hade förut:
5203F280-8218-4DD7-B408-C349460AB327.jpeg
71A2ED5F-CED0-4508-9315-737759206832.jpeg
A6BC6298-A3E0-46F9-95F5-F0EB76EF368D.jpeg

Din logga och text ser likadan ut som den!
Ah, mindes rätt att det var du som haft en likadan. Som du säger verkar det inte skilja i taveltryck bortsett från design. Känns tryggt, tack för input
 

Fluve

Cartier
Hittade en Antimagnetique av okänd årgång på en lokal loppis och hittar inget serienummer på den utvändigt. Kan det stå bakom plåten på baksidan?

Hur pyssligt är det att byta glas på en sådan då det är en del repor i det? Är en lite större som jag inte är säker på ifall den går att polera bort.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hittade en Antimagnetique av okänd årgång på en lokal loppis och hittar inget serienummer på den utvändigt. Kan det stå bakom plåten på baksidan?

Hur pyssligt är det att byta glas på en sådan då det är en del repor i det? Är en lite större som jag inte är säker på ifall den går att polera bort.
På min Navigator satt modellnumret innanför på locket och serienumret pyttelitet på verket. Men som sagt en annan Tissot.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hittade en Antimagnetique av okänd årgång på en lokal loppis och hittar inget serienummer på den utvändigt. Kan det stå bakom plåten på baksidan?

Hur pyssligt är det att byta glas på en sådan då det är en del repor i det? Är en lite större som jag inte är säker på ifall den går att polera bort.

På min Navigator satt modellnumret innanför på locket och serienumret pyttelitet på verket. Men som sagt en annan Tissot.
Här är mitt serienummer.
1621835938259.png
 

acue

Cartier
Hej allihopa! Införskaffade nyss denna goding
1B25D953-D1AC-43B0-9945-5449A3B6A322.jpeg

Verkar fungera bra, förutom datumhjulet jag inte får rätt på. Lyckats skifta ett steg (från 15 till 16), men sen händer inte mycket mer. Provat fram å tillbaka mellan nio och ett, vilket jag läste var gängse, utan att det händer något. Ska enligt uppgift finnas ngn slags quickset med att trycka in kronan på något vis, verkar inte heller funka. Någon med nys om hur detta kan åtgärdas? Kan man som halvfumlig glad amatör göra ett försök att åtgärda?

Min andra undran är bezeln och hur den bör fungera. Har läst olika, att både uni- och bi-directional är korrekt. Den går i nuläget åt båda hållen, steglöst. Dvs inga klick. Är detta som sig bör? Om inte,precis som föregående spörsmål, kan man fixa/svårt att fixa själv?

Tack så hjärtligt för ev input och tips!
 

Exxet

Rolex
Hej allihopa! Införskaffade nyss denna goding
1B25D953-D1AC-43B0-9945-5449A3B6A322.jpeg

Verkar fungera bra, förutom datumhjulet jag inte får rätt på. Lyckats skifta ett steg (från 15 till 16), men sen händer inte mycket mer. Provat fram å tillbaka mellan nio och ett, vilket jag läste var gängse, utan att det händer något. Ska enligt uppgift finnas ngn slags quickset med att trycka in kronan på något vis, verkar inte heller funka. Någon med nys om hur detta kan åtgärdas? Kan man som halvfumlig glad amatör göra ett försök att åtgärda?

Min andra undran är bezeln och hur den bör fungera. Har läst olika, att både uni- och bi-directional är korrekt. Den går i nuläget åt båda hållen, steglöst. Dvs inga klick. Är detta som sig bör? Om inte,precis som föregående spörsmål, kan man fixa/svårt att fixa själv?

Tack så hjärtligt för ev input och tips!
Sitter det ett 2481 verk i så kan det vara en fjädrande arm som ev. kan ha gått av, tydligen inget ovanligt på dessa verk, kommer i håg att jag hade det problemet med ett sådant, kan ju vara något annat också. Känner du dig trygg med att plocka av visare, tavla och datumringen så kan du nog prova att fixa.

Bild fräckt snodd på nätet:
Tissot.jpg
 

acue

Cartier
Sitter det ett 2481 verk i så kan det vara en fjädrande arm som ev. kan ha gått av, tydligen inget ovanligt på dessa verk, kommer i håg att jag hade det problemet med ett sådant, kan ju vara något annat också. Känner du dig trygg med att plocka av visare, tavla och datumringen så kan du nog prova att fixa.

Bild fräckt snodd på nätet:
Tissot.jpg
Tack för info! Njae känner mig mig spontant ffa inte så bekväm med att plocka av visare. Har heller inte verktyg.

Har du någon aning om det där med bezeln också möjligtvis?
 

Exxet

Rolex
Tack för info! Njae känner mig mig spontant ffa inte så bekväm med att plocka av visare. Har heller inte verktyg.

Har du någon aning om det där med bezeln också möjligtvis?
Skulle gissa att det sitter en packning under/i bezelen och att det inte är några klick, men det är jag osäker på, provar att pinga @McGyver han är väl expert på dessa.
 
Topp