• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Jag gillar just den delen av serier, men att "alla" serier nu för tiden lämnar utrymme för fler säsonger suger.
Jag är oerhört gammaldags, jag vill ha en början, en mitten och ett slut.
Förstår vad du menar, speciellt med serier som fortsätter på samma tema utan att egentligen gå framåt. Miniserier på typ 4-6 avsnitt kan ibland vara att föredra.
 
Förstår vad du menar, speciellt med serier som fortsätter på samma tema utan att egentligen gå framåt. Miniserier på typ 4-6 avsnitt kan ibland vara att föredra.
Exakt. Miniserier är den bästa formen av "kultur", 4-10 avsnitt på 47 min ger perfekt tid att utveckla karaktärerna, och att berätta en hel historia.
Om karaktärerna eller "universat" återkommer i en annan miniserie, med ungefär samma omfattning så kan det vara kul och bra, men då en säsong/miniserie är klar ska det vara klart, tycker jag.
 
Jag gillar just den delen av serier, men att "alla" serier nu för tiden lämnar utrymme för fler säsonger suger.
Jag är oerhört gammaldags, jag vill ha en början, en mitten och ett slut.
Amen!! Fy faan vad trött jag blir på att säsong 1 bygger på en bra historia med början och slut, men att det ska mjölkas 2-3 säsonger till där ingenting händer!! :mad:
 
Castlevania var grym, Ajin har jag lite hrann hoppat, Sindbad såg jag några avsnitt, men fastnade inte.

@Psykel , som sagt, tell me more! Jag gillar också att betala för mig, och framför allt att grejer funkar.
Det är kort och gott en streamingtjänst för anime. Kostar 79kr i månaden, tror jag. Finns massor av kul, dock är det mesta relativt nytt. Finns stöd för chromecast också, ifall det är intressant.
 
Bra tv-serier jag kan rekommendera :

The Punisher
The Sopranos
The Wire
Oz
Broadchurch
Suits
Narcos
Peaky blinders
Ray Donovan
The Borgias
Rome
The night of

Miniserier:
Band of brothers
Generation War (Tyskland under andra världskriget)
The pacific
Generation kill
Top of the lake
Deutschland 83
Gun (James Gandolfini)

Finns olika genre, bara att välja och vraka;)
 
Tipsar om Godless (Netflix) till alla som hatar serier som bara går vidare säsong efter säsong. Apropå det kan jag också spara lite tid åt er andra och strunta i Designated Survivor. Började bra men sen gick det snabbt utför.
 
Tipsar om Godless (Netflix) till alla som hatar serier som bara går vidare säsong efter säsong. Apropå det kan jag också spara lite tid åt er andra och strunta i Designated Survivor. Började bra men sen gick det snabbt utför.
Håller med om Designated Survivor, tog mig igenom hela första säsongen men sen tvärdog den.
 
Tillbaka
Topp