• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Glömde skriva att jag såg klart Bright (visst, film och inte serie, men ligger dock "lättstreamad"). Den kunde varit bättre, första halvan var bäst.

@Widowmaker Har du kollat in Full Metal Alchemists? Kört några avsnitt nu, fastnade inte i början, men efter en fem-sex avsnitt så gillar jag den.


Inte hunnit se något ännu.
Kollat travelers på Netflix. Kul koncept :D
 
Frugan och jag kollar mycket på serier och gillar mest de som är lite historiska, typ Vikings, Rome, Spartacus, Black Sails m.fl.

Nu har jag dock precis sett en serie (utan frugan) som jag verkligen vill tipsa om:
-The Pacific
Det är en serie producerad av Steven Spielberg och Tom Hanks som handlar om amerikanska soldater och deras liv under USA:s strider mot Japan under andra världskriget. Otroligt brutal och rå serie med mycket känslor och avporträttering av krigets alla fasor. Gillar du serien Band of Brothers (den förutsätter jag att alla har sett!) så kommer du att gilla den här också!
Avslutar med ett tips: Se den i lugn och ro med bra ljud (!) och utan busande barn och snackande fruar i närheten.
 
Kollat 6 avsnitt på full metal alchemist. Inte nöjd, men helt ok. Får se hur det utvecklar sig, ska kanske kolla Devilman-Crybaby lite parallellt.
 
Kollat 6 avsnitt på full metal alchemist. Inte nöjd, men helt ok. Får se hur det utvecklar sig, ska kanske kolla Devilman-Crybaby lite parallellt.
Jag har sett hela FMA och tyckte väl den var sådär. Nu var det länge sedan jag kollade anime men jag kan verkligen rekommendera Attack on titan och Death note om du inte redan sett dem. Båda serierna är riktigt bra! :)
 
Manhunt:Unabomber.

La Mante.

The Crown.

Jim and Andy, ingen serie men grymt bra för oss som har sett Man on the Moon.
 
Den har jag hört mycket bra om. Nog dags att kolla in! :)
Såg senast klart senaste avsnitten av The Walking Dead. Men den har tappat helt. Otroligt löjligt slut, satt bara och blev lack över hur puckade alla är...
Tröttnade på Walking dead efter några säsonger, de var ju bara korkade, klumpiga o gick runt planlöst. Kände tyvärr samma sak för Game of Thrones, även fast jag brukar gilla sånt. Idiotförklarad av de flesta jag känner iom det :)
 
Liksom många andra är några av mina favoritserier: Peaky blinders, Mad men, True detective, West world, Sopranos och Taboo. När det kommer till tjugominutersserier finns det inget som slår MASH imo. Senaste serien jag såg var Preacher och den är tyvärr inget jag kan rekommendera. Lucifer dessförinnan var väl lite småskoj men inte mer. Flickvännen har tjatat på mig att se Stranger things så jag får väl ge den en chans. Jag är rätt skeptiskt men de flesta tycks ju älska den. Har även hört att The wire ska vara riktigt bra så den blir det också att beta av vid ngt tillfälle :)
 
Senast ändrad:
Liksom många andra är några av mina favoritserier: Peaky blinders, Mad men, True detective, West world, Sopranos och Taboo. När det kommer till tjugominutersserier finns det inget som slår MASH imo. Senaste serien jag såg var Preacher och den är tyvärr inget jag kan rekommendera. Lucifer dessförinnan var väl lite småskoj men inte mer. Flickvännen har tjatat på mig att se Stranger things så jag får väl ge den en chans. Jag är rätt skeptiskt men de flesta tycks ju älska den. Har även hört att The wire ska vara riktigt bra så den blir det också att beta av vid ngt tillfälle :)
Har man sett säsong 1 av Preacher och tyckte det var ok. Då tycker jag att man ska ge säsong 2 en chans, serien vart bra mycket bättre s2.
Tycker dom har lyckats bra med tanke på hur jävla flippad den serien är ibland :D
 
Shameless US antar jag alla har sett? Jäkligt skön på ett rått sätt. Jag försöker i de flesta fall undvika Amerikanska serier (det är inte lätt, dom gör ju 90% av allt som går att komma över) och kollar gärna europeiskt. Gomorra och Engrenage ligger helt klart i topp i min bok. Gillar man Brittisk spion serie är ju Spooks grym. Började precis på en ny, amerikansk, Berlin Station. Spion / CIA thriller i Berlin miljö. Verkar riktigt lovande.
 
Shameless US antar jag alla har sett? Jäkligt skön på ett rått sätt. Jag försöker i de flesta fall undvika Amerikanska serier (det är inte lätt, dom gör ju 90% av allt som går att komma över) och kollar gärna europeiskt. Gomorra och Engrenage ligger helt klart i topp i min bok. Gillar man Brittisk spion serie är ju Spooks grym. Började precis på en ny, amerikansk, Berlin Station. Spion / CIA thriller i Berlin miljö. Verkar riktigt lovande.
Berlin station är riktigt bra!

För er som inte sett the night manager så är den också riktigt bra. Finns på cmore.

Måste se den. Började med Homeland häromdagen, svinbra. Håller den samma höga kvalité än @Aboynamedsue?
Har inte lyckats se klart senaste säsongen än men den dessförinnan var nog bland de bästa. Utspelar sig i Europa och kusligt realistisk.
 
Håller på med The Killing. Lite segmald. Men har ett sådant sug på serier som handlar om mord. Tycker dock den typen av serier är lite utav en bristvara på netflix, eller så hittar jag bara inte.
 
Den är ju lite mycket ibland men tycker att det funkar.
gillar när dom hittar Jesus, så jävla sjukt
med det sjuka är charmen med serien tycker jag
Haha ja det finns mycket att diskutera kring den serien. Slutar väl säkert med att jag ser säsong tre sen ändå nyfiken som man är.
 
Några av mina favoriter på rak arm:

Sopranos
Westworld
Band of brothers
The pacific
Black mirror
Stranger things
Game of thrones
East bound and down
Breaking bad
Better call saul (spinoff på breaking bad)
Dexter
Vice principals
Californication

Bonus:
Top gear / The grand tour

Ej fullföljda av olika anledningar:
Lost
Heroes
Six feet under
Peaky blinders
Walking dead
The last man on earth
Mad men
House of cards


Det var dom jag kom på nu i skrivande stund.
Fyller på med mer senare om det dyker upp något jag glömt ;)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp