• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på tv-serie

Suburra (Netflix) var riktigt bra!
Politik, gängkrig, narkotika, prostitution, mord, familjerelationer osv.

Stranger Things 2 (Netflix) var precis så magiskt bra som jag hoppats!

@Strindberg Gillade också Broadchurch. Har du sett The Fall? Riktigt bra i liknande stil (britt crime).

Frontier har kommit i säsong 2. Ok serie iaf säsong 1. 5/10 typ. Väntar spänt på van helsing säsong 2, om den kommer men kanske bara jag som gillade ...:rolleyes:

Senast ändrad:
Har börjat se Billions efter att jag insett att det sannolikt inte blir någon mer House of Cards.
Rent produktions-/intrigmässigt är det kanske lite sämre än en del annat som kommit på senare tid. Men själva handlingen, med en hedgefond-manager i spetsen, intresserade mig tillräckligt för att börja titta.
Bra också att det fanns två hela säsonger när man väl började titta. Synd att det bara tar två veckor, eller så, att plöja igenom dem!

Har börjat se Billions efter att jag insett att det sannolikt inte blir någon mer House of Cards.
Rent produktions-/intrigmässigt är det kanske lite sämre än en del annat som kommit på senare tid. Men själva handlingen, med en hedgefond-manager i spetsen, intresserade mig tillräckligt för att börja titta.
Bra också att det fanns två hela säsonger när man väl började titta. Synd att det bara tar två veckor, eller så, att plöja igenom dem!
Den där har jag vart lite sugen på faktiskt. Många som säger att den är bra.

Man undrar ju om manusförfattarna har suttit och klurat ut hur man ska störa sig på huvudpersonen så mycket som det vara går :) Synd, för jag gillar Charlie Cox som skådis, han var riktigt bra i klart underskattade Stardust, (film).
Stardust hade jag lite grand glömt. Inte kom det någon fortsättning på den?
Daredecil har jag aldrig gillat som karaktär. Enda "kul" har har gjort är när han figurerat i ett Punisher-avsnitt (alltså seriealbums-versionen), och Punisher har fångat honom och hetsar honom att skjuta Frank.

Har börjat kolla Stranger Things efter en del tvivlan. Oj vad fel jag hade!

Billions är riktigt bra! @Anders Forsberg @lofgreno
Känns inte så uppblåst var gäller handlingens verklighetsanknytning. Säkert inte 100 men inte så man hoppar ur soffan av ren frustration. Skapligt bra skådisar med. :)

En serie jag funderar lite på är Loudermilk, någon som sett den?

Har börjat kolla Stranger Things efter en del tvivlan. Oj vad fel jag hade!

Billions är riktigt bra! @Anders Forsberg @lofgreno
Känns inte så uppblåst var gäller handlingens verklighetsanknytning. Säkert inte 100 men inte så man hoppar ur soffan av ren frustration. Skapligt bra skådisar med. :)

En serie jag funderar lite på är Loudermilk, någon som sett den?
Billions är riktigt bra!

Loundermilk verkar hittills vara bra, har sett 4 avsnitt. Kolla även in Smilf på HBO komedi det också.

Sugen på Afrika.

Vill se dokumentärer eller liknande, men känns som man redan sett alla professionella grejer som Africa etc.

Gärna nåt som är mer med människor och kamerateam till fots, tänk typ Bear Grylls (men det har jag ju också redan sett).
Har för mig att det gått program om jakt och liknande, och sånt hade ju varit svinbra.

Har du sett Ambassadören? En dansk dokumentärfilmare köper sig en ambassadörspost för att kunna göra skumma affärer i Centralafrikanska republiken. Gjord 2011. Inte mycket djurliv, mer en djupdykning i postkolonial korruption. Klart sevärd.

Billions är helt klart sevärd med två starka huvudroller på varsin sida.
Kollade trailern för Mindhunter som går på Netflix och tänkte det här kan vara bra men blev mäkta besviken.
Kan tipsa om Chance med Hugh Laurie i huvudrollen.

Slår ett slag för varuhuset. Konstigt ingen nämnt detta mästerverk. Du har avsnitt 1-60 på SVT öppet arkiv. https://www.oppetarkiv.se/video/2566110/varuhuset-avsnitt-1-av-60

Några av mina personliga favoritkaraktärer

Maggan:
upload_2017-11-29_15-39-2.png

Conny:
upload_2017-11-29_15-40-9.png

Kjelle:
upload_2017-11-29_15-41-19.png

Inga Gill:
upload_2017-11-29_15-42-37.png

och självklart seriets ankare... Den glade gamängen Rickard:
upload_2017-11-29_15-45-57.png

Hög dramatik utlovas!